روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد - شماره 4655

تلوبیون اعلام کرد؛

مسابقات کدام ورزشکار ایرانی بیشترین بیننده را داشت؟


 بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر برای مشاهده مسابقات المپیک به تلوبیون مراجعه کردند و پربازدیدترین رویداد، مسابقات مریوط به کشتی حسن یزدانی با رقیبانش بود.
به گزلرش روابط عمومی تلوبیون، طی برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس، صفحه ویژه المپیک تلوبیون در چند بخش طراحی شده بود که شامل پخش زنده رویدادها به تفکیک هر رشته ورزشی، صفحه ویژه کاروان ایران به تفکیک هر رشته ورزشی، صفحه ویژه المپین‌های دارای مدال و رویدادهای هر روز طی سه هفته گذشته بود. در این المپیک، بیش از ۶۱۰ ساعت محتوا در تلوبیون پخش و ذخیره‌سازی شد که این میزان محتوا در ۱۹۵۵ قطعه در صفحات مختلف تلوبیون در دسترس قرار گرفت. محتواها به صورت زنده از شبکه‌های سه، ورزش و چهار شبکه اختصاصی ورزشی از تلوبیون پخش شد که شامل تمام محتوای قابل پخش از المپیک پاریس می‌شد. همکاری شبکه سه سیما و شبکه ورزش سیما در جهت دیده شدن پخش زنده و آرشیو المپیک از تلوبیون، موجب شد تا تلوبیون به عنوان منبع اصلی تمامی رسانه‌های داخلی در جهت توزیع محتوای المپیک قرار گیرد.
همچنین،  ویژه‌برنامه «المپیون» که به ارائه ویژگی‌ها و کنداکتور روزانه محتوای پخش شده در مورد المپیک از تلوبیون می‌پرداخت، به صورت اختصاصی تولید و در شبکه نسیم پخش شد. این برنامه با اجرای مبینا نصیری و سامان گوران و با حضور المپین‌های سابق و همچنین المپین‌های المپیک پاریس تولید و هر شب ساعت ۲۴ پخش می‌شد. طی این ۱۰ قسمت، کلیپ‌های پربازدید تلوبیون و مسابقه پیش‌بینی اختاپوس به بحث و بررسی گذاشته می‌شد.

بیش از ۷ میلیارد دقیقه پخش؛
کمپانی برادران وارنر
با پوشش بازی‌های المپیک رکورد شکست
 پخش بازی‌های المپیک پاریس با بیش از ۷ میلیارد دقیقه پخش مستقیم، در مجموع ۲۱۵ میلیون بیننده در اروپا به دست آورد و فراتر از انتظار ظاهر شد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، برادران وارنر دیسکاوری می‌تواند مدعی کسب مدال طلای بازی‌های المپیک امسال در زمینه پخش باشد زیرا رکورد پخش و آمار بینندگان را برای پوشش خبری المپیک ۲۰۲۴ پاریس در اروپا به خود اختصاص داد.
ارقام رسمی این کمپانی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که این شرکت در مجموع ۲۱۵ میلیون تماشاگر در اروپا در سراسر پلتفرم‌های تلویزیونی و استریم خود داشته است که ۲۳ درصد یا ۴۰ میلیون نفر بیشتر از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.
این گروه بیش از ۷ میلیارد دقیقه برنامه در تمام پلتفرم‌هایش پخش کرد که ۶ برابر پخش بازی‌های توکیو است. رکورد پخش یکشنبه، ۴ آگوست با ۶۰۰ میلیون دقیقه توسط مشترکین مکس و دیسکاوری پلاس شکسته شد که روز فینال ۱۰۰ متر مردان، رقابت کسب مدال طلای تنیس بین نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراز، روز پایانی مسابقات شنا و فینال مسابقات دوچرخه‌سواری زنان در جاده بود. تام کروز هم در مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس پرچم المپیک را به اهتزاز درآورد.
پوشش بازی‌های المپیک به رشد مشترکان برادران وارنر کمک کرد و با توجه به این که مشترکان جدید در بخش استریم پولی در طول دوره بازی‌ها ثبت نام کردند، جهش ۷۷ درصدی نسبت به مشترکان توکیو ۲۰۲۰ به دست آمد.
جی بی پرت، مدیرعامل این کمپانی و رئیس پخش استریم جهانی بازی‌ها، گفت: پاریس ۲۰۲۴ برای طرفداران و مخاطبان و بخش استریم مک و برادران وارنر دیسکاوری از همه انتظارات فراتر رفت و ما میلیون‌ها مشترک پرداختی جدید اضافه کردیم و روزانه میلیون‌ها بیننده به تماشای میلیاردها دقیقه محتوا در طول بازی‌ها نشستند. وی با تاکید بر این که شتاب رشد استریم این کمپانی در حال افزایش است گفت: ما هنوز تقریباً نیمی از بازار جهانی را در اختیار داریم.
امسال این کمپانی با تغییرات زیادی برای المپیک پاریس ظاهر شد و اولین دوره بازی‌ها را از زمان ادغام دیسکاوری و وارنر میدیا تجربه کرد و در عین حال سرویس پخش مستقل مکس در اروپا را از ۲۱ مه در ۲۰ کشور اروپایی راه اندازی کرد و از ۱۱ ژوئن هم این سرویس در فرانسه راه اندازی شد.
بازی‌های المپیک در ۴۷ بازار به ۲۰ زبان در اروپا در پلتفرم‌های پخش مکس و دیسکاوری پلاس که هر ۲ متعلق به کمپانی برادران وارنر است و در تلویزیون کابلی و آنلاین از طریق کانال‌های یورواسپورت پخش شد.

اعلام مرگ یک کارگردان معروف پس از ۲ سال
  فدراسیون فیلمسازان هنگ کنگ اعلام کرد که کوری یوئن، بازیگر و کارگردان فیلم‌های اکشن و همکار قدیمی جکی چان و جت لی، در سال ۲۰۲۲ به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته است.
فدراسیون فیلمسازان هنگ کنگ به ورایتی تایید کرد که کوری یوئن، بازیگر و کارگردان فیلم‌های اکشن «خیلی نزدیک» و «زنده یا مرده» در سال ۲۰۲۲ درگذشته است و مرگ او به درخواست خانواده‌اش مخفی نگه داشته شده بود.
اما خبر درگذشت این سینماگر توسط جکی چان ستاره مشهور سینمای اکشن فاش شد که در فضای مجازی به کوری یوئن ادای احترام کرده بود.
گزارش های محلی و انگلیسی زبان می گویند که کوری یوئن بر اثر کووید-۱۹ در تاریخی نامشخص در هنگ کنگ درگذشت. او در ۱۵ فوریه ۱۹۵۱ با نام یانگ گانگ مینگ متولد شده بود. کوری یوئن و جکی چان همدوره بودند و در مدرسه اپرای پکن آموزش دیدندو در دوران اوج سینمای هنگ کنگ از اواخر دهه ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی نام خود را مطرح کردند.
یوئن در ابتدا روی بازیگری تمرکز کرد و در فیلم‌های «جنگجویان زو از کوه جادویی» و «کندورهای شرقی» ظاهر شد و در کنار ستاره‌هایی چون جکی چان، هانگ، میشل یوه، سینتیا روتروک و همکار قدیمی جت لی مقابل دوربین رفت.
او پس از آن به بدلکاری و کارگردانی روی آورد و در فیلم «نینجا در لانه اژدها»، «همه چیز برای برنده» و دنباله آن «شرط‌بندی برتر» را کارگردانی کرد.
یوئن فیلم‌های «افسانه و افسانه ۲» و «افسانه جدید شائولین» را با بازی جت لی کارگردانی کرد و ارتباط نزدیک او با جت لی موجب شد که کوری یوئن وارد سینمای هالیوود نیز شود. یوئن در شش فیلم جت لی در ایالات متحده از جمله «رومئو باید بمیرد»، «بوسه اژدها» و «بی‌مصرف‌ها» و همچنین برای «مردان ایکس» در سال ۲۰۰۰ به عنوان طراح هنرهای رزمی همکاری داشت و در ادامه فیلم «خیلی نزدیک» و «ترانسپورتر» را کارگردانی کرد که هر دو در سال ۲۰۰۲ منتشر شدند.
کوری یوئن در سال ۲۰۰۶ فیلم «مرده یا زنده» را با اقتباس از یک بازی ویدئویی با بازیگرانی همچون هالی والانس، جیمی پرسلی، دوون آئوکی و سارا کارتر کارگردانی کرد. «بله، بانو»ـ (۱۹۸۵)، «نه عقب‌نشینی، نه تسلیم» (۱۹۸۶)، «نه عقب‌نشینی، نه تسلیم ۲» (۱۹۸۷)، «همیشه اژدها» (۱۹۸۸)، «شلیک مستقیم او» (۱۹۹۰)، «ناجی روح» (۱۹۹۱)، «ناجی روح ۲»،  (۱۹۹۲)، «بادیگاردی از پکن» (۱۹۹۴)، «پدرم قهرمان است» (۱۹۹۵) و «جکی و خون‌آشامان ۲» (۲۰۰۴) از جمله دیگر آثار کوری یوئن در مقام کارگردان محسوب می‌شود.

بازیگر نقش «آنتونی بوردین» معرفی شد
  دومنیک سسا به عنوان بازیگر نقش آنتونی بوردن در فیلم زندگی‌نامه این سرآشپز، نویسنده، ‌مجری و گردشگر معروف‌ آمریکایی انتخاب شد.
دومینیک سسا، که سال گذشته در فیلم «جاماندگان» ساخته الکساندر پین  حضور داشت، قرار است در نقش آنتونی بوردین نماد محبوب دنیای غذا در یک فیلم سینمایی از استودیو  A24 به کارگردانی مت جانسون بازی کند.
«آنتونی بوردین» اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی با انتشار کتاب پرفروش «آشپزخانه سری: ماجراجویی در جهان شکم» به شهرت رسید و نخستین برنامه تلویزیونی خود را در سال ۲۰۰۲ شبکه تلویزیونی فود نت‌ورک به روی آنتن برد و سپس در سال ۲۰۰۵ به شبکه تلویزیونی تراول پیوست.
به گزارش هالیوود ریپورتر، وی از سال ۲۰۱۳ به شبکه سی‌ان‌ان پیوست و ساخت مجموعه معروف «بخش‌های ناشناخته» را آغاز کرد و به معرفی غذاهای مناطق مختلف جهان می‌پرداخت. «بوردین» در سال ۲۰۱۴ و برای ساخت بخش‌هایی از این برنامه تلویزیونی به ایران و شهر اصفهان نیز سفر کرده بود و در مجموع برای ساخت این مجموعه موفق به کسب ۱۲ جایزه امی شد.
«بوردن» در تاریخ ۸ ژوئن سال ۲۰۱۸ و در حالی که برای ساخت قسمت جدید از فصل یازدهم مجموعه تلویزیونی محبوب «بخش‌های ناشناخته» در فرانسه به سر می‌برد در هتل محل اقامتش به زندگی خود پایان داد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه