روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۴ تير - شماره 4620

عامل گریز صهیونیست‌ها از جنگ با لبنان

اسرائیل را برق گرفت

  کارشناسان صهیونیست می‌گویند ویژگی‌های خاص شبکه برق اسرائیل و پیامدهای هرگونه قطعی برق ناشی از حملات حزب‌الله بر زندگی و روان اسرائیلی‌ها از جمله عواملی است که اسرائیل را از ورود به جنگ  گسترده در جبهه شمالی بازداشته است.
گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: « اسرائیل یک جزیره برق است که از شبکه‌های انرژی همسایه جداست از همین رو وقوع جنگ در جبهه شمالی برای اسرائیلی‌ها غیرقابل تحمل است» این را کارشناسان صهیونیست درباره عوامل خودداری رژیم صهیونیستی از ورود به جنگ با لبنان عنوان کرده‌اند.
مطالعات محققان صهیونیست حاکی از نگرانی‌ها در سرزمین‌های اشغالی در مورد پیامدهای اقتصادی جنگ با لبنان است. آنها بر نیاز فوری به یک استراتژی امنیتی جدید برای بخش برق در اسرائیل تاکید کرده‌اند.
از سوی دیگر صدای هشدارهای روزافزون در اسرائیل درباره ورود نکردن به ماجراجویی جدید و جنگ با لبنان و دستیابی به یک راه حل با حزب الله به منظور اجتناب از نوشیدن جام تلخ پیامدهای درگیری گسترده در جبهه شمالی بالا گرفته است آن هم نه تنها از بیم تلفات جانی و ویرانی‌هایی که از جبهه جدید متحمل می‌شوند بلکه پیامدهای جنگ بر زندگی روزمره که اسرائیلی‌ها را به وحشت انداخته است.
 آنها پیش‌بینی کرده‌اند که جنگ با ضربات سنگین خود به شبکه برق اسرائیل می‌تواند روزگار ساکنان سرزمین‌های اشغالی را سیاه کند.
 الی کوهن وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز امروز یکشنبه در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان معاریو آورده است: تأسیسات انرژی در اسرائیل در صورت جنگ گسترده با حزب‌الله با توجه به اینکه مکان‌های استراتژیک محسوب می‌شود، در معرض تهدید هستند.
نگرانی در اسرائیل در مورد پیامدهای اقتصادی جنگ احتمالی با لبنان در مطالعات تهیه شده توسط محققان صهیونیست موج می زند آنها می‌گویند: «اسرائیل یک جزیره الکتریکی است که از شبکه‌های انرژی همسایه جدا شده است از همین رو شبکه برق نیاز به یک استراتژی امنیتی جدید نیاز دارد که در حال حاضر دستیابی به آن غیرممکن است» به گفته محققان صهیونیست جنگ کنونی نقاط ضعف عمده‌ای را در بخش برق اسرائیل آشکار کرد که هیچ راه‌حل فوری ندارد. آنها هشدار دادند که طول مدت قطع برق در صورت گسترش جنگ با حزب‌الله، بر اساس برآوردها، بین چند ساعت یا چند روز در مرکز اسرائیل و برای چندین هفته و بیشتر در مناطق مرزی، به ویژه در شمال خواهد بود.
محققان اسرائیلی همچنین دریافتند که یکی از مهمترین نقاط ضعف در بخش برق اسرائیل در این است که شهروندان اسرائیلی تحمل قطعی برق برای مدت طولانی را ندارند. این امر عواقب روانی بر آنها خواهد داشت و موجب ترس و وحشت اسرائیلی ها می شود، به گونه‌ای که آنها را به سمت افزایش مصرف و انبار کردن کالاهای اصلی سوق می‌دهد و منجر به کمبود آنها خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه