روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۴ تير - شماره 4634

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:

پست برق سبحان در سوسنگرد خوزستان احداث شد

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از پایان عملیات احداث فاز اول پست حیاتی ۱۳۲ کیلوولت سبحان در سوسنگرد خبر داد.
علی اسدی بیان کرد: عملیات احداث فاز اول پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت سبحان شامل تأمین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب، تست و راه‌اندازی به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر به پایان رسید و آماده برق‌داری است.
وی با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های حیاتی ابلاغی وزارت نیرو جهت گذر از پیک سال ۱۴۰۳ بوده، تصریح کرد: ارزش سرمایه‌گذاری فاز اول پست سبحان بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال است.
به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بهره‌برداری از این پروژه اهداف افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق منطقه، افزایش قدرت مانور شرکت توزیع نیروی برق و برق منطقه‌ای، تعدیل بار ترانس پست‌های مجاور و ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی و عمومی محقق می‌شود. اسدی بیان کرد: از ۱۸۰ اقدام وزارت نیرو برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ در کشور، هشت اقدام که شامل ۱۶ پروژه می‌شود مربوط به برق منطقه‌ای خوزستان بوده که بیش از ۹۵ درصد آنها به اتمام رسیده و یک پروژه باقیمانده است.
وی اضافه کرد: از مهر ماه ۱۴۰۲ تاکنون با احتساب ظرفیت پست فوق در بخش انتقال و فوق توزیع، ۱۸ پروژه پست با ظرفیت ۱۵۸۵ مگاولت‌آمپر و توسعه ۲ بی ۱۳۲ کیلوولت با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۷۰۲۲ میلیارد ریال اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه