روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد - شماره 4648

در تیر ماه صورت گرفت؛

پرداخت ۱۴۶۶ فقره وام ازدواج و فرزندآوری توسط بانک مهربانی‌ها

 بانک   قرض‌الحسنه مهر ایران در تیر ماه سال جاری مجموعاً ۱۴۶۶ فقره تسهیلات ازدواج و فرزندآوری با ارزش نزدیک به ۳ همت پرداخت کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، تسهیلات ازدواج و فرزندآوری همواره جزو تسهیلات پرطرفدار شبکه بانکی است. این تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی به مشمولان پرداخت می‌شود. در این بین نام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که کارکرد اصلی آن پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است نیز به چشم می‌خورد. بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور در تیر ماه سال جاری بالغ بر ۶۶۲ فقره وام ازدواج به ارزش ۲۲۰۴ میلیارد ریال به حساب متقاضیان واریز کرده است. یکی دیگر از وام‌های پرمتقاضی بانک، تسهیلات فرزندآوری است که در ماه گذشته ۸۰۴ فقره از مجموع تسهیلات پرداختی بانک به ارزش ۷۰۱ میلیارد ریال مربوط به این بخش بوده است.  شایان ذکر است بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، در مجموع ۴۵۷۹ فقره وام ازدواج به ارزش نزدیک به ۱۵هزار میلیارد ریال و ۴۹۲۳ فقره وام فرزندآوری به ارزش ۴۰۱۱میلیارد ریال پرداخت کرده است. مجموع وام پرداخت شده ازدواج و فرزندآوری از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۴ ماه نخست سال جاری بالغ بر ۹۵۰۰ فقره به ارزش بیش از ۱۹هزار میلیارد ریال بوده است.

تولید ۹۰۰ مگاوات برق در گلستان
مصرف ۴ برابر شد
  مدیرعامل شرکت برق گلستان با اشاره به هشدار مصرف برق در استان گفت: از حدود هزار و ۶۰۰ مگاوات برقی که در شرایط اوج بار در استان مصرف شده است حدود ۹۰۰ مگاوات در استان تولید می‌شود.سیداحمد موسوی اظهارداشت: در روزهای اخیر گرمای بالای 40 درجه را در استان تجربه کردیم و در برخی روزها نیز رطوبت هوا به شدت افزایش پیدا کرد و مصرف برق نیز رشد زیادی یافت.مدیرعامل شرکت برق گلستان گفت: در شرایط عادی مصرف برق استان روزانه 400 مگاوات است اما ما در استان طی روزهای اخیر هزار و 854 مگاوات برق مصرف کردیم و این افزایش چهاربرابری مصرف، فشار مضاعفی را برای تامین برق وارد کرده است.وی با یادآوری قطعی‌های 7 و 8 ساعته برق در استان گلستان طی سال‌های 1399 و 1400 بیان داشت: دولت سیزدهم تلاش زیادی کرد تا ناترازی مصرف برق را کاهش دهد و در سال 1401 با 100 اقدام، سال 1402 با 140 و امسال با 180 اقدام، تلاش کرد تا با اورهال نیروگاه‌ها، تعمیرات بموقع خطوط و دیگر اقدامات به تامین پایدار برق در کشور دست پیدا کند.موسوی گفت: از حدو  هزار و 600 مگاوات برقی که طی اوج بار در استان مصرف شده حدود 900 مگاوات شامل 50 مگاوات از محل مولدهای پراکنده و 850 مگاوات از طریق نیروگاه علی‌آبادکتول تامین می‌شود و بقیه آن از استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گیلان تامین شده است.وی افزود: یکی از اقدامات ما برای مدیریت مصرف کاهش و تغییر ساعت کاری ادارات است. همچنین ادارات موظف هستند در ساعت کاری 30 درصد و بعد از ساعت اداری حدود 60 درصد مصرف را کاهش دهند.موسوی با اشاره به نصب کنتور هوشمند برق در حدود 70 درصد ادارات استان ادامه داد: برق ادارات پرمصرف را تا سه بار قطع می‌کنیم و در صورتی که مصرف را مدیریت نکنند‌، قطعی را اعمال می‌کنیم. در بقیه ادارات نیز  کارشناسان ما مراجعه می‌کنند و اگر پرمصرف باشند برق آنها قطع می‌شود و با تعهدات بالاترین مقام آن اداره وصل خواهد شد. وی گفت: براساس قانون ادارات باید در مدت 4 سال 20 درصد نیاز برق خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند و اگر موفق به این کار نشوند برق مصرفی آنها با تعرفه آزاد محاسبه می‌شود.

منطقه گلستان با مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر استان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرد
  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان از امضاء تفاهم‌نامه همکاری این شرکت با مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر استان استان خبر داد.به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان، سیدمحمد حسینی ضمن اعلام این خبر گفت: این تفاهم‌نامه به منظور استفاده از توانمندی‌های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی با هدف تقویت و توسعه همکاری فی‌مابین، دسترسی و به کارگیری دانش و فناوری روز در اجرای طرح‌های پژوهشی بر اساس موضوعات مرتبط با نیازهای متقابل منعقد شده است.حسینی، فراهم‌سازی زمینه نشست‌های پژوهشی مشترک و تعاملات علمی، کاربردی و آموزشی با مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر را از محورهای این تفاهم‌نامه برشمرد.مدیر منطقه گلستان با بیان اینکه نیاز صنعت باید مسئله‌محور باشد، اظهار کرد: انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری‌های مورد نیاز شرکت، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مرتبط با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.
آیین افتتاح گازرسانی به ۴ پروژه شهرستان مراوه تپه
به گزارش روابط عمومی گاز گلستان : علی طالبی گفت: با افتتاح و بهره برداری گاز ۲ روستای دور افتاده و محروم بسطام دره و دادلی غزنین، تعداد ۳۴۹ خانوار روستایی از نعمت گاز  طبیعی بهره مند شدند. همچنین در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، این شرکت پاسگاه مرزی دادلی غزنین و سایت هوایی رادار ثابت تروپو را با حدود ۱۱ کیلومتر لوله گذاری و با هزینه شرکت گاز استان گازرسانی نمود.وی  تصریح کرد: عملکرد شرکت  گاز استان در سطح شهرستان مراوه تپه تاکنون، اجرای ۸۷۱ کیلومتر شبکه، نصب ۹۷۱۱ انشعاب، جذب ۱۴۳۱۵ مشترک و بهره مندی ۹۱ روستا از نعمت گاز طبیعی می باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه