روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ سه شنبه ۹ خرداد - شماره 4370

به مناسبت دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر

نفت و گاز مارون 4 هزار بسته كمك معیشتی برای همجواران كم برخوردار تاسیسات ارسال كرد

 مراسم ویژه «رزمایش کمک های مومنانه» سه شنبه دوم خرداد به همت پایگاه مقاومت بسیج سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی(مارون) و با حضور جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، مسئول امور فرهنگی و ستاد اقامه نماز خوزستان و فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان وزارت نفت-جنوب در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون برگزار شد.
مدیر عامل این شرکت ضمن تبریک دهه کرامت، ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: همواره در کنار تلاش برای تحقق اهداف تولیدی و تولید پایدار از مخازن تحت اختیار شرکت که تامین کننده خوراک پالایشگاه های داخلی و بخشی از صادرات است، عمل به مسئولیت های اجتماعی در قبال همجواران را به صورت ویژه در دستور کار داریم و خدمات قابل توجهی را نیز در این حوزه به هموطنان عزیزمان ارائه داده ایم.
مهندس قباد ناصری افزود: آبرسانی به 12 روستای همجوار تاسیسات فرایندی با احداث 47 کلیومتر خط لوله در همکاری با آبفا، تامین و توزیع بیش از 30 هزار اصله نهال در شهرها و روستاهای همجوار تاسیسات، تامین آب شرب(هر سرویس 16 هزار لیتر) برای بخشداری غیزانیه جهت توزیع در روستاهای کم برخودار همجوار حوزه عملیاتی شرکت، احداث 2 دهانه پل در روستاهای شهرستان رامشیر با هدف بهبود دسترسی به روستاها و ایجاد زمینه کشاورزی در حدود 100 هکتار از اراضی که پیش از این قابل دسترسی نبوده اند و تامین  3  هزار بسته نوشت افزاری برای دانش اموزان کم برخوردار علاوه برتوزیع 500 بسته کمک معیشتی به خانوارهای کم برخوردار( رزمایش کمک های مومنانه) را می توان از مهمترین اقدامات شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی برشمرد که در سال 1401 به انجام رسیده اند. وی از تلاش های بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نخستین رزمایش کمک های مومنانه 1402 تقدیر و خاطرنشان کرد: 4 هزار بسته کمک معیشتی را با هزینه ای بالغ بر 36 میلیارد ریال تامین و امروز برای توزیع میان خانوارهای کم برخوردار همجوار تاسیسات عملیاتی شرکت ارسال خواهیم کرد. جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان از همت و تلاش بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون تقدیر کرد و گفت: راه شهید سلیمانی اینگونه ادامه پیدا می کند و شخصیتی مثل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه به عنوان نمادی از آزادگی، استکبارستیزی و عشق به مردم در اذهان باقی خواهد ماند؛ این بسیجیان فرزندان آن شهید والا مقام اند. سردار باقری با اشاره به اینکه حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین رویدادها با ابعاد مختلف راهبردی و نظامی مبتنی بر فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان به شمار می آید، یادآور شد: اکنون در جنگ شناختی، دشمن تحریف دفاع مقدس را در پیش گرفته تا دیدگاه جوانان ما را نسبت به آن تغییر دهد اما از برکت خون شهدا، بصیرت جوانان و آگاهی بخشی های صورت گرفته، این اقدام خصمانه نیز راه به جایی نخواهد برد؛ حقانیت ما از یک سو و دسیسه اکثر کشورها و دشمن بعثی از سوی دیگر، به هیچ وجه و با هیچ منطقی قابل انکار نیست.

وزیر توسعه اقتصادی استان تِوِر روسیه:
تِوِر و واگن پارس مپنا می توانند
در زمینه تولید واگن همکاری داشته باشند
 اراک- فرناز امیدی: وزیر توسعه اقتصادی استان تِوِر روسیه گفت: امیدواریم بین تولیدات واگن تِوِر و استان مرکزی در شرکت واگن پارس مپنا ارتباط مستقیمی برقرار و جریان اقتصادی ایجاد شود.
ایوان ایگوروف اول خردادماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی با اشاره به سفر پربار و بازدیدهای موثر به استان مرکزی اظهار کرد: در این سفر تلاش مسئولان و فعالین اقتصادی استان مرکزی را برای ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها به عینه شاهد بودیم.
وی گفت: روسیه پهناورترین کشور جهان است، اما به راحتی می توان استان تِوِر را بر روی نقشه این کشور پیدا کرد. این استان در اراضی بین پایتخت سیاسی مسکو و پایتخت فرهنگی آن یعنی سن پطرزبورگ واقع شده است و اجازه دسترسی به بازارهای اصلی روسیه را به راحتی فراهم کرده است.
ایگوروف تصریح کرد: این استان با ۹۰۰ سال سابقه و قدمت قدیمی ترین استان روسیه بوده و در یک بازه زمانی پایتخت این کشور بوده است و مشترکات زیادی بین این استان و استان مرکزی وجود دارد. وی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۲ تولید ناخالص داخلی تور معادل ۸.۲ میلیارد دلار بوده است، افزود: این استان دارای ۶ دانشگاه و ۴۵ کالج است و یکی از راه های افزایش مراوردات، انتقال دانش و تکنولوژی بین دو استان است. معاون استاندار تِوِر روسیه گفت: این استان به مانند استان مرکزی کارخانجات تولیدی بسیاری دارد، در زمینه کشاورزی ۶.۵ درصد تولیدات فرآورده های دامی و گوشتی و ۳۴ درصد غلات در اختیار این استان است، در حال حاضر ۸۰ کارخانه در این استان دست احداث است و در زمینه جذب سرمایه گذار یکی از لیدرهای کشور روسیه به شمار می رود. وی یکی از بزرگترین تولیدات تِوِر را فرآورده های چوبی دانست و افزود: تور در زمینه تولید خانه های چوبی، الوار تا طول ۶۰ متر و فرآورده های چوبی فعال است، در زمینه تولید روشنایی فعالیت های بسیاری دارد و تولید دستگاه های مورد نیاز در زمینه نفت و گاز در این استان در حال افزایش است. ایگوروف اظهار کرد: کارخانجات تولید ماشین آلات صنعتی در استان مرکزی فعالیت دارند و در استان تِوِر نیز کارخانجات بسیاری در این زمینه فعالند و این استان مرکز تولید واگن جمهوری فدرال روسیه است. در این سفر بازدیدی از شرکت واگن پارس مپنا داشتیم و گویی وارد خانه خود شدیم. وی تصریح کرد: در استان تِوِر انواع واگن های مسافری، واگن قطاری بین شهری و مترو ساخته و به کشورهای مختلف صادر می شود و امیدواریم بین تولیدات واگن تِوِر و استان مرکزی ارتباط مستقیمی برقرار و جریان اقتصادی ایجاد شود. وزیر توسعه اقتصادی استان تِوِر روسیه با اشاره به فعالیت های رو به رشد این استان در حوزه مواد غذایی، گفت: این استان در حوزه جذب توریست یکی از استان های فعال و موثر روسیه به شمار می رود و این سفر قدم اول ارتباط بین استان مرکزی و استان تِوِر روسیه است و امیدواریم دیدار بعدی در تِوِر رقم بخورد.وی از برنامه ریزی جهت راه اندازی یکی از شعب بانک های روسیه در ایران خبر داد و افزود: به هر میزان علایق طرفین به همکاری بیشتر باشد، قطعا مشکلات با سرعت بیشتری رفع می شود.

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه خلیج فارس
 و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر
 دانشگاه خلیج فارس و شرکت آب و فاضلاب قرار است با این تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه‌های آموزشی، آزمایشگاهی، پژوهش، فناوری و تحقیقات کاربردی در راستای رفع نیازها، تنگناها، چالش‌های فنی عملیاتی و زیست محیطی با در نظر گرفتن کلیه امکانات مطابق با ضوابط و مقررات مربوطه با یک‌دیگر همکاری کنند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: دانشگاه خلیج فارس با الگو گیری و پیروی از نظام ایده‌ها و نیاز‌ها فعالیت می‌کند. دکتر مدرسی با اشاره به تاسیس پژوهشکده آب در دانشگاه خلیج فارس افزود: آب دغدغه استان بوشهر و کل کشور است و ما برای حل مسئله و برون رفت از چالش‌ها، راهکار ارائه می‌کنیم ضمن اینکه در بیشتر مواقع مسئله یابی را نیز در دستور کار داریم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم گفت: شیرین سازی آب یک و نیم دلار و انتقال آب ۴ دلار هزینه دارد. آقای عالی افزود: در بحث حکمرانی آب نیاز به یک نگاه عمیق و ناظر در کشور داریم.  وی بیان کرد: در زمینه‌های اقتصاد آب، نحوه مدیریت آب، کاهش هزینه‌ها در تاسیسات برقی، رفع خوردگی، هوشمندسازی مدیریت و توزیع، مدیریت آب‌های بدون درآمد، روش‌های نوین پایش‌های ماهواره‌ای نشت یابی، فرهنگ سازی در مدیریت مصرف آب و آگاه‌سازی مردم به کمک‌های علمی و دانشگاهی دانشگاه خلیج فارس و شرکت‌های دانش بنیان نیازمندیم.

ثبت نام جشنواره تعاونی های برتر گلستان آغاز شد
 فدایی گفت: ثبت نام هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در سامانه جامع بخش تعاون آغاز شده و تا نوزدهم خرداد ادامه خواهد داشت.محبوبه فدایی معاون تعاون اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با اعلام این خبر، افزود: بروز رسانی مدارک ومستندات تعاونیها از الزامات ثبت نام در جشنواره تعاونی برتر می باشد.  وی گفت: شرکت های تعاونی استان گلستان جهت ثبت نام در این جشنواره بایستی با ورود به سامانه هوشمند تعاون کشور به نشانی Taavoni.mcls.gov.ir از زیربخش خود اظهاری اقدام به ورود اطلاعات چهارگانه مربوطه نموده و به تکمیل موارد درخواستی بپردازند. فدایی تاکید کرد: در راستای برگزاری هجدهمین جشنوراه تعاونیهای برتر که در شهریور ماه سالجاری برگزار میگردد، ابتدا ضروری است مدیران تعاونیها و اتحادیه ها برای ثبت نام درجشنواره، قبل از انجام هرکاری نسبت به بروز رسانی تعاونی خود که شامل  برگزاری مجمع عمومی ؛صورتهای مالی ,ثبت شاغلین  ,برند ,صادرات و... می باشد، اقدام نمایند. وی تصریح کرد: چنانچه تعاونی ها این مرحله را انجام ندهند قطعا نمی توانند در زمان ثبت نام شرکت در جشنواره اقدام نمایند. معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: بعد از تاریخ اعلام شده رتبه بندی اولیه تعاونی ها توسط سامانه انجام شده و آن دسته از شرکت های تعاونی که حدنصاب لازم را در این مرحله به دست آورده باشند جهت تکمیل اطلاعات ورتبه بندی نهایی مجاز به تکمیل فرم و بارگذاری مستندات نهایی در سامانه خواهند شد. فدایی گفت: پس از رتبه بندی کمی و کیفی بر اساس شاخص های مدنظر در سامانه تعاونی های برتر استانی و ملی مشخص شده و در هفته تعاون تجلیل خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه