روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۹ تير - شماره 4623

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران مطرح کرد:

رونمایی از اسناد مالکیت موقوفات مازندران


   با حضور رئیس سازمان اوقاف مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: باحضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از 5 سند مالکیت موقوفات مازندران با مساحت هزار 190 هکتار رونمایی شد.
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با اشاره به حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مازندران، اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در این سفر با نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار مازندران دیدار و گفت‌وگو و در جلسه شورای اداری استانداری مازندران شرکت کرد
وی  افزود: باحضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان و باحضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران، از 5 سند مالکیت موقوفات مازندران رونمایی شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران مساحت این 5 موقوفه را هزار 190 هکتار اعلام کرد که سند مالکیت آن صادر شده است.
حیدری خاطرنشان کرد: طی سال جاری 300 سند مالکیت موقوفات با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران اخذ شد که اقدامی مثبت در جهت تثبیت مالکیت موقوفات به‌شمار می‌رود.
درمان سرطان به روش الکتروکموتراپی با کمک وقف
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف در حوزه درمان سرطان به روش الکتروکموتراپی پیش رفته است که با این روش می‌توان با مختصات الکتریکی به غدد حمله کرد و آن‌ها را از بین برد که به زودی از این دستگاه که توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده، رونمایی خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه وقف بیت المال، پول دولت و اموال عمومی نیست بلکه مالی بود که شخص آن را حبس کرده و تولیت پیدا کرده است، گفت: کار سازمان اوقاف و امور خیریه همان کار متولیان است که باید شان موقوفات را حفظ کند.
خاموشی گفت: طی دو سال اخیر دو و نیم برابر عمر وقف در ایران سند تک برگ گرفته شده است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه این وعده را به مردم داد تا پایان سال جاری موقوفات و رقبات‌ آن‌ها به کاداستر و سند تک برگ تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر ده‌ها هزار پرونده وقفی وجود داشت که اکنون در حال کاهش است، خاطرنشان کرد: حفظ العین اعم از اسناد، رفع دعاوی و تثبیت جغرافیای ملک از جمله فعالیت‌های اوقاف است.
خاموشی با اشاره به مولدسازی موقوفات با حفظ نیت واقف، گفت: در راستای مولدسازی از هیچ بودجه دولتی و وام بانکی استفاده نشد بلکه با پول خود وقف، مولدسازی انجام شده است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیشتر کار سازمان اوقاف در حوزه زنجیره‌های زراعی، تولید پروتئین، امنیت غذایی، تولید چوب و نیازهای اصلی کشور فعالیت دارد.
وی با بیان این دو کمیسیون املاک و بهره‌وری در سازمان اوقاف وجود دارد، یادآور شد: سازمان اوقاف در حوزه درمان سرطان به روش الکتروکموتراپی پیش رفته است که با این روش می‌توان با مختصات الکتریکی به غدد حمله کرد و آن‌ها را از بین برد که به زودی از این دستگاه که توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده رونمایی خواهد شد.
خاموشی افزود: سازمان اوقاف موسسه‌ای به‌نام تپش در مجموعه تجهیزات پزشکی دارد که تمام تولیدات آن ابزار جراحی است که صرفه جویی ارزی برای کشور دارد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این سازمان در کارهای ویژه‌ای در حوزه الکترونیک و صنایع نفتی، دریایی، انرژی خورشیدی با هدف ۱۱۰ مگابایت طی دو سال، تجهیزات پزشکی، پرتودهی انجام داده است.
وی با اشاره به تشکیل مرکز دانش‌ بنیان گفت: صندوق پژوهش و نوآوری در حال فعالیت است که در نظر داریم سرمایه آن را به هزار میلیارد برسانیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه