روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت - شماره 4595

با ایجاد نیروگاه خود تامین در کرمانشاه و کردستان

چهار صنعت گام مهمی در تولید انرژی پاک و مدیریت مصرف برداشتند


 مراسم تجلیل از صنایع دارای نیروگاه خود تامین  با حضور مدیر عامل شرکت برق غرب،مدیر کل صمت و تعدادی از مدیران صنایع سه استان کرمانشاه ، کردستان و ایلام  برگزار گردید.
درابتدای این مراسم جعفر الفتی نیا مدیر عامل شرکت برق غرب اظهار داشت:وجود ناترازی در تولید و مصرف برق مقوله ای است که کشور ما چند سالی است که با آن مواجه می باشد. وی افزود: تفاهم نامه ای بین وزارت خانه های صمت و نیرو در خصوص ایجاد نیروگاه های خود تامین و گسترش آنها در راستای مدیریت مصرف منعقد گردیده است.
الفتی نیا در ادامه خاطر نشان ساخت: تامین برق واحد‌های صنعتی سه استان  برای کمک به ایجاد اشتغال و تولید در اولویت برنامه ها قرار دارد و تمام دغدغه شرکت این است که واحد‌های صنعتی کمترین آسیب را در دوره مدیریت مصرف ببینند. وی در پایان اشاره داشت: هر چه حجم انرژی تولید شده توسط نیروگاه های خود تامین بیشتر باشد، مدیریت مصرف در دوره اوج با سهولت بیشتری همراه خواهد بود. دارابی مدیر کل سازمان صمت استان در این مراسم بیان کرد: ناترازی انرژی  چند سالی است که در کشور وجود دارد.
وی افزود:مهمترین مسأله امروز کشور تولید است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. ایشان تاکید کرد: در سال جهش تولید باید در دوره مدیریت مصرف کمترین فشار بر صنایع تولیدی وارد شود که موتور محرکه تولید و اشتغال هستند. در ادامه شهبازیان سرپرست دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات شرکت برق غرب، گزاشی از وضعیت پستها و خطوط انتقال برق شرکت و نیز تصویب نامه هیات وزیران در راستای مدیریت مصرف توسط صنایع ارائه نمودند. شایان ذکر است در این مراسم مدیران صنایع سه استان به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در راستای مدیریت مصرف پرداختند و بیان کردند در سال جهش تولید باید تلاش شود فشار کمتری به صنایع وارد گردد. در این جلسه بیان شد: ایجاد نیروگاه خود تامین نیاز به تسهیلات دارد که این امر نیازمند مساعدت سازمان صمت می باشد. مدیریت مصرف در بخش خانگی، افزایش ظرفیت تولید برق استان و تجدید نظر در اعلام تصویب نامه ها برای مدیریت مصرف از دیگر مواردی بود که مدیران صنایع بر آن تاکید نمودند. گفتنی است: صنایع پلیمر کردستان با تولید ۳۰ مگاوات، پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با ۱۰ مگاوات، صنایع سیمان غرب با ۷/۶ مگاوات و پتروشیمی بیستون با ۳ مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه های خود تامین سهم بسزایی در تولید و مدیریت مصرف برق برداشتند و در این مراسم با اهدای لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه