روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۲ آبان - شماره 4483

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات مطرح کرد

جهان اسلام در برابر جنایت های اسرائیل باید یک صدا فریاد بزند


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: به هر حال نیاز بود کشورهای اسلامی و عربی در این اجلاس حضور داشته باشند تا صدای واحدی از جهان اسلام به گوش مردم جهان برسد و تصمیم عاجلی برای پایان دادن جنایت های اسرائیل گرفته شود.
حسن لاسجردی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی در خصوص پایان دادن به کشتار مردم غزه و توقف نسل کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: بی شک افکار عمومی و مردم جهان بخصوص مسلمانان از سران کشورهای اسلامی و عربی انتظار داشتند اجلاس حمایتی خود از مردم غزه را در همان روزهای اول برگزار کنند اما به نظر می رسد شاید به تاخیر انداختن برگزاری این همایش دلایلی داشته باشد.
وی در این باره خاطر نشان کرد: یکی از دلایل تاخیر در برگزاری نشست کشورهای اسلامی و عربی می تواند رایزنی‌های لازم و رسیدن به توافقات پشت پرده برای انجام یک اقدام موثر علیه اسرائیل توسط کشورهای اسلامی و عربی باشد، چرا که ممکن است در ابتدای جنگ کسی باور نمی کرد اسرائیل اینگونه همه جانبه مردم بی دفاع و غیر نظامیان را به خاک و خون بکشد.
حسن لاسجردی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: در گذر زمان اسرائیل تلاش کرد با مظلوم نمایی و ژست مظلومانه گرفتن افکارعمومی جهان را به سمت خود جلب کند اما با جنایاتی که در غزه مرتکب شد و حملات گسترده به  مناطق مسکونی و مراکز درمانی انجام داد افکار عمومی جهان شاهد خباثت این رژیم غاصب شدند.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی تصریح نمود: به هر حال برخی مسائل و تصمیم گیری های مهم در گذر زمان رقم می خورد به این خاطر می توان گفت شاید یکی از دلایل تاخیردر برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی نیاز داشتن به زمان برای رایزنی‌های لازم و توافقات در جمع کردن فکرها و راهکارها و دیدگاه‌های مقامات مختلف است.
وی در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در منطقه کشورهای مختلف و تنوع دیدگاه در رابطه با رژیم صهیونیستی وجود دارد به نظر می رسد امروز دیدگاه ها و مواضع کشورهای اسلامی و عربی در خصوص جنایتکار بودن و ارتکاب جنایات جنگی توسط اسرائیل بر همه کشورها و ملتها مبرهن شده به این خاطر امیدواریم اتحاد جهان اسلام راه به جایی ببرد و بازدارندگی لازم در اسرائیل را برای توقف حملات وحشیانه و کور ایجاد کند.
حسن لاسجردی کارشناس سیاست خارجی درخصوص دستاوردهای اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی در خصوص حمله اسرائیل به مردم بی دفاع و غیر نظامی غزه گفت: به هر حال نیاز بود کشورهای اسلامی و عربی در این اجلاس حضور داشته باشند تا صدای واحدی از جهان اسلام به گوش مردم جهان برسد و تصمیم عاجلی برای پایان دادن جنایت های اسرائیل گرفته شود.
وی در این باره افزود: به نظر می رسد تصمیم عاجلی توسط سران کشورهای اسلامی و عربی اتخاذ خواهد شد با توجه به اینکه عربستان و ایران بازیگری قابل قبولی در عرصه منطقه و در ایجاد تحرک در کشورهای اسلامی دارند امیدواریم این کشورها با رایزنی با کشورهای اسلامی و عربی اتفاقات بهتری به نفع برقراری آتش بس و تحت فشار قرار دادن اسرائیل رقم بزنند.
وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: اگر کشورهای بزرگ اسلامی مثل ایران، عربستان ،ترکیه و سایر کشورهای عربی و اسلامی رایزنی و تحرک لازم و وفاداری را به موضوع نداشته باشند همچنان موضوع جنگ و تهاجم و فشار علیه غزه و کشتار و تخریب ادامه خواهد داشت به این خاطر امیدواریم برگزاری اجلاس فوق العاده سران کشورهای عربی و اسلامی خروجی قابل توجهی داشته باشد و در روزهای آتی شاهد آتش بس در غزه باشیم.
 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه