روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

رئیس قرارگاه اربعین فراجا:

زمان توقف زائران در مرزهای چهارگانه به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد

 رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور از آمادگی پلیس برای مدیریت سفرهای زائران اربعین به کربلای معلی و عتبات عالیات خبر داد و گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته راه اندازی طرح سجاد در پایانه های مرزی خسروی، شلمچه و چذابه در کنار مرز مهران است که طی آن زمان توقف زائران در مرزهای چهارگانه به چهار ثانیه کاهش می یابد.
 سردار محمد شرفی ۱۹ تیر در حاشیه بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلیس از همان سال گذشته و پایان ماموریت اربعین ۱۴۰۲ اقدامات عملیاتی و اجرایی خود را برای اربعین ۱۴۰۳ آغاز کرد.
وی ادامه داد: در همین راستا تمامی اقداماتی که برای تردد هرچه بهتر و ایمن تر زائران اربعین بود، با شناسایی آسیب‌ها و مشکلات سالهای گذشته احصا و برنامه های ریزی لازم برای رفع این موارد انجام گرفت.
وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته تلاش خواهیم کرد ماموریت اربعین امسال را بهتر از سالهای گذشته به انجام برسانیم و خوشبختانه تاکنون نیز همه چیز طبق روال و برنامه پیش رفته است.
 شرفی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که سعی شد در ماموریت اربعین امسال حتما مدیریت شود، موضوع روان سازی ترافیکی بود و تلاش می کنیم تا گره های ترافیکی جاده ها خصوصا در نقاط منتهی به پایانه های مرزی کاملا برطرف شود.
وی ادامه داد: در این میان با همکاری دیگر دستگاه‌ها خصوصا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، زیرساخت های جاده ای اصلاح و بهینه سازی شده و بستر برای تردد روان در معابر و راه های مختلف برای زائران مهیاست.
 شرفی تصریح کرد: برای مراسم اربعین امسال تلاش کرده ایم تا خدمات گذرنامه ای را گسترش داده و علاوه بر تمدید گذرنامه‌های قبلی زائران، گذرنامه های زیارتی نیز برای حضور در این مراسم صادر می شود.
رئیس قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: برای درخواست صدور گذرنامه های زیارتی، نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس بعلاوه ۱۰ نیست و متقاضیان می توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند.
وی تاکید کرد: برای صدور گذرنامه های زیارتی توافق لازم با مسئولان کشور عراق نیز صورت گرفته و هموطنان برای حضور در این کشور و زیارت اربعین با داشتن این گذرنامه‌ها مشکلی نخواهند داشت.
 شرفی یادآور شد: اقدام دیگری که اربعین امسال و در تداوم اربعین سال گذشته صورت می‌گیرد راه اندازی سامانه سجاد در پایانه های مرزی خسروی، شلمچه و چذابه در کنار پایانه مرزی مهران که سال گذشته نیز در آن اجرا شد، می باشد.
این مقام عالی‌رتبه انتظامی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه در پایانه های مرزی چهارگانه اعلام شده، عملا زمان توقف هر زائر برای کنترل روادید به چهار ثانیه کاهش می‌یابد و همین موضوع می تواند کار اعزام زائران را تسریع ببخشد.
وی گفت: خوشبختانه طرف عراقی هم همکاری بسیار خوبی با مسئولان جمهوری اسلامی دارند و در ادامه نیز تلاش می کنیم تا از طریق نیروهای مرزبانی فعالیت های دیپلماسی خود را با مسئولان کشور عراق افزایش دهیم.
شرفی یادآوری کرد: تمامی ماموریت های مشترک ایران و عراق در اربعین مورد بررسی‌های کارشناسی قرار گرفته و هر دو طرف کاملا آماده هستند به تعهدات خود عمل کنند.
رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور در ادامه به امکانات خوب ایجاد شده در مرز خسروی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می کنیم زائران با توجه به ازدحام جمعیتی که در مرز مهران وجود دارد، پایانه خسروی را که از امکانات و ظرفیت های خوبی برخوردار است، برای سفر خود انتخاب کنند.
وی یادآوری کرد: همه امکانات و ظرفیت هایی که در پایانه مهران وجود دارد در خسروی هم برقرار است و همه مدیران و مسئولان استان کرمانشاه از مدتها قبل شرایط تردد آسان را برای زائران فراهم کرده اند.
 شرفی در پایان از تلاش های سردار حاجیان فرمانده و مدیران و کارکنان انتظامی استان کرمانشاه برای انجام بسیار خوب ماموریت اربعین سال گذشته قدردانی و ابراز امیدواری کرد امسال نیز شاهد باشیم این ماموریت عظیم بهتر از سال گذشته به انجام برسد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تأکید کرد؛
لزوم پیگیری آبیاری بوستان‌های جنگلی تهران
و اهمال‌ها در خشک شدن درختان
 رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بر لزوم پیگیری آبیاری بوستان‌های جنگلی تأکید کرد و گفت: باید در خشک شدن درختان اهمال‌ها پیگیری شود.
به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی در دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری گفت: بر اساس قانون مدت زمان تصدی سرپرستی در سازمان‌ها سه ماه است. در شرایط خاص تا سه ماه دیگر نیز قابل تمدید است؛ اما امروز شاهد این هستیم که برخی پست‌ها در شهرداری به صورت سرپرستی است و وقتی پیگیری کردیم معاون منابع انسانی گفت که باید به استعلامات پاسخ داده شود تا حکم قطعی بدهیم.
وی افزود: مراجع نظارتی گفتند که اگر بگویند کدامیک از سرپرستی‌ها از سه ماه بیشتر شده اعلام کنند تا استعلامات انجام شود. یکی از مدیران از مهرماه سال قبل سرپرست است. نباید این رویه ادامه دار باشد چون موجب دلسردی کارکنان می شود.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: باید آبیاری فضای سبز به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد. دادستان موضوع را پیگیری کرده و اگر بوستان‌های جنگلی خشک شوند باید مشخص شود که چه کسانی اهمال کردند و به دنبال خشک شدن درختان هستند. معاونت خدمات شهری باید با جدیت بیشتری موضوع را دنبال کند و ما نسبت به این موضوع گلایه داریم. وی تأکید کرد: ما بارها گفتیم که درختان خشک پس از ثبت در سامانه نهال جمع آوری شوند و ممکن است این درختان آسیب زا باشند. باید تعیین تکلیف در این زمینه صورت بگیرد؛ چراکه یک آفت جدی است. شهرداری باید با جدیت موضوع را دنبال کند و نباید کوتاهی شود.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد
بی اطلاعی از تفاهمنامه ۱۳ میلیارد یورویی شهرداری تهران
 عضو شورای شهر تهران بر لزوم تشریح جزئیات تفاهمنامه ۱۳ میلیارد یورویی عنوان شده در تبلیغات انتخاباتی از سوی شهردار تهران تأکید کرد.
مهدی اقراریان در دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران درتذکری گفت: هر رفتاری که از شهردار تهران سر می‌زند و چه این رفتارها مطلوب و مناسب باشد و چه بالعکس، آن را به پای شورای شهر تهران نیز خواهند نوشت.
وی افزود: در زمان حضور شهردار اصلاح‌طلبان در دوره قبل نیز همین شرایط به وجود آمد و هر اتفاقی رخ داد به نام شورای پنجم ثبت و ضبط شد، حال این اتفاقات چه تلخ باشد و چه شیرین باید به این نکته توجه داشته باشیم که تمامی رفتارهای شهردار تهران در شورا تاثیر می‌گذارد؛ لذا ضرورت دارد شهردار تهران در حوزه رفتاری توجه ویژه‌ای داشته باشد.
اقراریان با اشاره به اینکه شهردار تهران از توافقنامه ۱۳ میلیون یورویی در انتخابات صحبت کرده است، افزود: این صحبت در حالی بیان شده که ما اطلاعی از این تفاهمنامه و رقم آن نداریم و نمی‌دانیم موضوع چیست و بعدا با چنین حرف‌هایی سوپرایز می‌شویم. همانطور که نسبت به قرارداد دو میلیارد یورویی نقد داشتیم و در جلسه‌ای که با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد نسبت به این موارد توضیحاتی بیان شد که قابل تقدیر است؛ اما انتظار داریم که شهردار تهران نسبت به این قرارداد ۱۳ میلیون یورویی توضیحاتی را ارائه کند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتقادهای شهروندان درخصوص خرابی تهویه برخی از واگن‌های مترو گفت: اخیرا از سوی برخی از شهروندان اعلام شده در خط دو مترو، تهویه غیرفعال شده و همین امر مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده؛ لذا انتظار می‌رود که متروی تهران نسبت به کولرها و تهویه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موضوع کارزار امضای عزل شهردار تهران که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان آن را امضا کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: اخیراً آقای چمران مصاحبه‌ای را در این باره با رسانه‌ها داشته‌اند. بنده هم این موضوع را دیده‌ام و قطعا نمی‌شود نسبت به دغدغه شهروندان که تعداد آنها نیز ۱۵۰ هزار نفر بوده، بی‌تفاوت باشیم. انتخاب و عزل شهردار توسط اعضای شورای شهر تهران انجام می‌شود و مطابق قانون نیاز است که دو سوم نمایندگان در شورا یعنی ۱۴ نفر عزل شهردار را امضاء کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه