روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۳۰ ارديبهشت - شماره 4362

بهره مندي 2 میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک تلفن همراه از خدمات شرکت مخابرات استان كرمانشاه

 به مناسبت 27 اردیبهشت ماه ، روز جهاني ارتباطات ، نشست خبري با حضور حميد رضا اميري ، مدير مخابرات منطقه كرمانشاه و جمعي از خبرنگاران در شركت مخابرات كرمانشاه برگزار شد.
حميد رضا اميري بيان كرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و به مناسب روز جهاني ارتباطات هفت پروژه کلان مخابرات در استان كرمانشاه افتتاح مي شود. به گفته وي برای افتتاح این تعداد پروژه ۳۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
مدير مخابرات منطقه كرمانشاه ادامه داد:این پروژه ها در هفت سرفصل از جمله فیبر نوری، ارتقای سایت های همراه اول، اینترنت پرسرعت، نصب سایت همراه اول و ... به بهره برداری می رسند.
وی یکی از برنامه های اصلی و اولویت دار شرکت مخابرات را توسعه شبکه فیرنوری در تمام نقاط استان ذکر کرد و گفت: بسترها و زیرساخت های این کار در بخشی از نقاط استان فراهم شده و عملیات اجرایی زیرساخت دیگر نقاط نیز اکنون در دست اقدام است.
امیری به اجرای پروژه فیبرنوری خانگی در استان اشاره کرد و افزود: این پروژه گام مهمی در جهت توسعه اینترنت پرسرعت در کشور و استان است و در حال حاضر ظرفیت راه اندازی 20 هزار پورت خانگی در استان فراهم شده که قصد داریم تا پایان سال این ظرفیت را به 50 هزار پورت افزایش دهیم. امیری از واگذاری دو هزار پورت فیبرنوری خانگی به متقاضیان در استان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود بتوانیم تا پایان سال این عدد را به 6200 پورت برسانیم.
مدير مخابرات منطقه كرمانشاه با اشاره به ایجاد ظرفیت راه اندازی فیبرنوری خانگی در شش شهرستان کرمانشاه، اسلام آبادغرب، جوانرود، سنقر و کلیایی، پاوه و سرپل ذهاب گفت: در تلاش هستیم تا این برنامه را امسال در تمام شهرستان بر حسب نیازی که دارند و متقاضیانی که در آنها وجود دارد، اجرایی کنیم.
وي خاطرنشان کرد: نصب فیبر نوری خانگی هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد و تنها باید هزینه ماهانه پرداخت کنند که از حداقل ماهی 120 هزار تومان بسته به میزان سرعت درخواستی شروع می شود.
اميري در ادامه سخنانش همچنین از راه اندازی ۲۴ سایت نسل پنجم تلفن همراه (۵G) و ۴۴ سایت TTLET (تکنولوژی پیشرفته) با هدف ارتقای کیفیت اینترنت مشترکان استان خبر داد و گفت: مقدمات این کار فراهم شده و در حال راه اندازی این سایت ها هستیم و با اتمام این کار شاهد تحول اساسی در کیفیت اینترنت در استان کرمانشاه خواهیم بود.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در ادامه سخنانش همچنین به استفاده ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک تلفن همراه از خدمات شرکت مخابرات در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار مشترک دائمی تلفن همراه و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نیز مشترک اعتباری هستند.
وی با اشاره به درآمدهای و هزینه‌های مخابرات، گفت: درآمدهای ما باید متناسب با هزینه‌های ما باشد و این درحالیست که با وجود افزایش چند برابری قیمت تجهیزات و دستمزد و ... در چند سال گذشته تعرفه های مخابرات تغییری نکرده و تنها در سال گذشته اندکی به تعرفه ها اضافه شد که با توجه به افزایش هزینه ها هنوز زیان ده هستیم.
امیری گفت: این افزایش تعرفه ها در سال گذشته شاید اندکی از هزینه ها را جبران کند، اما قطعا برای رفع مشکلات مخابرات کافی نیست و اگر تعرفه ها به 80 هزار تومان افزایش پیدا کند آن زمان تازه درآمدها با هزینه ها به برابری می رسد.
امیری همچنین میزان طلب شرکت مخابرات استان کرمانشاه از مشترکان را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشتر این میزان طلب از شرکت های ارائه دهنده سرویس های ارتباطی و ادارات است و بخشی نیز مربوط به مشترکان خانگی می باشد.
امیری  در ادامه از سرقت به عنوان یکی از معضلات جدی مخابرات استان یاد کرد و افزود: سال گذشته سارقان 12 میلیارد تومان به مخابرات استان خسارت زدند که این رقم امسال با توجه به افزایش قیمت ها قطعا افزایش می یابد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه