روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۴ تير - شماره 4634

۹۵ درصد مطالبات اتاق بازرگانی قزوین محقق شد

قزوین – فرجی-نشست خبری اتاق بازرگانی قزوین با اصحاب رسانه که به همت خانه مطبوعات در سالن اجتماعات اتاق قزوین برگزار شد.
 رییس اتاق بازرگانی قزوین گفت : بررسی پرونده کارت های بازرگانی قزوین از بدو تاسیس تاکنون که بالغ بر هزار و ۷۶۰ عدد کارت بوده که از این میزان ۷۹۵ کارت به اتاق بازرگانی در بازه زمانی ۲ الی ۱۲ سال بدهکار بودند که ۹۵ درصد مطالبات اتاق وصول شده است.
در این نشست مهدی عبدیان رییس اتاق بازرگانی قزوین یادآور شد: بررسی پرونده کارت های بازرگانی قزوین از بدو تاسیس تاکنون که بالغ بر هزار و ۷۶۰ عدد کارت بوده که از این میزان ۷۹۵ کارت به اتاق بازرگانی در بازه زمانی ۲ الی ۱۲ سال بدهکار بودند که ۹۵ درصد مطالبات اتاق وصول شده است.
وی در ادامه از تشکیل انجمن معدن، گردشگری و خدمات فنی و مهندسی در استان خبر داد و گفت: در حوزه معدن نشست های مختلفی برگزار کردیم که قصد داریم تا پایان سال جاری انجمن معدن و خدمات فنی و مهندسی را در زیر مجموعه اتاق بازرگانی تشکیل دهیم.
عبدیان اضافه کرد: بزودی انجمن گردشگری در استان قزوین تاسیس خواهد شد و از آنجایی که تمامی تورها و آژانس ها در این انجمن حضور دارند، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری رقم خواهد خورد.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد اتاق بازرگانی طی ۶ ماه گذشته بیان کرد: با دیگری های استان پرت گرفته از سوی اتاق قزوین، به دستور دکتر مخبر معاون اول ریاست جمهوری در پاسخ به نامه رئیس اتاق بازرگانی قزوین وصول مالیات و عوارض و مالیات علی الحساب از صادرات روغن های تصفیه دوم متوقف شد. همچنین با اقدام ملی و فرا استانی رئیس اتاق بازرگانی قزوین و ارسال نامه به دکتر مخبر معاون اول  ریاست جمهوری، جرائم تامین برق مصرفی واحدهای تولیدی از اول خردادماه لغایت اول آبان ماه بخشوده شد.
وی گفت: یکی از اولویت های اتاق قزوین، حل مشکلات بخش خصوصی است و بر همین اساس همواره این امر سرلوحه کار هیأت رئیسه اتاق بازرگانی قرار دارد. ضمن اینکه هدف اصلی دوره ششم اتاق بازرگانی استان قزوین ایجاد شفافیت، تحول و کارآمدی بوده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۹۰ درصد این هدف محقق شده است.
عبدیان با اشاره به توسعه فعالیت های اتاق بازرگانی اظهار کرد: طی یک سال گذشته تعداد کارت‌های بازرگانی استان قزوین از ۶۶۶ کارت به هزار و ۴۳۷ کارت افزایش یافته که رشد ۱۱۴ درصدی در این بخش، نشان دهنده افزایش میزان فعالیت ها و جذب سرمایه گذار است.
وی عنوان کرد: سال گذشته در ابتدای کار، اتاق را با تراز مالی منفی تحویل گرفتیم اما امروز در شرایطی هستیم که تراز مالی مثبت اتاق قزوین، به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است‌. با توجه به دیدگاه اتاق بازرگانی در حل مشکلات شرکت ها، امروز در شرایطی قرار داریم که فقط ۲ شرکت مشکل‌دار به اتاق بدهکار هستند و درحال رایزنی برای حل مشکلات این شرکت‌ها هستیم.
چشم انداز صادرات کشمش قزوین به هندوستان
رییس اتاق بازرگانی، صنایع دستی، معادن ‌و‌ کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه برای توسعه صادرات بخش کشاورزی باید تقاضا وجود داشته باشد، گفت: استان قزوین در حوزه کشمش و زیتون فعال است و برنامه اتاق بازرگانی قزوین، صادرات تمام کشمش استان قزوین به هندوستان است.
عبدیان، سرکشی از ۳۸ واحد تولیدی استان را یکی دیگر از کارهای اتاق بازرگانی عنوان کرد و افزود: این اقدام به منظور کمک به رفع موانع واحد‌های تولیدی و کمک به چرخه تولید است.
ظرفیت صادراتی قزوین ۲ میلیارد دلار در سال است
وی بیان کرد: هدف گذاری ما صادرات یک‌میلیارد دلاری در استان قزوین است و اگر مسائل ارزی برطرف شده و بحران رفع تعهد ارزی را پشت سر بگذاریم، صادرات استان قزوین می‌تواند به ۲ میلیارد دلار در سال افزایش یابد که حدود ۴ برابر آمار فعلی ما در این حوزه است.
عبدیان در پایان با اشاره به توسعه فضای اتاق بازرگانی قزوین عنوان کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیزات ساختمان اتاق بازرگانی هزینه شده و همچنین برای تقویت زیرساخت اتاق بازرگانی اقدامات مختلفی همچون تعبیه سالن ورزش، سالن کنفرانس و غیره صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه