روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۲ خرداد - شماره 4612

زاکانی:

مرخصی می‌گیرم


  شهردار تهران و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد که برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی از فردا مرخصی خواهد گرفت.
علیرضا زاکانی روز گذشته در حاشیه مراسم رونمایی از تاکسی‌های برقی شهر تهران در پاسخ به پرسشی در مورد اخذ مرخصی گرفتن از شهرداری تهران برای فعالیت‌های انتخاباتی خود و تیم همراهش گفت: از فردا صبح مرخصی می‌گیرم.
وی در مورد فعالیت برخی معاونان شهرداری در ستاد انتخاباتی‌اش هم گفت: هر فردی که بخواهد کار کند، باید از فردا صبح مرخصی بگیرد و تشریف بیاورد البته هنوز هیچ اقدامی نکرده‌ایم.
علیرضا زاکانی، به همراه مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مصطفی پورمحمدی، شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند که بناست برای تصدی این پست تا روز هشتم تیرماه با یکدیگر رقابت کنند.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا اعلام کرد؛
فرسودگی بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه در کشور
  معاون عملیات پلیس راهور فراجا اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه فرسوده‌اند و همین میزان وسیله نقلیه فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارد.
سردار محمد باقر سلیمی در مراسم رونمایی از اقدامات دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا، اظهارکرد: کاهش ترافیک علاوه بر سلامت اجتماعی و کاهش هزینه، می‌تواند در کاهش آلاینده‌ها بسیار موثر باشد و بر همین اساس پلیس همواره بر توسعه حمل و نقل عمومی غیرخودرویی تاکید دارد.
معاون عملیات پلیس راهور فراجا تاکید کرد: باید سفرهای غیر ضروری به حداقل برسد و در این زمینه الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند تاثیر شایانی داشته باشد.
 سلیمی، پیاده‌روی و حمل‌ونقل سالم در بافت مرکزی شهرها را یکی از راهکارهای کاهش ترافیک و آلاینده‌های هوا دانست و افزود: حرکات و اقدامات خوبی شروع شده اما سرعت آن نسبت به گسترش ترافیک بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه قانون هوای پاک از مترقی‌ترین قوانین است، گفت: اما شاهد آن هستیم که فقط ۱۰ درصد از این قانون اجرا شده است و همین مسئله مدیریت ترافیک، حوادث و آلودگی را مشکل کرده است.
معاون عملیات پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه فرسوده هستند و همین میزان وسیله نقلیه فرسوده بیشترین سهم را در آلایندگی هوا دارد.
سلیمی برخورد شلاقی و جریمه محور را ناکافی دانست و افزود: موضوع نوسازی وسایل نقلیه فرسوده و اجرای قانون هوای پاک باید بر اساس فرآیند قانونی و به عنوان یک طرح انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:
روشن کردن کولر در اتوبوس و مترو الزامی است
  رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد که روشن کردن کولر در مترو و اتوبوس‌های شهری الزامی است.
سید جعفر تشکری هاشمی با حضور درجمع خبرنگاران با اشاره به گرمای هوای تهران و لزوم استفاده از سیستم‌های سرمایشی در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و پیش‌بینی گرمای بسیار برای تهران استفاده از کولر در ناوگان حمل و نقل عمومی یک امر طبیعی است و رانندگان  موظف هستند تا سیستم‌های سرمایشی را در مترو، اتوبوس و برخی از تاکسی‌ها برای مسافران روشن کنند.
وی درخصوص استفاده تاکسی‌ها از کولر اظهارکرد: به دلیل فرسوده بودن عمده تاکسی‌ها چندان امیدوار نیستیم که آنها بتوانند از کولر استفاده کنند البته آن دسته از تاکسی‌هایی که فرسوده نیستند هم به دلیل آنکه عمدتاً از جمله خودروهای ضعیف داخلی هستند شاید قابلیت استفاده از کولر در فصل تابستان را نداشته باشند.
تشکری هاشمی ادامه داد: خودروهای دوگانه سوز که از گاز استفاده می‌کنند هم معمولاً با مشکلاتی در خصوص استفاده از کولر مواجه هستند، اما از رانندگان عزیز می‌خواهیم تا در فصل گرما حتما با مسافران مشارکت داشته باشند و تا جایی که می‌توانند کولر خودروی خود را روشن کنند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص کولر  اتوبوس‌ و مترو  گفت: در حوزه اتوبوسرانی و مترو داستان متفاوت است و رانندگان موظف هستند تا سیستم‌های سرمایشی خود را برای مسافران روشن کنند.
وی با بیان اینکه شورای شهر بودجه بسیار خوبی را برای تعمیر و نگهداری اعم از شرکت بهره‌برداری مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی در اختیار شهرداری قرار داده است گفت: رانندگان و شرکت واحد اتوبوسرانی باید تاکنون تمامی نقض‌های سیستم‌های سرمایشی خود را رفع می‌کردند و اگر نقضی هم باقی مانده باشد باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فوریت رفع شود تا دیگر بهانه ای برای روشن نکردن کولر وجود نداشته باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر اتوبوس‌های شرکت واحد یا اتوبوس‌های شرکت خصوصی و همینطور قطارهای مترو در زمان گرمای هوا سیستم سرمایشی خود را روشن نکنند  شهروندان باید  این موضوع را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا پیگیری شود، شورای شهر نیز  این گزارش‌ها را دریافت می‌کند و به شکایت شهروندان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد تا شاهد مشکلاتی در بخش مربوط به استفاده از کولر در تابستان نباشیم.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد؛
لزوم نگاه عادلانه به اشتغال زنان
  معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن اشاره به آغاز به کار کارگروه تخصصی تدوین سازوکار اجرایی شغل منعطف بانوان گفت: یکی از چالش‌های پر بسامد فکری و دغدغه‌های بانوان که معاونت با آن روبروست، تعارض کار منزل و خارج از خانه و لزوم برقراری تعادل بین این دو مسئولیت است لذا تشکیل این کارگروه در برنامه هفتم و در ستاد ملی زن و خانواده مصوب شد.
کارگروه تخصصی تدوین سازوکار اجرایی شغل منعطف بانوان با ریاست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دبیری معاونت اشتغال وزارت کار و تعدادی از دستگاه‌های متولی حوزه اشتغال به عنوان اعضای ثابت، به صورت رسمی اغاز به کار کرد.
این نشست با هدف تصمیم‌گیری در خصوص تشکیل و ساختار کارگروه جهت اجرایی‌سازی بند ث ماده ۸۰ برنامه هفتم توسعه ذیل سرفصل خانواده و جمعیت با موضوع اشتغال بانوان با رعایت نقش زن در خانواده برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.
در ادامه نشست انسیه خزعلی ضمن بیان اینکه یکی از چالش‌های پر بسامد فکری و دغدغه‌های بانوان که معاونت با آن روبرو است، تعارض کار منزل و خارج از خانه و لزوم برقراری تعادل بین این دو مسئولیت است، گفتند: تشکیل این کارگروه در برنامه هفتم و در ستاد ملی زن و خانواده مصوب شد و اعضای ثابت آن نمایندگان وزارت کار، سازمان اداری استخدامی، معاونت ریاست جمهوری در امور  زنان و خانواده، مرکز پژوهش‌های مجلس هستند و به فراخور اعضای دستگاه‌های دیگر دعوت می‌شوند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با انجام برنامه‌ریزی متناسب اشتغال بانوان با نگاه عادلانه دیده شود و گفت: بسیاری از شرایط که خانم‌ها با آن روبرو هستند مورد توجه قرار نمی گیرد مانند مردان کار و عمل می کنند و ارزیابی‌ها هم مانند مردان دیده می‌شود لذا نیاز است با توجه به نیاز خانواده، برنامه ریزی مناسب با الگوی سوم برای زنان داشته باشیم و آن را به عنوان الگوی مناسب به جهان معرفی کنیم.
به گزارش روابط عمومی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، بررسی وضعیت زنان و انعطاف‌های شغلی که در جهان اعمال می‌شود، اصلاح نظام مسائلی که در مسئله زنان وجود دارد، احصای مواردی که به صورت جنسیتی در قانون دیده شده و حمایت‌های مورد نیاز در بخش دولتی یا غیر دولتی به خصوص برای زنان در سنین باروری ۲۰-۴۰ سال به جز مرخصی زایمان ، بیمه در مشاغل خانگی، مشاغل بخش دولتی و خصوصی، بازنشستگی، به رسمیت شناخته شدن خانه داری به عنوان شغل، مواردی است که در این کار گروه به آن پرداخته خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه