روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۴ تير - شماره 4634

مدیر کل انتقال خون استان خبر داد

سردخانه منهای ۴۰ درجه سانتیگراد از نیازهای انتقال خون خراسان شمالی

   مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از نیاز این اداره کل به یک سردخانه منهای ۴۰ درجه سانتی گراد خبر داد.
دکتر نوری   با اشاره به اینکه اختصاصی ترین و کم دماترین سردخانه متعلق به انتقال خون است، اظهار کرد: این اداره کل به یک سردخانه منفی ۴۰ درجه سانتی گراد و یا یک کامیون حمل پلاسما و خون نیاز دارد.
وی افزود: در حال حاضر سردخانه منهای ۴۰ درجه سانتی گراد بجنورد قدیمی است و اگر خراب شود با مشکل مواجه خواهیم شد.
دکتر نوری به تخت های خونگیری در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در بجنورد چهار تخت خونگیری وجود دارد اما به چهار تخت دیگر نیاز داریم.
وی بیان کرد: چهار تخت خونگیری سیار نیز در استان وجود دارد که با توجه به درخواست شهرستان راز و جرگلان به چهار تخت سیار دیگر نیاز است.
این مقام مسئول گفت: مراکز خونگیری سیار در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان وجود دارد و شهرستان راز و جرگلان نیز اعلام نیاز کرده است و قرار است خدمات خونگیری سیار در این شهرستان نیز انجام شود.
وی به اتوبوس خونگیری نیز اشاره کرد و گفت: اختصاص دو دستگاه اتوبوس خونگیری مصوب سفر دولت سیزدهم در استان بوده که دو دستگاه اختصاص یافته و تجهیز آن باید از محل وزارت نفت باشد که قسمتی از اعتبار اختصاص یافته و اتوبوس ها در حال تجهیز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:
ایجاد مدارسی
در تراز سند بنیادین آموزش و پرورش
 مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با تمام توان به دنبال تغییر رو به رشد در مسیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین و ایجاد مدارسی در تراز سند و تربیت فرزندانی متناسب با ساحت‌های ششگانه آن هستیم.
حسن بروشکی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، از پروژه مهر به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین فرایند اجرایی در همه سطوح و بخش‌های دستگاه تعلیم و تربیت یاد کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: از جمله مؤلفه‌ها و رویکردهای در دستور کار دستگاه تعلیم و تربیت مقوله مهم پروژه مهر و فعالیت کارگروه‌های ۹ گانه آن در همه سطوح و بخش‌هاست.
وی افزود: در حوزه به کارگیری نیروی انسانی نیز هم اکنون فرایند ارزیابی تخصصی آموزگاران ابتدایی و دبیری و هنرآموزی انجام و در حوزه کیفیت بخشی نیز در دستور کار قرار دارد و امسال آماری متفاوت و متمایز از سنوات گذشته در سیستان و بلوچستان پذیرش و جذب خواهند شد. مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: پروژه سنگین برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان دوره دوم متوسطه با آماری بالغ بر ۹۰ هزار نفر انجام و هم اکنون در حال اعلام نتایج در پایه دوازدهم هستیم و پس از آن پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام خواهد شد.
بروشکی گفت: از جمله فعالیت‌های دیگر در ایام تابستان، طرح اوقات فراغت و بهره‌گیری از ظرفیت ایام محرم و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فرهنگ سازی آن در بین دانش‌آموزان در تراز اسلام و انقلاب است.
وی بیان داشت: در حوزه توانمندسازی معلمان و توسعه مهارت آموزی در بین دانش آموزان فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های علمی و جهادی در حال انجام است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه