روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ شنبه ۱۴ بهمن - شماره 4540

رییس‌کل بانک مرکزی:

منابع ارزی در وضعیت مناسب است


  رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: منابع ارزی مناسبی داریم و هیچ مشکل و محدودیتی از نظر منابع ارزی نداریم. به گزارش کائنات، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: منابع ارزی مناسبی داریم و هیچ مشکل و محدودیتی از نظر منابع ارزی نداریم.
وی با تأکید بر اینکه نرخ رشد خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در دی‌ماه مثبت ۵.۲ درصد شد؛ گفت: پایه پولی هم با روند نزولی طی یکسال گذشته به ۳۱.۷ درصد کاهش یافت.
رئیس کل بانکی مرکزی گفت: نرخ رشد نقدینگی نیز بعد از ۵۵ ماه به پایین‌ترین میزان خود یعنی به ۲۵.۲ درصد رسید. هدف ۲۵ درصدی نرخ رشد نقدینگی برای ۱۴۰۲ محقق شد.

آغاز فروش گواهی سپرده مدت‌دار در بانک سپه
  فروش گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) با نرخ سود علی الحساب ۳۰ درصد سالانه در بانک سپه آغاز شد. به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه؛ به استناد مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی به‌ غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند با مراجعه به شعب بانک سپه از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۸ بهمن ماه سال جاری نسبت به خرید گواهی سپرده با نرخ سود علی الحساب ۳۰ درصد سالانه اقدام نمایند.
گواهی سپرده مذکور با نام و غیرقابل انتقال بوده و سود آن در مقاطع ماهانه قابل پرداخت خواهد بود. بازخرید قبل از سررسید با نرخ سود ۱۲ درصد سالانه از طریق شعبه فروشنده امکان‌پذیر می‌باشد.

​پیام تبریک مدیرعامل
بانک صادرات ایران
به مناسبت دهه مبارک فجر
 محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در پیامی فرارسیدن دهه مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت. به گزارش کائنات و به نقل از  روابط عمومی بانک صادرات ایران، در متن پیام وی آمده است: «پیروزی انقلاب اسلامی مرهون خون شهیدانی است که دلاورانه در مقابل ستم پیشگان ایستادند و با نثار خونشان درخت انقلاب را آبیاری کردند و ایران اسلامی به برکت خون آنها و رادمردی های مردان و زنان در تلاش و مؤمن، طی بیش از چهار دهه، شاهد شکوفایی در تمامی عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری بر پایه آموزه‌های اسلامی است و مسیر موفقیت کشور با رهبری مقام معظم رهبری همچنان افق‌های تازه‌ای را در سطح جهانی طی می‌کند... من فرارسیدن یوم‌الله دهه مبارک فجر را به عموم مردم ایران، کارکنان نظام بانکی به ویژه همکاران بانک صادرات ایران تبریک عرض می‌کنم. بانک صادرات ایران در مسیر پایمردی برای حفظ ارزش‌های انقلاب و کمک به تحقق اهداف اقتصادی در کنار مردم و مسئولان دلسوز کشور ایستاده و همچون همیشه از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد.»

حضور مدیرعامل بیمه معلم
در دیدار فعالان اقتصادی
با رهبر معظم انقلاب
  مدیرعامل شرکت بیمه معلم، به‌همراه جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. به گزارش کائنات و به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، مفید امینی، مدیرعامل این شرکت به همراه جمعی از کارآفرینان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور، با حضرت آیت­‌الله خامنه­‌ای دیدار کردند.
بر اساس این گزارش، مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به ظرفیت و توان کاملاً مؤثر بخش خصوصی برای تحقق اهداف کلان اقتصادی، «حمایت دولت، به‌ویژه رفع موانع فضای کسب و کار» و «مسئولیت‌پذیری بخش خصوصی» را دو ضرورت مهم و زمینه‌ساز بهبود اوضاع و پیشرفت چشم‌گیر کشور برشمردند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان‌شان، گفتند: اگر مدیریت لازم و حمایت صحیح از بخش خصوصی انجام شود، پیشرفت چشمگیر ایران با توجه به ظرفیت بالا، ثروت طبیعی فراوان، نیروی انسانی نخبه و ارتباط خوب دولت و مردم، به واقعیتی ملموس تبدیل می‌شود.
شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار که برخی مسئولان دولتی نیز حضور داشتند ۱۲ نفر از حاضران، به بیان آخرین دستاوردها، پیشنهادها و نکات خود پرداختند. گفتنی است این دیدار در حسینیه امام خمینی (رحمت‌الله علیه) انجام شد.

بخشودگی جرائم
بیمه شخص ثالث خودرو
  طبق اعلام بیمه مرکزی، ۱۰۰ درصد جرایم کلیه وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث به مناسبت دهه فجر بخشیده می شود. به گزارش کائنات ، با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مجمع صندوق تامین خسارت های بدنی، طبق ابلاغ بیمه مرکزی ۱۰۰ درصد جرایم انواع موتور سیکلت های فاقد بیمه نامه به مدت ۴۸ روز از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۲۹ اسفندماه جاری برای متقاضیان دریافت بیمه نامه شخص ثالث با مدت اعتبار یک سال بخشیده می شود. همچنین سایر وسایل نقلیه نیز از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۱۱ اسفندماه به مدت ۳۰ روز مشمول بخشودگی قرار می گیرند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه