روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد - شماره 4648

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران اعلام کرد:

رشد ۱۱۶ درصدی آموزش مهارتی مازندران

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تعهد آموزش مهارتی در سال گذشته با رشد ۱۱۶ درصدی به بیش از ۱۶ میلیون ساعت رسید.
سیدحسین درویشی به‌مناسبت هفته ملی مهارت در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته مهارت و ششم مردادماه رو ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کردر: رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بر کسی پوشیده نیست و بسیار روشن است.
وی افزود: بنا داریم تا در هفته مهارت، دو کار مهم را در راستای جهاد تبیین انجام دهیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: امروز اداره‌کل فنی و حرفه‌ای مازندران، وظایف بسیار سنگین‌تر و مهم‌تر از همه دستگاه‌های اجرایی استان دارد و توانمندسازی نیروی انسانی بر عهده این مجموعه است.
این مسئول ادامه داد: کاهش بیکاری، آموزش زندانیان، ایجاد اشتغال، کارگران ماهر، تقویت اصناف، کاهش مشکلات زنان بی سرپرست در زمره فعالیت‌های این مجموعه است.
درویشی عنوان کرد: خدمت بی‌منت فنی و حرفه‌ای در  راستای کاهش چالش بزرگ اشتغال است و امروز مدرک بدون مهارت دارای جایگاه شایسته‌ای نیست و لذا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
وی بیان کرد: جامعه هدف ۱۹ گانه و ۲۰ مرکز دولتی و دو هزار و ۸۰۰ مرکز خصوصی داریم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران اعلام کرد: در سال گذشته تعهد بخش خصوصی و دولتی استان ۱۴ میلیون و ۷۸۰ نفر ساعت بوده که عملکرد ما با رشد ۱۱۶ درصدی به بیش از ۱۶ میلیون ساعت رسید.
این مسئول افزود: امسال تاکنون به رشد ۱۵ درصدی در تعهدات بخش دولتی و خصوصی دست یافته‌ایم.
درویشی اذعان کرد: تاسیس مراکز آموزشی و همکاری با صنایع در کنار نوآوری و توسعه مهارت‌های نرم، ایجاد حرفه‌های جدید در چارچوب سیاست‌های سال جاری برای تحقق شعار سال است.
وی تاکید کرد: ۷۱ میلیون مشاغل دنیا در حال از بین رفتن و بیش از ۸۰ میلیون شغل جدید در حال جایگزینی قرار دارند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: بازنگری و تدوین استاندارد از الزامات امروز است که در تدوین اسناد صنایع چوب و ورزش توانستیم ۲۰۰ قالب را به تألیف برسانیم.
این مسئول ادامه داد: واگذاری ۱۱۷ کارگاه دولتی به بخش خصوصی از دیگر اقداماتی بود که انجام شده است.
درویشی ادامه داد: تشکیل هنرستان فنی و حرفه‌ای کار درستی نیست در حالیکه مراکز جوار کارگاهی کنار صنعت وجود دارد و باید مدیران صنایع پای کار بیایند.
وی اشاره کرد: امروز خلا بزرگ استان، بی‌اعتقادی محض نسبت به توانمندسازی دانشجویان است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: از حدود ۱۰۰ هزار بنگاه اقتصادی تنها یک هزار و ۱۸۰ محیط کار واقعی داریم که یعنی یک درصد صنایع با فنی و حرفه‌ای در حال مشارکت و همکاری هستند.
وی گفت: منابع اعتباری جدیدی در قانون از محل تملک و دارایی، کالاهای قاچاق و سازمان اموال تملیکی دیده شده است که اگر به تصویب برسد بسیار موثر و گره‌گشا خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه