روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير - شماره 4624

برگزاری جشن غدیر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛

عید ولایت با حضور چشمگیر مردم در انتخابات شیرین تر می‌شود


 به مناسبت عید غدیر خم، جشن غدیر و تقدیر از پرسنل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور مدیرکل در این اداره برگزار شد.
مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر اظهار کرد: عید غدیر، بزرگ‌ترین عید مسلمانان و اجمال دین و اتمام نعمت است.
وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: عید دیگری که رقم می‌خورد، عید حضور پرشور مردم در انتخابی سرنوشت ساز نظام جمهوری اسلامی است.
منادی ادامه داد:  رسالت بزرگ خانواده دستگاه فرهنگ این است که علاوه بر مشارکت فعال در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در برنامه های الهام بخش، اقشار مختلف مردم را به مشارکت و انتخاب آگاهانه در این رویداد سرنوشت ساز ترغیب نمایند.
وی با بیان اینکه این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: جامعه فرهنگ، هنر و رسانه باید موجبات حضور اقشار مردم را به پای صندوق های رای ایجاد کنند.
در این مراسم از کارکنان خدوم این اداره کل به مناسبت عید غدیر خم با اهدای هدیه، تقدیر و تشکر شد.

در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد؛
رونمایی از پوستر دومین جشنواره
جوانه‌های غدیر در اهواز
 هم‌زمان با عید غدیر طی مراسمی رونمایی از پوستر دومین جشنواره جوانه‌های غدیر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این آیین اظهار کرد:  دومین جشنواره جوانه‌های غدیر در دو سطح باشگاه‌های کتابخوانی و آزاد با هدف ترویج آموزه‌های علوی، نهج البلاغه، مفاهیم خطبه غدیر با رویکرد کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان ایجاد روحیه شور و نشاط و رواج فرهنگ غدیر بین کودکان، ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی را از دبگر اهداف این جشنواره برشمرد.
منادی با اشاره به بخش‌های این جشنواره افزود: آماده‌سازی کتاب غدیر به همراه (داستان تولیدی با موضوع غدیر به قلم شرکت کننده، تصویر سازی کتاب (نقاشی)، جلد وطراحی جلد و…)،نامه به امام علی (ع) و تبریک امامت آن حضرت، تهیه کلیپ ۳ دقیقه‌ای با استفاده از گوشی همراه از جشن‌های محله، مدرسه، شهر و مسابقه کتبی خطبه غدیر از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
وی ادامه داد: گروه سنی شرکت کنندگان از ۶ تا ۱۶ سال. است و می‌توانند به صورت گروهی یا فردی در جشنواره شرکت کنند.
منادی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه رویدادهای ترویجی ااداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان را تا پایان شهریور ماه اعلام کرد.
وی گفت: شرکت کنندگان شهرستانی نیز می‌توانند آثار خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها ارسال کنند و سوالات و پاسخنامه بخش مسابقه خطبه غدیر در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نشانی khz.farhang.gov.ir بارگذاری شده است.

بازدید مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان
از دیسپاچینگ جنوبغرب
  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان جهت بررسی و کنترل وضعیت شبکه برق از دیسپاچینگ جنوبغرب این شرکت بازدید کرد.
علی اسدی مدیرعامل به همراه خدامراد منگری معاون بهره‌برداری از دیسپاچینگ جنوبغرب که وظیفه راهبری و کنترل شبکه را بر عهده دارد بازدید کردند.
این بازدید با توجه به شدت دمای ۵۱ درجه در چند روز اخیر و افزایش 59/10 درصدی مصرف شبکه برق صورت گرفته تا از نزدیک وضعیت شبکه مورد بررسی قرار بگیرد.
در این بازدید میزان تولید و مصرف برق به ویژه در اوج بار و نقاط پربار شبکه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
ادیب روستایی مدیر دیسپاچینگ جنوبغرب نیز در این بازدید گزارشی از جزئیات میزان تولید و مصرف شبکه برق ارائه کرد.

پیش بینی خرید تضمینی
یک میلیون و یکصد هزار تن گندم در گلستان
 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی استان شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گلستان روح الله مهری افزود : تحویل گندم به مراکز خرید همچنان ادامه دارد و گندمکاران در مراوه تپه ، کلاله و مناطق کوهپایه ای استان همچنان در حال برداشت هستند.او با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۲۴ هزار تن گندم به مراکز خرید تضمینی تحویل داده شده است گفت: مراکز خرید فردا در روز عید سعید غدیر خم نیز فعالیت می‌کنند.

قطعی برق چالش اساسی کشاورزان
و تولیدکنندگان استان گلستان
  امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در جلسه اقتصاد مقاومتی به میزبانی اتاق گرگان بیان کرد:از سالهای گذشته همواره مقام معظم رهبری شعار سال را بر پایه حمایت از تولید و اشتغالزایی مطرح می کنند و این نشان دهنده حساسیت ایشان نسبت به مسایل اقتصادی است.وی افزود:تشکیل جلسات رفع موانع تولید در سال های اخیر موجب شده تا مشکلات بسیاری از فعالان اقتصادی رفع شده و از فرار سرمایه ممانعت شود.یوسفی گفت:اتاق بازرگانی در دوره جدید با تشکیل ۱۰کمیسون تخصصی تلاش زیادی برای رفع موانع تولید و‌ حمایت از فعالان حوزه اقتصادی همراه با رایزنی با مدیران دستگاه های اجرایی داشته است.وی اظهار کرد:کمیسیون کشاورزی یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های این اتاق بوده که به واسطه عملکرد مثبت توانستیم در کمیسیون کشاورزی اتاق ایران جایگاهی داشته باشیم و در دو دوره عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی اتاق ایران نیز بوده ایم.رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: سال گذشته در پرداخت مطالبات برخی محصولات کشاورزی دچار یکسری مشکلات بوده ایم که در همان ابتدای سال با نشست های متعدد جلوی تکرار این اتفاقات در سال‌جاری و هنگام برداشت محصول گرفته شد.یوسفی تصریح کرد:در سال جاری با توجه به افزایش تولید گندم که تا کنون نزدیک به یک میلیون تن برداشت شده است باید مطالبات گندم کاران به موقع پرداخت شود.وی گفت:تامین برق واحدهای کشاورزی از مشکلاتی است که کشاورزان همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و نیازمند تدابیر جدی است.وی بیان کرد:مسأله قطعی برق صنایع نیز از دیگر دغدغه های تولیدکنندگان است که با توجه به اینکه این منطقه صنعتی نیست و بیشتر تولیدات آن بر پایه کشاورزی است اما قطعی برق آن همانند دیگر استانها است که قابل قبول نیست.وی گفت:در حال حاضر قیمت خرید این محصول از ۵ هزار تومان به ۸ هزار تومان تصمیم گیری شده که کمک بزرگی برای کشاورزان است.وی افزود: در رابطه با میگوی استان نیز به دلیل اینکه میگو‌ یکی از محصولات مهم و صادراتی استان می باشد نیازمند حمایت بیشتری است که تولید کنندگان این صنعت مشکل تامین آب دارند که بخشی از آن اگر چه حل شده اما نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند چرا که ۸۰ درصد این محصول صادر می شود.

آماده باش برق گلستان
 برای تامین برق پایدار حوزه های انتخاباتی
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از آمادگی کامل این شرکت در راستای تامین برق پایدار و برگزاری هرچه باشکوهتر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گلستان، سید احمد موسوی با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات و خدمات‌رسانی مطلوب به مردم ، تمامی همکاران شرکت توزیع نیروی برق گلستان با تمام توان در حالت آماده باش هستند.وی افزود: به منظور تامین برق پایدار شعبه های اخذ رای ضمن تعامل با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها، همچون دوره‌های گذشته انتخابات، تمهیدات لازم برای فراهم کردن بستر و زیر ساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و پر شور‌تر انتخابات انجام خواهد شد. موسوی افزود: بعضا مشاهده می شود بنرهای تبلیغاتی نامزدها بصورت کاملا نا ایمن روی تیرهای برق و حریم شبکه های برق نصب می‌شود، از کلیه مسئولین ستادها و نمایندگان نامزدها خواهشمند است در اسرع وقت با هماهنگی اداره برق نسبت به جمع آوری این داربستها اقدام فرمایند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه