روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۳۰ ارديبهشت - شماره 4362

در حوزه بازرسی فنی محقق شد؛

تحقق 100 درصدي برنامه های منطقه 8 عملیات انتقال گاز

تبریز – لیلا پاشایی: مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز از تحقق 100 درصدي برنامه هاي اين منطقه عملياتي در حوزه بازرسي فني، طي سال گذشته خبر داد.
فيروز خدائي، با اعلام اين خبر گفت: انتقال پایدار و ايمن گاز در سایه بازرسی فنی كارآمد و بهره ور محقق می شود و مسئولين اين حوزه هميشه پشتيبان عمليات بوده و با پایش های هدفمند تجهیزات و پشتيباني به موقع از تأسیسات، مسیر انتقال مستمر گاز را هموار می کند.
وی پايش سلامت تجهيزات مكانيكي و برقي تحت نظارت امور بازرسي فني در ۹ مركز تأسيسات تقويت فشار، ۴ ايستگاه اندازه گيري و صادرات گاز و ۶ مركز بهره برداري خطوط لوله در سطح منطقه، نظارت بر پروژه هاي در دست اجرا در تأسيسات تقويت فشار گاز، ايستگاههاي اندازه گيري گاز و مراكز بهره برداري خطوط لوله منطقه، بازرسي از اقلام و نظارت بر تست هيدرواستاتيك پروژه ها، نظارت بر جوشكاري و عمليات تعويض لوله هاي داراي wrinkle، نظارت بر كليه موارد عمليات هات تپ اجرا شده در گستره منطقه و نظارت بر اجراي تعميرات خطوط لوله شامل اسليوگذاري بر روي عيوب موجود در خطوط لوله منطقه، تعويض نيپل را از عمده ترين فعاليتهاي انجام شده در حوزه بازرسي فني سال گذشته نام برد.
وي، بازرسي از كالاهاي استراتژيك خريداري شده شامل لوله ها، اتصالات، شيرآلات، اقلام توربوكمپرسور، بازرسي و نظارت بر تعميرات اورهال توربوكمپرسورهاي منطقه در قالب پيمانهاي اورهال و تأمين قطعات و بازسازي توسط شركت هاي داخلي، نظارت بر تستهاي تأييد صلاحيت جوشكاران، ارزيابي نتايج پيگراني هوشمند و نظـارت بر تعميـرات اصلاحـي در خطـوط لولـه، بازرسي اقلام برق و ابزار دقيق، بازرسي اقلام كنترل خوردگي را از ديگر فعاليتهاي انجام شده در طول ۱۲ ماه سال قبل نام برد.
وي، همكاري با امور بازرسي فني ستاد شركت ملي و انتقال گاز ايران در زمينه بازنگري و تدوين دستورالعملهاي تعميرات خطوط لوله و بازرسي از بالابرها و ادوات باربرداري و همچنين استاندارد نشت يابي، انجام بازرسي ها و كنترل و پايش وضعيت خوردگي در خطوط لوله و تاسيسات منطقه و همچنين نظارت بر پروژه هاي تعويض عايق، كنترل و نشت يابي 4151 كيلومتر از خطوط لوله انتقال گاز را از نمونه اقدامات ديگر بازرسي فني طي مدت يادشده اعلام كرد.
وی، همچنین از ولتاژگيري بالغ بر 7 هزار كيلومتر از خطوط لوله اين منطقه در سال گذشته خبر داد.  فيروز خدائي، با اعلام اين خبر افزود: بمنظور انتقال پايدار و ايمن گاز، ولتاژگيري 7 هزار و 294 كيلومتر با برنامه ريزي هاي صورت گرفته طي دو نيمه براي تمامي خطوط لوله انتقال گاز تحت پوشش اين منطقه عملياتي انجام شد.
وی به جذب 80 درصد اعتبارات سرمایه ای منطقه اشاره کرد و گفت: در بخش عملیات نیز نسبت به سال 1400 بکارگیری توربوکمپرسور و الکتروکمپرسورهای تاسیسات تقویت فشار گاز 15 درصد افزایش و نیز قابلیت دسترسی تاسیسات تقویت فشار گاز نیز 4 درصد افزایش یافت. خدائی با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید»، اظهار داشت: لازم است همه همكاران در يك زنجيره به هم متصل و بصورت منسجم بيش از پيش تمام تلاش خود را بكار گيرند تا زمينه اي براي تحقق شعار سال فراهم گردد.
وي ادامه داد: همکاری جمعی تأثیر بسزایی در حل مشکلات و بهبود فرایندها داشته و انسجام و يكپارچگي فضای مناسبی را برای مشارکت فکری و هم افزايي کارکنان در جهت بهره‌وری و رشد سازمانی ایجاد می‌کند.
خدائی همچنین از قابليت اطمينان صددرصدي تاسيسات تقويت فشار گاز طي سال گذشته در اين منطقه عملياتي خبر داد. وی گفت: منطقه ۸ عملیات انتقال گاز موفق شد در طول سال گذشته با نگهداشت صددرصدي قابليت اطمينان، نياز مصرف كنندگان داخلي ( استانهاي آذربايجان شرقي، غربي، اردبيل و قسمتهايي از استانهاي گيلان، زنجان و كردستان مربوط به حوزه استحفاظي منطقه ) بصورت كامل تامين کند.
وی افزود: انجام روتين هاي كاليبراسيون، بازرسي فني، بروسكوپي، آناليز روغن، آناليز ارتعاشات و آناليز دما در تاسيسات، بهره برداري از تاسيسات اندازه گيري جهت اندازه گيري خواص فيزيكي و شيميايي گاز صادراتي، انجام روتين 16000 ساعته توربين SGT400، اجراي Tube Cleaning ايستگاه اندازه گيري گاز نوردوز و بازرگان، پايش و اندازه گيري خواص فيزيكي و شيميايي گاز صادراتي بصورت آنلاين جز اقدامات انجام يافته سال گذشته در ايستگاه ها مي باشد.
خدائی، انجام تعميرات خط انتقال گاز 30 اينچ تبريز / نوردوز در 29 نقطه، عمليات اتصال نهايي و تزريق گاز خط لوله 20 اينچ پري، انشعاب 12 اينچ نيروگاه آريان 2 زنجان و 6 اينچ و 8 اينچ سهند فلوت تبريز جمعا بطول 10101 متر، عمليات اسليوگذاري( يك مورد )، تعويض شير 10 اينچ( سه مورد ) را هم از جمله اقدامات مهم انجام يافته ديگر طي اين دوره اعلام كرد

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه