روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲ اسفند - شماره 4552

برگزاری تریبون آزاد انتخاباتی در دانشگاه شهید بهشتی


 تریبون آزاد دانشجویی به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در صحن این دانشگاه برگزار شد. دانشجویان موافق و مخالف مشارکت در انتخابات در این تریبون آزاد به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
یکی از دانشجویان رأی دادن را امر بیهوده‌ای دانست و معتقد بود اگر رأی دادن باعث تغییر می‌شد، حتماً رأی می‌داد. دانشجوی دیگری در پاسخ به این سخنان گفت: «قطعاً رأی هر نفر سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده است. تفاوت رویکرد دولت‌ها و مجالس در تصویب قوانین و رویکردها کارهای اجرایی و قانونگذاری رأی ما تعیین می‌کند، تغییر را فقط ما مردم می‌توانیم ایجاد کنیم؛ این حرف من نیست و عقبه تاریخی دارد.»
یکی دیگر از دانشجویان در این تریبون با ابراز اینکه “هر طیفی که می‌آید روی کار باید به چارچوب‌ها نزدیک باشد اما اگر با چار چوب‌های نظام مخالف باشیم چه؟”، معتقد بود افراد محدودی از قبل مشخص و انتخاب شدند؛ تأیید یا رأی صلاحیت نیز تأثیری در این کار ندارد.
دانشجوی دیگری که موافق رأی دادن بود به برخی ملاک‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: به کسی رأی بدهید که فکر و دغدغه مادی نداشته باشد، نمی‌گوییم به ارزش‌های مادی بی‌اعتنا باشد ولی این انگیزه‌ها نباید برای او اولویت باشد.
دانشجوی دیگری در پاسخ به یکی از دوستان خود در این تریبون گفت: «دوست عزیزی که می‌گویی “چرا روحانی رد صلاحیت شد؟”، اگر تأیید صلاحیت می‌شد همین شما که فجایع 98را دیدی اعتراض می‌کردی که “چرا تأیید صلاحیت شد؟”، کمی با تعقل صحبت کنیم.»
یکی از دانشجویان در پاسخ به دانشجوی دیگری که حوادث سال گذشته را دلیل رأی ندادن دانست، گفت: «اگر خون اغتشاشگران پارسال را به‌یاد دارید خون افرادی مثل آرمان علی‌وردی را هم به‌یاد داشته باشید، هزار دلیل برای رأی ندادن وجود دارد و نقد زیاد است اما رأی می‌دهم تا اوضاع بهتر شود.»
یکی از دانشجویان که موافق رأی دادن بود به دانشجویان مخالف رأی دادن گفت: «شما با رأی ندادن خود را از یک حق محروم می‌کنید اما 4سال دیگر اگر قوانینی تصویب شد و شما دوست نداشتید نباید اعتراض کنید، چون در این انتخاب شرکت نکردید.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه