روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت - شماره 4361

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش :

حضور ناوگروه ۸۶ در راستای تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است

  معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه حضور ناوگروه ۸۶ ارتش در راستای تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است، گفت: ارسال پیام صلح و دوستی به همه کشورها از جمله اهداف این حضور است.
امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص هم‌ترازی ایران با قدرت‌های جهانی در آب‌های آزاد اظهارداشت:حضور ناوگروه ۸۶ ارتش در آب‌های بین‌المللی پیام صلح و دوستی برای کشورها است.
وی با اشاره به گردش ۳۶۰ درجه ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انجام دریانوردی‌های طولانی و حرفه‌ای نیازمند آماده‌سازی‌های مختلف و مهیاشدن از نظر تخصصی و تجهیزاتی و کسب مهارت‌های لازم است. دریاداردوم تاج‌الدینی با اشاره به سفر هشت‌ماهه ناوگروه ارتش اظهار کرد: در این هشت ماه شاهد وضعیت جوی مختلف بودیم و گاها شرایط نامتعارف و طول‌موج‌های بیش از ۱۲ متر را تجربه کردیم و لازمه دریانوردی در این شرایط کسب آمادگی در همه ابعاد است.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور در آب‌های بین‌الملل و گردش ۳۶۰ درجه را اثبات فناوری ساخت داخل عنوان و بیان کرد: ناوشکنی در این دریانوردی حضور دارد که تماما ساخت داخل است. جوانان غیرتمند در صنایع و نیروی دریایی همت کردند ناوشکن تمام ایرانی دنا را به‌گونه‌ای آماده کردند که بتواند تمام سختی‌ها و تنش‌های دریایی با امواج بلند را تحمل کند.
امیر دریاداردوم تاج‌الدینی حضور ناوشکن دنا در دریاهای بین‌المللی را صرفاً از بعد نظامی قابل‌بررسی ندانست و تصریح کرد: این حضور از بعد علمی بسیار قابل‌توجه است. طراحی، ساخت و پایه‌گذاری این ناوشکن تماماً ایرانی است و حضور در دریاها به معنی توانمندی و اثبات توانمندی است.
وی درباره اهداف دریانوردی ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارسال پیام صلح و دوستی به همه کشورها و اعلام آمادگی برای مراودات چندجانبه با کشورهای مختلف از جمله اهداف این حضور است. در حقیقت حضور ناوگروه ۸۶ ارتش در راستای تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، حضور ناوگروه ۸۶ را یک کار حرفه‌ای توصیف و اظهار کرد: از بندرعباس کار سفر را شروع و به سمت شرق حرکت کردیم. از جنوب سریلانکا و خلیج بنگال به سمت تنگه مالاکا حرکت کردیم. از جنوب فیلیپین وارد اقیانوس آرام شدیم و بیشترین عرض این اقیانوس را پیمودیم و قریب به هشت هزار مایل دریایی مسافت طی کردیم که نزدیک به سه ماه زمان برد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه