روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد - شماره 4660

معاون وزیر نفت خبر داد؛

راه‌اندازی کارگاه پیشرفته تعمیرات تخصصی سامانه هوشمند سوخت در تهران


 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در بازدید از بزرگ‌ترین مرکز تعمیرات تخصصی سامانه هوشمند سوخت مجاری عرضه در استان فارس با اشاره به اینکه پشتیبانی از سامانه هوشمند سوخت در همه بخش‌ها با ارتقای فناوری تجهیزات، بومی‌سازی دانش‌ فنی، راه‌اندازی سامانه ثبت و رصد خرابی تجهیزات و راه‌اندازی ۱۵ کارگاه تخصصی تعمیرات سامانه هوشمند سوخت ارتقا یافته است، گفت: کارگاه پیشرفته و مجهز تخصصی تعمیرات سامانه هوشمند سوخت در تهران راه‌اندازی خواهد شد.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، جلیل سالاری در بازدید از مرکز تعمیرات تخصصی سامانه هوشمند سوخت مجاری عرضه در استان فارس بیان کرد: حدود ۵۴ هزار نازل در سراسر کشور وجود دارد که پشتیبانی از این حجم نازل در سامانه هوشمند سوخت و قدیمی‌شدن تجهیزات باعث شد با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌های داخلی، برای ارتقای فناوری و نوسازی این تجهیزات اقدام کنیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی حدود ۱۵ کارگاه تعمیرات تخصصی در کشور گفت: افزون‌برآن، با راه‌اندازی سامانه اعلام خرابی تجهیزات سامانه هوشمند سوخت، می‌توانیم در لحظه، آخرین وضعیت خرابی تجهیزات را رصد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع خرابی‌ اقدام کنیم.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تأکید کرد: پیش‌تر تعمیرات فقط در تهران و برخی کلان‌شهرها ممکن بود و انتقال این تجهیزات از طریق هواپیما و تعمیرات آن زمان‌بر بود، بنابراین کارگاه‌های نو را تجهیز و فواصل را کوتاه کردیم. افزون‌برآن، کارگاه‌ها و امکانات را در اختیار مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گذاشتیم و پیمانکاران را ارتقا دادیم.
سالاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک کارگاه بسیار مجهز با نیروهای متخصص و توانمند در شهر تهران گفت: تعداد کارگاه‌های تعمیرات تخصصی در کشور در حال افزایش بوده و در برخی مناطق نظیر کرمانشاه نیز به‌منظور سوخت‌رسانی اربعین، کارگاه موقت تعمیرات ایجاد شده است. وی افزود: کارگاه مرکزی و تخصصی اصلی تعمیرات تجهیزات سامانه هوشمند سوخت کشور نیز در شهر شیراز فعال است که به مناطق همجوار ازجمله هرمزگان خدمات ارائه می‌کند.
براساس این گزارش، جلیل‌ سالاری به‌ همراه اسدالله طاهری، مدیر پخش منطقه فارس، محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، و محمد راسخ، رئیس سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، از مرکز تعمیرات تخصصی سامانه هوشمند سوخت مجاری عرضه در استان فارس بازدید کرد و با روند کار این کارگاه تخصصی آشنا شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه