روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۹ تير - شماره 4631

مدیرکل دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی خبر داد؛

رفع محدودیت و افزایش 800 مگاواتی تولید ظرفیت نیروگاه‌های بخاری


  مدیرکل دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی گفت: توان تولید نیروگاه‌های بخاری کشور با اجرای پروژه‌های رفع محدودیت تولید، حدود ۸۰۰ مگاوات برای اوج مصرف برق تابستان امسال افزایش یافته است.
علی‌اصغر عبدلی افزود: به منظور تامین برق مورد نیاز شبکه علاوه بر احداث نیروگاه‌های جدید، برنامه افزایش ظرفیت و ضریب بهره‌وری نیروگاه‌های موجود در دستور کار قرار گرفته است که در همین راستا با پایش عملکرد فنی نیروگاه‌ها، نقاط قابل بهبود و مشکلات قابل رفع آن‌ها شناسایی و پروژه‌های مربوطه تدوین و اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: در یکسال گذشته با اجرای پروژه‌های رفع محدودیت در تعدادی از نیروگاه‌های منتخب بیش از 800 مگاوات به ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها افزوده شده است.
عبدلی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه‌ها منجر به افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید برق این نیروگاه‌ها شده است، گفت: این طرح‌ها با استفاده از توان متخصصان داخلی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا شده است که علاوه بر ارتقای ظرفیت نیروگاه‌ها، موجب افزایش بهره‌وری واحدهای نیروگاهی شده است.

مدیر مرکز بهره برداری و کنترل
 شبکه برق کشور:
میزان مصرف برق در کشور از 76000 مگاوات عبور کرد
 مازیار جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: با افزایش گرما طی روزهای گذشته، کشور با افزایش مصرف برق مواجه بوده است که این میزان مصرف به عدد 76800 مگاوات رسیده است.
مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: با آغاز نیمه دوم تیرماه که با عدد بی سابقه 76800 مگاوات مصرف برق مواجه شدیم و پیش بینی میزان تقاضای مصرف برق در ساعت اوج مصرف هم به همین رقم خواهد رسید. وی در ادامه افزود: رقم افزایش مصرف برق نسبت به زمان مشابه در هفته قبل به رشد 5000 مگاوات رسیده است که این جهش مصرف برق را نشان می‌دهد.
مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور اعلام کرد: میزان افزایش مصرف برق در کشور معادل مصرف برق دو استان اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد است
وی خاطر‌نشان کرد: استان‌های تهران بزرگ، هرمزگان، خوزستان، مازندران، فارس و بوشهر به عنوان پرمصرف ترین استان های کشور ثبت شدند.
جمشیدی از هموطنان درخواست کرد به دلیل افزایش مصرف برق در کشور، صنعت برق و کشور را یاری کنند و با انجام راهکارهای ساده ای مانند پرهیز از مصرف همزمان تجهیزات پر‌مصرف مانند اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف یعنی 11 تا 17 و تنظیم دمای کولر گازی در دمای آسایش یعنی24 درجه و تنظیم کولر آبی روی دور کند آن، در بهینه سازی مصرف برق مشارکت داشته باشند.

قزاقستان طرح جبران
 مازاد تولید نفت آماده کرد
 وزارت انرژی قزاقستان از آماده‌شدن طرحی برای جبران تولید نفت مازاد بر توافق اوپک‌پلاس خبر داد.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، وزارت انرژی قزاقستان در بیانیه‌ای با اشاره به آماده‌سازی طرحی دقیق برای جبران تدریجی مازاد تولید نفت خام، اعلام کرد این کشور تولید نفت مازاد بر سهمیه توافق‌شده با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) در نیمه نخست سال جاری را تا سپتامبر ۲۰۲۵ جبران خواهد کرد. قزاقستان یکی از هشت کشور عضو اوپک‌پلاس است که به‌طور داوطلبانه به کاهش بیشتر تولید نفت خام متعهد شده است. وزارت انرژی قزاقستان در این بیانیه اعلام کرد: قزاقستان تمام تلاشش را برای عمل به تعهدات خود و جبران مازاد تولید مطابق با برنامه جبرانی درنظرگرفته‌شده به‌ کار خواهد گرفت.به گفته دو منبع آگاه و براساس محاسبات رویترز، تولید نفت و میعانات گازی قزاقستان در ماه ژوئن ۴درصد نسبت به ماه مه افزایش یافت و به ۷ میلیون و ۲۴۰ هزار تن رسید که از سهمیه توافق‌شده این کشور با اعضای اوپک‌پلاس فراتر رفته است. اوپک‌پلاس ماه گذشته اعلام کرد اعضای این ائتلاف برنامه کاهش تولید را ظرف یک سال، از اکتبر ۲۰۲۴ تا سپتامبر ۲۰۲۵، به‌تدریج کنار خواهند گذاشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه