روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد - شماره 4615

11 روز تا انتخابات؛‌ سفرهای انتخاباتی

نکرار حمایت‌ها ، وعده ها و حاشیه سازی ها


  یازده روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری و با جدی شدن تبلیغات و فعالیت ستادهای انتخاباتی شش کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری،‌ مجری مناظره‌های انتخاباتی از سوی ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری صداوسیما معرفی شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری که با جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری تاکید کردند که هر دولتی سرکار بیاید باید استقلال سیاسی کشور را حفظ کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه انتخابات خیلی مهم است و در درجه‌ی اول هم مشارکت مهم است،‌ افزودند: هرچه میتوانید تلاش کنید؛ چه در محیط‌های دانشجویی، چه در محیط‌های کاری، چه در محیط‌های خانوادگی و اینها، تلاش کنید که مشارکت افزایش پیدا کند.
رهبر انقلاب همچنین در تبیین معیارهای انتخاب نیز گفتند: برای انتخاب خوب، ببینید چه کسی به ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت این ملاک‌ها را دارد.
همچنین صبح دیروز و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هم دیوارنگاره انتخاباتی میدان ولیعصر (عج) با سخنی از امیرالمومنین(ع) رونمایی شد.
ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری صداوسیما، مهدی خسروی ـ گوینده خبر ـ را به‌عنوان مجری مناظره‌های انتخاباتی معرفی کرد.
لازم به ذکر است که سازمان صداوسیما برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پنج مناظره انتخاباتی در روزهای ۲۸ و ۳۱ خرداد، همچنین، یکم و چهارم و پنجم تیر تدارک دیده است که به‌طور زنده از شبکه‌های خبر و یک سیما به روی آنتن می‌رود.
اخباری از ستادهای انتخاباتی نامزدها
اخبار مربوط به آخرین اظهارات کاندیداهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را می توانید در این گزارش مرور کنید.
علی نیکزاد رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی محمد باقر قالیباف اعلام کرد که سید محمد حسینی، ریاست ستاد دانشگاهیان کشورِحامیان محمد باقر قالیباف را برعهده گرفت.
حسینی در دولت سیزدهم، معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور شهید را بر عهده داشت.
علی نیکزاد  همچنین در تجمع فعالان ستادی این نامزد انتخابات که در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران برگزار شد، تاکید کرد: جهت ادامه خط اردوگاه جبهه انقلاب اسلامی باید بیاییم و به برادری رای بدهیم که راه رئیسی، انقلاب و اردوگاه انقلاب را ادامه بدهد و در دیدگاه ما ضمن احترام به دیگران، آن فرد کسی نیست جز محمدباقر قالیباف.
قالیباف همچنین با انتشار توییتی تاکید کرده است: هرچه دقیق‌تر و صریح‌تر سخن بگوییم، مانع غلبه سخنرانی و شعار و تکه‌پرانی بر داشتن برنامه و کارنامه خواهیم شد.
در برنامه میزگرد فرهنگی شبکه دوم سیما، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی به همراه داود رحیمی سجاسی و لاله فرهنگ متین به عنوان مشاوران فرهنگی خود حضور یافته بود که سجاسی دکترای فرهنگ و ارتباطات و عضو هیأت علمی دانشگاه  شاهد و متین، معاون اسبق برنامه ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری دارای دکتری فیزیک، فارغ التحصیل مدیریت حکمرانی دانشگاه دفاع ملی و عضو هیأت علمی دانشگاه است.
مسعود پزشکیان دیروز جهت افتتاح ستاد انتخاباتی خود در قم و همچنین دیدار با مراجع تقلید به این شهر سفر کرد.
این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جریان این سفر پس از زیارت حرم حضرت معصومه (س)، در جمع خبرنگاران درباره هدفش از حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: فکر می‌کنم با اجرای دقیق برنامه‌های بالادستی کشور، می‌توان فشار فقر را از خانوارهای ایرانی برداشت.
پزشکیان همچنین با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به اینکه از لوازم قدرت علمی ایران، عقب نماندن از توسعه «هوش مصنوعی» و تاثیرات آن در ساحت‌های زندگی مردم و حکمرانی است، نوشت: در صورت اعتماد شما، پیشنهاد سنجیده و کارشناسانه دکتر شریفی و همکاران متخصصش را در دستور دولت قرار خواهم داد و از آنها در پیشبرد پیشنهاد بهره خواهم برد.
در پی انتشار لیستی در فضای مجازی با عنوان کابینه پیشنهادی  پزشکیان هم،‌ ستاد انتخاباتی این نامزد انتخابات  ریاست جمهوری ضمن رد این خبر تاکید کرد: جدول مذکور هیچ ارتباطی با جناب آقای دکتر پزشکیان و ستاد ایشان نداشته و صرفا یک شیطنت غیر واقعی با هدف تاثیر گذاری منفی بر سازمان رای دکتر پزشکیان بوده و به هیچ وجه صحت ندارد. از عموم مردم عزیز ایران و علاقه‌مندان به دکتر پزشکیان تقاضامندیم اخبار صحیح را تنها از مجاری رسمی پیگیری کنند.
امروز همچنین مسئولان ستادهای انتخابات استانی علیرضا زاکانی، از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری منصوب شدند که اسامی کامل آنها را می توانید در این لینک بخوانید.
ستاد سعید جلیلی هم در واکنش به خبر انصراف وی از انتخابات، ضمن تکذیب این خبر تاکید کرد: به اطلاع عموم دوستداران دکتر سعید جلیلی می‌رسانیم که به منظور جلوگیری از تداوم دروغ‌پردازی‌ها علیه ایشان، مطابق حق قانونی این ستاد، پیگرد قانونی انتشار این شایعات در دستور کار قرار گرفته و تا رسیدگی کامل به جزئیات و چرایی شایعه‌سازی، با مراجع قانونی درارتباط خواهیم بود.
سعید جلیلی نیمه شب‌گذشته هم پس از حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری، شبکه اینترنتی اختصاصی خود در تلوبیون راه افتتاح کرد. شبکه اینترنتی ۲۴ ساعته تلوبیون با اینترنت رایگان برای کاربران، برای تمام نامزدها در دسترس است و پخش آن تا پایان مهلت تبلیغات ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه