روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور - شماره 4664

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند


   بازدیدمدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی برخی از پروژه‌های ۱۸ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در فاز ۷ شهر جدید پرند خبر داد و گفت: با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان در اجرای محوطه‌سازی، آماده‌سازی و تکمیل شبکه‌های آب‌رسانی تا انتهای سال این پروژه‌ها افتتاح می‌شوند.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و هیئت همراه از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و همچنین سایر پروژه‌های آماده افتتاح این شهر جدید شامل، کلانتری، مدرسه ۲۱ کلاسه، حوزه علمیه خواهران میدان ولایت و جانمایی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بازدید کردند.
غفوری در این بازدید با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند با عددی بالغ بر ۳۳ هزار و ۲۸۰ واحد از بزرگترین پروژه‌های ساخت و ساز کشور به شمار می‌رود گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار واحد از این پروژه در فاز ۷ شهر جدید پرند شروع شده و بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. امیدواریم با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان در اجرای محوطه‌سازی، آماده‌سازی و تکمیل شبکه‌های آب‌رسانی تا انتهای سال بتوانیم این پروژه‌ها را به افتتاح برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید بر ضرورت تقویت همکاری بانک‌ها و صندوق ملی مسکن در تأمین مالی پروژه‌ها گفت: مطالبات موجود پیمانکاران در فصل کاری فعلی که برای ساخت و ساز بسیار مناسب است باید رفع و سرعت اجرایی تا جای ممکن بالا رود تا ضمن کاهش هزینه‌های پایانی، پروژه‌ها نیز به موقع به متقاضیان تحویل داده شود.

طبق نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی سرمایه؛
تمایل مردم به سپرده‌گذاری در بانک افزایش یافت
  مطابق با نتایج یک نظرسنجی تمایل سرمایه‌گذاری در ارز از ۱۱ درصد در تابستان ۱۴۰۲ به ۸.۶ درصد در تابستان ۱۴۰۳ کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاری در مسکن از ۳۰.۵ درصد به ۳۶.۸ درصد افزایش یافته است.
به گزارش کائنات، طبق نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی سرمایه  که بصورت تلفنی از ۴۳۰ نفر از شهروندان تهرانی ۱۸ سال و بالاتر در بازه ۲۰ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ صورت گرفته، نتایج در مقایسه با تابستان سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته، نتایج به دست آمده به  شرح ذیل می‌باشد.
تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار زمین-مسکن در تابستان۱۴۰۲ با (۳۰.۵ درصد) نسبت به تابستان۱۴۰۳ با (۳۶/۸ درصد ) روند افزایشی طی کرده است.
تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا-سکه درتابستان۱۴۰۲ با (۲۸.۴ درصد) نسبت به تابستان۱۴۰۳ با (۲۹/۵ درصد) روند افزایشی طی کرده است.
تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار ارز-دلار در تابستان۱۴۰۲با (۱۱ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳با (۸/۶ درصد) روند کاهشی طی کرده است.
تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار خودرو درتابستان۱۴۰۲ با (۱۴.۲درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳با (۶/۷ درصد) روند کاهشی طی کرده است.
تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار بورس در تابستان۱۴۰۲با (۴.۶درصد) نسبت به تابستان۱۴۰۳ (۱/۳ درصد) روند کاهشی طی کرده است.
تمایل به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال در تابستان۱۴۰۲با (۴ درصد) نسبت به تابستان۱۴۰۳ (۳/۵ درصد) روند کاهشی طی کرده است.
تمایل به سرمایه‌گذاری در سپرده‌گذاری در بانک برای گرفتن سود در تابستان۱۴۰۲ با (۴/۵ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳با (۶ درصد) روند افزایشی طی کرده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه