روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست تاکید کرد؛

لزوم همکاری برای مقابله با گرد و غبار و کاهش معضلات زیست‌محیطی دریای خزر

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست دردیدار با وزرای محیط زیست قطر و قزاقستان بر تداوم همکاری در زمینه اجلاس گرد و غبار و تداوم همکاری برای اجرای مفاد کنوانسیون تهران تاکید کرد.
علی سلاجقه در حاشیه مجمع توسعه سبز سازمان همکاری‌های شانگهای در دیدار با عبدالله بن عبدالعزیز بن ترکی السبیعی - وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی قطر- بر تداوم همکاری در زمینه اجلاس گرد و غبار تاکید کرد و افزود: انتقال تجربه در خصوص پایش خلیج فارس و دریای عمان یکی از اهدافی است که ما دنبال می‌کنیم و این تنها با همکاری کشورهای منطقه امکان پذیر است.
معاون رییس جمهور ایجاد مرکز منطقه‌ای در جزیره هرمز را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تقویت کنوانسیون راپمی با همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند در بهبود شرایط محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان موثر باشد.
سلاجقه همچنین در دیدار با یرلان نیسانبایف - وزیر محیط‌زیست قزاقستان - با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی در تمامی حوزه ها با کشور قزاقستان دارد، افزود: انتظار داریم روابط ما با قزاقستان به‌ویژه در حوزه محیط بیش از پیش گسترش پیدا کند.
وی ضمن دعوت از وزیر محیط زیست قزاقستان برای حضور در نشست کنوانسیون تهران در آبان ماه اظهارکرد: ما برای اجرایی شدن کنوانسیون تهران نیازمند همکاری تمامی کشورهای عضو به ویژه کشور قزاقستان هستیم.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: وضعیت نامناسب کمی و کیفی دریای خزر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما برای حل معضلات زیست محیطی دریای خزر از ظرفیت های علمی و فناورانه استفاده می‌کنیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سیاست‌های تولید انرژی سبز در دولت سیزدهم اظهار کرد: هدفگذاری ما در دولت شهید رییسی تولید ۱۰ هزار مگاواتی برق از انرژی های پاک بود و در این زمینه اقدامات بسیاری نیز انجام گرفت.
سلاجقه در ادامه گفت: تبادل کارشناس، دانشجو و استاد بین دو کشور برای اجرایی شدن توافقات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما از این مساله استقبال می کنیم.
یرلان نیسانبایف - وزیر محیط‌ زیست و منابع طبیعی قزاقستان - نیز در این دیدار ضمن تسلیت و ابراز همدردی بابت حادثه تاسف‌بار سقوط هواپیمای رییس جمهور شهید و تبریک انتخاب رییس جمهور جدید، اظهارکرد: ایران و قزاقستان مسائل مشترک بسیاری دارند که می‌توان در مورد آنها بحث، مذاکره و همکاری داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، وی با اشاره به دو مساله مهم تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی تصریح کرد: این دو مساله نیازمند اقدام مشترک هستند و ما حاضریم در مورد این مسائل با جمهوری اسلامی ایران تبادل تجربه داشته باشیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه