روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد - شماره 4656

اطلاعیه شماره ۸ ستاد اربعین؛

زائران عبور از مرز خسروی را در اولویت قرار دهند


 ستاد مرکزی اربعین از زائران خواست که با توجه به آمادگی کامل مرز خسروی و پیش‌بینی وسایل حمل‌ونقل کافی از طرف عراقی، عبور از این مرز را در برنامه خود قرار دهند.
ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) روز جمعه در هشتمین اطلاعیه خود اعلام کرد: تا ساعت ۲۴ روز 25 مرداد و مصادف با دهمین روز از ماه صفر، تعداد ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۵۰ نفر از زائران عازم کشور عراق شده و ۴۰۶ هزار و ۹۰۹ نفر نیز از تاریخ پنجم ماه صفر به میهن عزیزمان بازگشته‌اند.
ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در این اطلاعیه آورده‌است: خط رایگان تلفنی ۱۲۸ در کشور عراق برای راهنمایی و پاسخگویی شبانه‌روزی به زائران راه‌اندازی شده است.
همچنین در این اطلاعیه از زائران خواسته شده است که زمان سفر و توقف در شهرهای زیارتی را بنا به دلایل مختلف از جمله امکان سرویس‌دهی به سایر زوار حتماً کوتاه کنند.
در اطلاعیه شماره ۸ ستاد مرکزی اربعین به زائران توصیه شده که با توجه به آمادگی کامل مرز خسروی و پیش بینی وسایل حمل و نقل کافی از طرف عراقی، زائرین عزیز عبور از این مرز را در برنامه خود قرار دهند.
همچنین با توجه به گرمای هوا و احتمال مسمومیت و بروز بیماری‌های مختلف، از زائران خواسته شده که از غذاهای ساده، سبک و کم حجم استفاده کنند و با توجه به مدت زمان ماندگاری غذاهای پخته شده به مدت ۲ ساعت، از نگهداری و حمل و صرف غذا بیش از زمان مذکور جداً خودداری کنند.
مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور بار دیگر تاکید کرده که زائران اربعین حسینی (ع) فقط اطلاع‌رسانی‌های رسمی این ستاد را ملاک عمل قرار دهند و به سایر مصاحبه‌ها و گزارش‌ها برای تصمیم‌گیری توجهی نداشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه