روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد - شماره 4655

بانک صادرات سهام می‌فروشد


 بانک صادرات برای دومین بار درصدد عرضه بلوک 34.99 درصدی سهام شرکت روغن نباتی ناب به ارزش 1.09 هزار میلیارد تومان برآمده است.
به گزارش کائنات، بانک صادرات که شهریور سال گذشته بلوک 34.99 درصدی سهام شرکت روغن نباتی ناب را عرضه و در فروش آن ناکام ماند برای دومین بار در صدد واگذاری عمده و نقد این بلوک در چهارشنبه 7 شهریور برآمد.
بر اساس این گزارش، بیش از 6.9 میلیارد سهم «غناب» با قیمت پایه 170 تومان ، ارزش 1.09 هزار میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت 109.2 میلیارد تومان در تابلو زرد بازار پایه روانه میز فروش می شود. قیمت قبلی عرضه هر سهم این شرکت 140 هزار تومان و ارزش معامله 979.9 میلیارد تومان اعلام شده بود. کارگزار خریدار باید سپرده حضور در رقابت معادل 10 درصد قیمت پایه کل را ﺑﺼﻮرت ﻧﻘﺪ ﯾﺎ ﺿﻤﺎﻧﺘﻨﺎﻣۀ ﺑﺎﻧکی ﺑﺪون ﻗﯿﺪ و ﺷﺮط (ﺣﺪاﻗﻞ ﺳﻪﻣﺎﻫﻪ) از ﻣﺸﺘﺮی درﯾﺎﻓﺖ و ﺣﺴﺐ ﻣﻮرد ﺑﻪ ﺣﺴﺎب شرکت سپرده گذاری مرکزی وارﯾﺰ ﯾﺎ ﺗﺤﻮﯾﻞ داده و ﺗﺄﯾﯿﺪیه را ﺑﻪ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻋﻤﻠﯿﺎت و ﻧﻈﺎرت ﺑﺎزار ﻓﺮاﺑﻮرس اراﺋﻪ دهد.

تلاش چندین باره بانک سپه برای فروش سهام «وامید»
  بانک سپه برای چندمین بار ۱۷ درصد از سهام سرمایه گذاری امید آماده عرضه در ماه آینده کرد. به گزارش کائنات، بانک سپه که با وجود چند بار تلاش طی سال های اخیر قادر به فروش 17 درصد سهام سرمایه گذاری امید نشده باز هم در تدارک فروش این بلوک برآمده تا شاید این بار طلسم فروش و تامین مالی از این محل را بشکند.
بر اساس این گزارش، مقرر شده بیش از 16.4 میلیارد سهم «وامید» شنبه 10 شهریور روانه میز فروش عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم طبق قیمت پایانی روز قبل از عرضه یا زمان انتشار آگهی مزایده هر یک که بالاتر باشد به اضافه 25 درصد تعیین شده است.
این بلوک در عرضه قبلی و مربوط به 18 دی سال گذشته با قیمت پایه هر سهم 2970 تومان و ارزش 48.9 هزار میلیارد تومان عرضه شده بود.
قیمت فعلی هر سهم این شرکت هم حدود 1600 تومان بوده و بانک سپه به تنهایی بیش از 59 درصد از سهام را در اختیار دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه