روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد - شماره 4655

جزئیاتی از برنامه جدید سروش صحت؛

«اکنون» به زودی می‌آید


 «سروش صحت» با اجرای یک برنامه‌ جدید به نام «اکنون» در شبکه نمایش خانگی میزبان اهالی فرهنگ، هنر و علم خواهد بود.  
برنامه «اکنون» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان، یک تاک‌شوی هفتگی است که با همان حس و حال و نگاهی که از تیم سازنده برنامه «کتاب باز» انتظار می‌رود، طراحی شده و در حال ساخت است.
صحت این بار و در بستر نمایش خانگی گفتگوهایی با هدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی با مهمانان و کارشناسان خواهد داشت. «اکنون» در حال تولید است و به‌زودی به صورت هفتگی از فیلیمو پخش خواهد شد.
گفتنی است، سروش صحت که از دهه‌ی ۷۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ با سریال‌های «ساختمان پزشکان»، «پژمان»، «لیسانسه‌ها» و «فوق لیسانسه‌ها» و در ادامه «کتاب باز» سیلی از مخاطبان را پای گیرنده‌های تلویزیونی نشاند، بعد از حواشی این برنامه و خداحافظی اجباری‌اش، مدت‌هاست به شبکه نمایش خانگی کوچ کرده و پیش از این سریال کمدی «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» را در شبکه نمایش خانگی ساخت. سروش صحت در همان زمان‌ها در مصاحبه‌ای اظهار کرده بود که او و تیمش آن‌قدر دلبسته این برنامه («کتاب‌باز») شده‌اند که واقعا دلشان می‌خواهد مادام‌العمر ادامه داشته باشد. اما این دلبستگی برای او و دیگر سازندگان «کتاب باز» و همچنین مخاطبان، دوام چندانی نداشت. عید فطر سال ۱۴۰۰ پس از پخش آخرین قسمت از فصل پنجم «کتاب‌ باز»، قرار بود مقدمات جلسات و اتاق فکر برای تولید فصل جدید آغاز شود که تلویزیون اعلام کرد تولید فصل جدید «کتاب‌ باز» فعلاً متوقف می‌شود و پس از دیگر خبری از پخش این برنامه به میان نیامد. حالا صحت قصد دارد با ساخت برنامه جدیدش این بار در شبکه نمایش خانگی، تجربه تولید یک برنامه ادبی برای مخاطب عام را تکرار کند.

انیمیشن برنده انسی؛
گربه شجاع از سوی لتونی
به اسکار رفت
 نماینده کشور لتونی در بخش بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار نودوهفتم فیلم «سیل» به کارگردانی گینتز زیلبالودیس است.
به گزارش ورایتی، لتونی انیمیشن «سیل» به کارگردانی گینتز زیلبالودیس را به‌عنوان نماینده خود به بخش بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۵ معرفی کرد. این انیمیشن نخستین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده ۴ جایزه انسی شد. این انیمیشن که در جوایز انسی امسال برنده جایزه تماشاگران، جایزه هیات داوران، جایزه ویژه موسیقی متن و جایزه بنیاد گان برای توزیع شد و ماه آینده قرار است در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده شود، قرار است به زودی در سینماهای آمریکای شمالی نیز اکران شود. «سیل» درباره گربه‌ای شجاع است که خانه‌اش با یک سیل بزرگ ویران می‌شود و با همکاری یک خوکچه هندی، یک لمور، یک پرنده و یک سگ در یک قایق در جستجوی خشکی هستند تا با اعتماد به هم، شجاعت و هوش بتوانند زنده بمانند.
نویسنده فیلمنامه این فیلم زیلبالودیس و ماتیس کازا هستند و موسیقی متن توسط زیلبالودیس و ریهاردز زالوپه نوشته شده و زیلبالودیس و کازا در کنار ران داینز و گریگوری زالکمن تهیه کننده آن هستند. این کارگردان سال ۲۰۱۹ با فیلم «دور» جایزه بهترین فیلم انسی را برد. کمیته انتخاب لتونی که کمیسیونی متشکل از کارشناسان صنعت فیلم است که توسط مرکز ملی فیلم تشکیل شده، انتخاب نماینده این کشور را برعهده داشت. پیش از این اتریش «حمام شیطان» یک فیلم روان‌شناختی را که برنده خرس نقره‌ای بهترین فیلمبرداری برای مارتین گشلاخت در برلیناله شد، به اسکار معرفی کرد. کارگردانی این فیلم را ورونیکا فرانتس و سورین فیالا انجام داده‌اند. ایرلند با «نی کپ» امسال اولین کشوری بود که وارد رقابت اسکار بین‌المللی شد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی ریچ پپیات در ساندنس و پس از آن در چند ماه اخیر در جشنواره‌های سراسر جهان با تحسین مواجه شده و یک کمدی نیمه زندگینامه ای درباره گروه سه نفره هیپ‌هاپ ایرلند شمالی به همین نام است. نود و هفتمین دوره جوایز اسکار ۲ مارس (بامداد ۱۳ اسفند به وقت ایران) برگزار خواهد شد. فهرست کوتاه اسکار ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) منتشر می‌شود و اسامی نامزدها ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) اعلام می شود. آخرین مهلت ارسال برای رقابت در بخش فیلم‌های بلند بین‌المللی ۲ اکتبر (۱۱مهر) است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه