روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ سه شنبه ۹ خرداد - شماره 4370

به منظور پیگیری طرح ها صورت گرفت؛

نشست مشترک مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان با مجمع نمایندگان استان

 زینب قلیپور: نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان در خصوص بررسی و پیگیری طرح های حوزه راه و شهرسازی برگزار شد. مهندس هادی رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی در این نشست با بیان اینکه پیشرفت ساخت مسیر ریلی رشت- کاسپین به ۷۲ درصد رسیده گفت؛ از ۳۵ کیلومتر خط آهن رشت - انزلی هم اینک ۱۵ کیلومتر اجرا شده و تاکنون عملیات زیرسازی بیش از ۲۰ کیلومتر دیگر هم به پایان رسیده است.در ادامه محمد رضا احمدی سنگری رئیس مجمع نمایندگان گیلان در این نشست خاطرنشان کرد: تعامل و همدلی مدیران اجرایی با نمایندگان برای تسریع در روند پیگیری‌ها و ارتقاء بهره وری در ارایه‌ی خدمات به مردم ضروری است. وی ریل گذاری راه آهن رشت - کاسپین و رشت - آستارا را یکی از مهم ترین الویت های این نشست عنوان کرد و گفت:این پروژه باید با تلاش و سرعت عمل اجرا شود.در پایان این نشست هم آقایان سید علی آقازاده نماینده مردم رشت و خمام ، غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا،  خلیل بهروزی فر نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی و محمد صفری نماینده رودسر و املش به بیان مطالبی پرداختند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  :
بانک اطلاعاتی اشتغالزایی
 بنیاد برکت در ایلام قابل راستی‌آزمایی است
 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و ۲۰۷ فرصت شغلی توسط بنیاد برکت در استان ایلام ایجاد شده است، گفت: بانک اطلاعاتی اشتغالزایی بنیاد برکت در ایلام قابل راستی آزمایی است. محمد زارع اظهار کرد: بنیاد برکت یکی از نهادهای زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، برای اشتغالزایی و محرومیت زدایی در استان تلاش می کند. وی با اشاره به اینکه سال گذشته پنج هزار و ۲۰۷ فرصت شغلی توسط بنیاد برکت در استان ایجاد شده است، بیان کرد: تمامی اطلاعات موجود طرح های اشتغالزایی ایجاد شده در بانک اطلاعاتی بنباد برکت موجود است. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام تصریح کرد: برای راستی آزمایی آمارهای اشتغال در بنیاد برکت آماده همکاری با رسانه ها هستیم و حاضریم بانک اطلاعاتی طرح های ایجاد شده را در اختیار منتقدان قرار دهیم. زارع تاکید کرد: ۸۰ درصد طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان ایلام در روستاها ایجاد شده که مهمترین هدف آن بازگشت مردم به روستاهاست.

به مناسبت هفته کارگر
قهرمانی مقتدرانه جهش درمسابقات ۸جانبه همدان
 فامنین- محمد ترابی: دراین دوره ازمسابقات که باحضورتیمهای باکیفیت استان همدان وکرمانشاه برگزار شد تیم جهش با۵ برد پیاپی وبدون باخت به مقام قهرمانی رسید وبیش ازپیش شایستگی های خودرانشان داد. این چندمین قهرمانی جوانان جهش درچندماه گذشته میباشدکه بدون باخت به حریفان به دست آمده... همچنین در این مسابقات علی سلیمی ازفامنین بعنوان بهترین دروازبان مسابقات انتخاب شد و محمدمهدی کریمی با۷ گل توانست عنوان اقای گلی مسابقات  این دوره را بدست آورد.

شهرکها و نواحی صنعتی استان گلستان توسط مخابرات
به فیبر نوری مجهز می شوند  
 با انعقاد تفاهم نامه ای ، تمامی شهرکها و نواحی صنعتی استان گلستان ، توسط مخابرات به فیبر نوری مجهز می شوند .  در راستای انجام طرح نجما و توسعه فیبر نوری در استان ، تفاهم نامه ای بین شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان و مخابرات منعقد شده که مقرر شد بر اساس آن تمامی شهرکها و نواحی صنعتی استان گلستان توسط مخابرات مجهز به فیبر نوری شوند .  دکتر غلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان با اعلام این خبر افزود : در راستای ایجاد رفاه و بهره مندی حداکثری مردم استان از ارتباطات مخابراتی ، طرح نجما و تامین زیر ساخت فیبر نوری در تمام نقاط استان در دستور کار است و بصورت مدون در حال اجراست .  وی گفت : به همین جهت برای رونق اقتصاد و توسعه مراکز صنعتی ، تفاهم نامه ای با شرکت شهرکهای صنعتی منعقد شده و بر همین اساس مخابرات منطقه گلستان تمامی 24 شهرک و ناحیه در سطح استان را به زیر ساخت فیبر نوری مجهز می کند و خدمات و سرویسهای مخابراتی با کیفیت من جمله اینترنت پرسرعت FTTH را بر این بستر ارائه خواهد کرد .  وی توسعه استان را درگرو ایجاد زیرساختهای مخابراتی مناسب دانست و گفت : مخابرات رسالت خود را که ارتباط رسانی به نقاط مختلف استان هست را با همت و تلاش کارکنان متخصص و مجرب را محقق کرده و قطعا در این زمینه مردم استان شاهد بهره مندی از سرویسها و خدمات به روز و با کیفیت خواهند بود .

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه