روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۸ بهمن - شماره 4544

فرمانده کل سپاه پاسداران:

جنگ، ما را به یک ارتش نیرومند تبدیل کرد

  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش‌ مؤثر این نهاد در دفاع‌مقدس، گفت: «اگر جنگ نبود، سپاه با یک سازماندهی کوچک و سبک باقی می‌ماند و شاید حداکثر قابلیت مقابله با تهدیدات داخلی را داشت؛ ولی جنگ، ما را به یک ارتش نیرومند تبدیل کرد.»
سرلشکر حسین سلامی در نخستین رزمایش مشترک بهداری رزم در شبکه فرماندهی و کنترل سیار که در ستاد کل سپاه برگزار شد، گفت: «ما در مسیر سخت تقابل سنگین با نظام سلطه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون فراز‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و از مسیر‌های صعب‌العبور بسیاری عبور کردیم و با حوادث سخت و سهمگینی روبه‌رو بودیم. در این رابطه جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی، نبرد نیابتی، فتنه داخلی و جنگ داخلی نمونه‌هایی از این پیوستگی سیاست استکبار علیه انقلاب اسلامی است. این موارد نشان می‌دهد که دشمنان هر شئونی از زندگی ملت ایران را هدف قرار داده‌اند. البته در کنار اینها با انواعی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و... نیز مواجه هستیم. لذا به‌دلیل همین تقابل نزدیک و جدی با نظام سلطه که در همه جغرافیای کشور نمود یافته، همیشه با حوادث تلخی روبه‌رو بودیم و در آینده هم تکرار چنین حوادثی امکان‌پذیر است. به همین جهت محیط نیرو‌های مسلح همواره یک محیط پرمخاطره است و نمی‌شود از آن به‌طور مطلق اجتناب کرد، اما باید آن را مدیریت کرد.»
رشد سپاه پاسداران در حوزه‌های فضای سایبر
و جنگ الکترونیک
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: «تهدیدها و دشمنان بزرگ بر ما این انگیزه و اراده را بخشید که برای مواجهه شرافتمندانه با آنها قدرتمند شویم. ما مجبور شدیم به فضای سایبر و جنگ الکترونیک تغییر مکان دهیم. یعنی به نوعی موقعیت قدرتی خودمان را از این زاویه گسترش دهیم. ما مجبور شدیم در حوزه حفاظت از شخصیت‌ها و هوانوردی کشور یک نیروی مسلح حرفه‌ای، قدرتمند و کم نظیر شویم، ما مجبور شدیم که به مرور در جنگ‌های مختلف قدرت جابه جا شویم و همه شرایط را برای مواجهه‌ها آماده کنیم، ما در نبرد‌های اطلاعاتی مجبور شدیم که به توسعه قدرت و تبیین مفاهیم دکترین این بخش نیز بپردازیم.»
باید در مناطق محروم با سامانه‌های
 بهداشت و درمان سیار حضور پیدا کنیم
سرلشکر سلامی با بیان اینکه این نگاه زیباترین، قوی‌ترین و تکرارناپذیرترین نگاهی است که خداوند به انسان و به حیات او داده است، گفت: «ما متوجه شدیم که باید در مناطق محروم با سامانه‌های بهداشت و درمان سیار حضور پیدا کنیم، البته همه نقاط کشور برای ما دارای ارزش هستند و این نقاط هرچه دورتر باشد دارای ارزش بیشتری است، مردمان مرزنشین ما برای ما دارای ارزش‌های بسیار بزرگی هستند و باید برای سلامت آنها از سلامت خودمان بگذریم و آنها را نجات دهیم.»
لزوم تقویت سامانه‌های بهداری رزمی
وی ادامه داد: «زمانی که شما می‌توانید در یک نقطه دوری در شرق دنیا یک عمل جراحی را در غرب دنیا انجام دهید، این نشانه اوج پیشرفت‌های علمی و فناوری است. ما باید این قدرت را در سامانه‌های بهداری رزم خودمان بیاوریم، آن را تمرین کنیم و با ساختارسازی، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای لازم را نیز فراهم کنیم. در بحث ارتباط و فرماندهی و کنترل در بهداری رزم که عرض کردم زمان حیاتی است، لحظه‌ها برای جان انسان‌ها تعیین‌کننده است، لذا اگر ارتباطات نباشد که انتقال داده‌ها صورت گیرد، بنابراین، هر سیستمی به شکل سیستم منفصل در یک نقطه باقی مانده و از اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و استعدادها محروم می‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه