روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ چهارشنبه ۳ خرداد - شماره 4366

همکاری‌های ادعایی نظامی ایران و روسیه

دستورکار جلسه وزرای دفاع اتحادیه اروپا چیست؟

  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که همکاری ادعایی تهران با مسکو در جنگ اوکراین، در دستورکار جلسه وزرای دفاع این اتحادیه قرار دارد.
جوسپ بورل این مطلب را روز سه شنبه در آستانه نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا و در پاسخ به سوال خبرنگاری مطرح کرد که درباره بسته تحریمی علیه ایران پرسید. وی گفت: این مساله در دستور کار امروز ما قرار دارد.
غرب به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش و همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعای ارسال پهپادهای ایرانی و سپس انتقال احتمالی موشک‌های زمین به زمین به روسیه را برای استفاده در این جنگ مطرح کرد.
این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای مطرح شده در این زمینه را رد و تصریح کرده است که هیچ سلاح و پهپادی برای استفاده در جنگ با اوکراین به روسیه نداده است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در این زمینه گفت: متأسفانه کشورهایی که بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند مایلند با دامن زدن به خبرهای کذب و جعلی افکار عمومی جهانی را دچار گمراهی و خطا کنند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه در یک طرف جنگ و نه در کنار یک طرفی دیگر قرار دارد، تاکید کرد: ایران چنین طرح‌هایی را حتی در دست پیگیری هم ندارد. کنعانی خاطرنشان کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران تشویق طرفین برای توسل به راهکار سیاسی و همچنین تشویق جامعه بین‌الملل برای کمک به شکل گیری راهکار سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز طی فرمایشاتی در ابتدای سال جاری، ادعای دروغ مشارکت ایران در جنگ اوکراین را رد کردند و گفتند: ما حضور در جنگ اوکراین را قاطعاً و صریحاً رد می‌کنیم و ابداً چنین چیزی صحت ندارد.
ایشان خاطر نشان کردند: جنگ اوکراین را آمریکا برای گسترش ناتو به شرق راه انداخت و اکنون نیز در حالی که مردم اوکراین گرفتار و دچار مشکلات هستند، بیشترین سود را از جنگ، آمریکا و کارخانجات اسلحه‌سازی آن می‌برند و به همین علت، مانع کارهای لازم برای خاتمه جنگ می‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه