روزنامه کائنات
3

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد - شماره 4642

مهار آتش حدود ۵ هکتار کاه و کلش در بجنورد


  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بجنورد از مهار آتش‌سوزی در پنج هکتار کاه و کلش در مرکز استان خبر داد.
علی یکدل ، اظهار کرد: بامداد امروز آتش‌نشانان بجنورد برای عملیات مهار آتش کاه و کلش در اطراف بجنورد اعزام شدند. محل وقوع حادثه بین بجنورد و شهرک گلستان بود که آتش‌نشانان برای اطفای آن از ساعت یک بامداد به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: عملیات اطفای حریق در این حادثه تا ساعت سه بامداد به طول انجامید که در آن حدود پنج هکتار کاه و کلش باقی‌مانده از برداشت محصولات در آتش سوخت.
یکدل با گلایه از برخی کشاورزان به‌دلیل آتش زدن بقایای گیاهی، گفت: برخی به غلط تصور می‌کنند که این اقدام نیاز کمتری به استفاده از سموم در کشت دوم را فراهم می‌کند، اما آنچه امروز به‌صورت علمی اثبات شده، نابودی اکوسیستم و ویرانی ساختمان خاک است. این اتفاق سبب می‌شود دود حاصل از آتش به محیط زیست و سلامت مردم آسیب وارد کند. همچنین تاسیسات شهری شامل تیرها و ترانس‌های برق یا فضای سبز شهری آسیب می‌بیند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بجنورد همچنین بیان کرد: تماس‌های مردمی بسیاری در این برهه از زمان در گلایه از آتش زدن باقی‌مانده محصولات زراعی داریم. از آنجا که احتمال سرایت آتش به مزارع مجاور وجود دارد، آتش‌نشانان با سرعت و دقت بسیار عملیات اطفای حریق را انجام می‌دهند تا از وارد شدن خسارت به مزارع اطراف جلوگیری شود.
به گفته یکدل، آتش زدن فضای سبز، زباله‌ها و ضایعات، بیشترین حوادث امسال در مرکز استان بوده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه