روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ شنبه ۱۴ بهمن - شماره 4540

آغاز فروش گواهی سپرده ۳۰ درصدی در بانک ملت


  عرضه گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (خاص) در شعب بانک ملت آغاز شد. به گزارش کائنات  و به نقل از روابط عمومی بانک ملت، به استناد مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ملت گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (خاص) یک ساله به مشتریان عرضه می‌کند.
بر این اساس، گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (خاص) بانک ملت با نام و دارای تاریخ سررسید یک سال پس از تاریخ انتشار هستند.
این گزارش حاکی است، نرخ سود علی الحساب گواهی سپرده جدید بانک ملت ۳۰ درصد سالانه و قابل پرداخت در مقطع ماهانه و نرخ سود بازخرید آن پیش از تاریخ سررسید، معادل ۱۲ درصد سالیانه خواهد بود.
یادآوری می شود، با توجه به حداکثر نرخ سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، این گواهی‌ها فرصتی جذاب برای سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود.

افتتاح اولین تله کابین جنوب شرق کشور
در کرمان با حمایت موسسه ملل
 با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و با حمایت موسسه اعتباری ملل، اولین تله کابین جنوب شرق کشور در شهر کرمان افتتاح شد.
به گزارش کائنات و به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، در ایام الله دهه مبارک فجر، در مراسمی که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار، نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و سایر مسئولان استان کرمان و همچنین مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل، مدیرعامل گروه توسعه اقتصاد ملل در شهر کرمان برگزار شد، اولین تله کابین جنوب شرق کشور در پردیسان قائم کرمان و در مجاورت مرقد مطهر شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و جنگل قائم و کوه‌های صاحب الزمان (عج) افتتاح شد.
در این مراسم سید امین جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، ضمن تبریک اعیاد و مناسبت‌های ماه مبارک رجب و آغاز دهه مبارک فجر، و همچنین، گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر دفاع مقدس، به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: در تمامی سال‌های فعالیت موسسه ملل،  برخود واجب دانستیم که در راستای اهداف انقلاب اسلامی، فرامین مقام معظم رهبری و خدمت به مردم شریف کشور عزیزمان ایران حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه اولویت فعالیت موسسه، حمایت از تولید کالاهای ایرانی و افزایش اشتغال پایدار است، افزود: اعتقاد داریم که با حمایت از تولید و اشتغال، شاهد توسعه کشور و شکوفایی اقتصاد ایران عزیز خواهیم بود؛ و بدون شک، یکی از اثرات مثبت این گونه حمایتها، تسهیل در فرایند کسب و کار مردم گران سنگ کشور است.
مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در پایان گفت: تله کابین کرمان، به عنوان اولین تله کابین جنوب شرق کشور، با سرمایه‌گذاری شرکت توسعه اقتصاد ملل، در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد ریالی در تله کابین و ۳۵۰۰ میلیارد ریالی در مجموعه های فرهنگی و تفریحی اشتغال زایی بیش از ۲۰۰ نفر از واجدین اشتغال را به صورت مستقیم  و ۴۰۰ نفر غیر مسقیم فراهم  نموده است. این موسسه به عنوان حامی سرمایه‌گذار، خود را مکلف دانست در مسیر توسعه گردشگری در دیار کریمان که دارای مراکز دیدنی، و جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری است، حرکت کند.
در ادامه فداکار استاندار کرمان، ضمن تشکر از موسسه اعتباری ملل به عنوان حامی پروژه ها و طرح هایی که در شهر کرمان و در شهرستان کهنوج به عنوان معین اقتصادی فعالیت می کند تقدیر و تشکر کرد.
وی ضمن بیان اینکه در جلسه اداری استان اعلام کردیم که بانک ها به توسعه استان کمک کنند گفت: انتظار داریم که بانک های دیگر نیز همانند موسسه اعتباری ملل در کارهای عام المنفعه که رضایت مردم را در پی دارد مشارکت نمایند.
در خاتمه این مراسم تله کابین میثاق کرمان به عنوان اولین تله کابین جنوب شرق کشور به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

تقاضای وزارت صمت از بانک مرکزی
برای تخصیص اعتبار به خودروسازان دولتی
 وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار تخصیص اعتبار به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا شد.
به گزارش کائنات، عباس علی آبادی، وزیر صنعت،  معدن و تجارت در نامه‌ای به محمد رضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی گفت: همانگونه که مستحضر هستید به علت عدم تغییر قیمت محصولات دو شرکت صنایع خودروسازی سایپا و ایران خودرو به منظور مهار تورم، این دو شرکت از نظر تامین نقدیندگی با مشکل مواجه شده‌اند.
لذا با عنایت به موافقت معاون اول رئیس جمهور برای افزایش تولید در ماه‌های پایانی سال به منظور تنظیم بازار خواهشمند است دستور فرمایید سقف اعتبارات شرکت ایران خودرو به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و سقف اعتبارات شرکت سایپا به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال به فوریت افزایش یابد.

جعفر قادری، اقتصاددان:
بانک مرکزی ذخایر مناسبی برای مدیریت بازار ارز دارد
 به گفته جعفر قادری، اقتصاددان معمولا با نزدیک شدن به پایان سال و ایام نوروز تقاضا برای دلار افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن کمی نوسان در قیمت دلار ایجاد می‌شود؛ اما در سال جدید و با فروکش کردن تنش و شوک‌های سیاسی امکان برگشت دلار به کانال قبلی وجود دارد.
به گزارش کائنات، جعفر قادری، اقتصاددان درباره افزایش قیمت دلار بیان کرد: با رخدادهای سیاسی شاهد افزایش قیمت دلار هستیم و تعدادی از افراد با ایجاد جوسازی‌هایی به دنبال سفته بازی و دلالی هستند؛ به همین دلیل هم هم‌زمان با تنش و شوک‌های سیاسی انگیزه برای سفته بازی و دلالی هم افزایش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به این موضوع که اقدامات بانک مرکزی مانند ایجاد مرکز مبادله ارز و طلای ایران، الزام به افتتاح حساب ارزی، اجرای سیاست تثبیت، گسترش دیپلماسی ارزی و در نهایت آزادسازی منابع ارزی از جمله اقدامات بانک مرکزی طی یک سال گذشته است، گفت: اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت ممکن بود نرخ ارز با توجه به تحولات خاورمیانه جهش چشمگیری داشته باشد؛ البته این اقدامات باید تکمیل شود و برنامه‌های متعدد دیگری برای کنترل نرخ ارز در دستور کار بانک مرکزی قرار بگیرد.
قادری با بیان اینکه بانک مرکزی باید در کنار سایر اقدامات خود به سراغ تسهیل در صادرات و ورود به بازارهای بین المللی برود، تاکید کرد: کمک به صادرکنندگان می‌تواند به افزایش منابع ارزی کمک کند و همچنین با کنترل بیشتر بازارهای قاچاق توسط دولت و بانک مرکزی امکان ریزشی شدن نرخ ارز وجود دارد. نماینده مردم شیراز در پایان بیان کرد: نگهداری دلار در کانالی مشخص اقدامی سخت است و بانک مرکزی باید ذخایر کافی داشته باشد که با توجه به افزایش فروش نفت و آزادسازی منابع ارزی امکان مدیریت بازار ارز وجود دارد؛ بنابراین بازگشت نرخ ارز به کانال قبلی خود و تثبیت در دامنه‌ای محدود امکان پذیر است.

توسعه دیجیتال سرلوحه تغییرات در بیمه ایران
 مدیرعامل بیمه ایران با سفر به استان کرمان با همکاران دیدار و گفتگو کرد. رییس هیات مدیره بیمه ایران به اتفاق مدیرکل دفتر هیات مدیره،سرپرست اداره کل امورشعب،مشاور امور ایثارگران با حضور در شعب شهر کرمان و شعبه بم به تبیین راهبرد اداره شرکت و شنیدن نقطه نظرات همکاران پرداخت.
شریفی در این دیدارها با اشاره به ماهیت تجاری بودن بیمه ایران گفت:این یک واقعیت است که شرکت زیان انباشته دارد.اگر نتوانیم با سودآوری زیان شرکت را کاهش دهیم سهم نگهداری و ظرفیت نگهداری ما کاهش خواهد یافت
شریفی با تاکید بر نقطه نظر صحیح همکاران گفت: اینکه شرکت در آینده ای نزدیک بسیاری بازنشسته خواهد داشت درست است اما چه بکنیم که شرکت عزیزمان دچار مشکل نشود. تنها راه حل توسعه نرم افزاری و تعدادی سامانه ها است.ناگزیر هستیم که به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنیم. شریفی ادامه داد:این تغییر نگاه از دو سال قبل در شرکت آغاز شده است.نشانه های آن هم حاکمیت داده درشرکت،توسعه داشبوردها و سامانه بیمه ایران من، می‌باشد. تغییر فرایندهای سنتی به مکانیزه و بهبود مستمر از نتایج این تغییر نگاه است.
مدیرعامل بیمه ایران در نشست صمیمانه با همکاران شعبه بم اظهار داشت: از اینکه مجبور شدید در شعبه حضور داشته باشید پوزش میخواهم اما چه کنیم که بنا داریم همکاران شعبه را ببینیم و از نزدیک به انها خداقوت بگوییم و از نظرات همکاران برای اداره شرکت ایده بگیریم.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به طرح مسائل از طرف همکاران و نمایندگان و یکی از همکاران ورودی سال 99 گفت: این جلسه یک لذت خاصی دارد که همکاران با حرارت مشکلات و نقاط ضعف و قوت را بیان میکنند.از همکار تازه وارد شرکت که توانمندانه عملیات شرکت را تحلیل کرد بسیار بسیار سپاسگزارم.وجود این گونه همکاران ما را به فردای شرکت امیدوار میکند.
رییس هیات مدیره بیمه ایران تاکید کرد: رفتار صادقانه و ایفاء به موقع تعهدات دلیل اقبال بالای بیمه گزاران به نشان تجاری شرکت خواهد شد . از اساسی ترین راهبردهای شرکت پرداخت به موقع خسارت می‌باشد به  این نتیجه رسیدیم که با نرخ شکنی نمی‌توانیم شرکت را اداره کنیم . طراحی محصولات جدید در دستور کار است و ارکان شرکت این راهبرد را دنبال میکنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه