روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت - شماره 4361

دیدار چهره به چهره اصحاب رسانه با مدیرکل رسانه‌های داخلی در نمایشگاه کتاب

 مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به‌همراه معاونان خود از ساعت 10 تا 13 دوشنبه ضمن حضور در بخش نشریات سی و چهارمین نمایشگاه کتاب، پاسخگوی خبرنگاران و اصحاب رسانه بود.
ایمان شمسایی میزبان حدود 20 نفر از فعالان رسانه‌ای سراسری و استانی در نمایشگاه کتاب بود و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات صنفی و پیشنهادات آن‌ها قرار گرفت.
بیان برخی مسائل و مشکلات صنفی حاکم بر فعالیت رسانه‌ها ازجمله گرانی کاغذ، بالا بودن هزینه‌های چاپ و توزیع، نیروی انسانی و در عین حال، کافی نبودن میزان یارانه‌های تخصیصی، قدردانی از ابتکار معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در برپایی بخش ویژه نشریات در نمایشگاه کتاب، اظهار امیدواری از برگزاری نمایشگاه سراسری مطبوعات در آینده‌ای نزدیک، ارائه پیشنهاد درخصوص برگزاری نمایشگاه‌های فصلی مطبوعات به‌صورت منطقه‌ای و همچنین پیشنهاداتی درخصوص اصلاح آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی اداره کل، ازجمله مباحث و موضوعات مطرح شده از سوی اهالی رسانه در این دیدار بود. مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در این گفت و شنود 3 ساعته با همکاران رسانه‌ای خود، قول مساعد داد که در حد مقدور، همه توان خود و مجموعه همکاران اداره کل مطبوعات داخلی را در جهت به‌کارگیری پیشنهادات و رفع مشکلات مطرح شده به‌کار گیرد.

آثار بزرگان علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری
 در غرفه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها
 رادیو کتاب طی گزارش از سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران به معرفی غرفه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و کتاب‌های ارزنده و استادان و نویسندگان نامی این دفتر در حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری پرداخت.
 علیرضا سلاجقه، کارشناس کتاب و جامعه‌شناس، در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی گفت و گو با رادیو کتاب گفت: نام دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها تداعی کننده نام بزرگان علم ارتباطات در ایران است.
وی ضمن معرفی غرفه انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و جدیدترین کتاب‌های این دفتر گفت: نام دفتر مطالعات تداعی‌کننده نام بزرگان و اندیشمندان علم ارتباطات در ایران است. بزرگانی چون مرحوم دکتر معتمدنژاد که بسیاری از آثار ارزشمند او از سوی این دفتر منتشر شده است و از او به عنوان پدر علم ارتباطات در ایران نام برده می‌شود. کتاب خبر دکتر یونس شکرخواه نیز یکی دیگر از کتاب‌هایی است که از سوی این دفتر منتشر شده و بارها با ویراست  جدید مورد تجدید چاپ قرار گرفته است. کتاب روش‌های مصاحبه خبری دکتر محسنیان راد، کتاب فتوژورنالیسم آقای عباسی که در آن با عکاسان مطرح جهان مصاحبه شده است. هم‌چنین کتاب مخاطب‌شناسی، ترجمه دکتر منتظرقائم، یکی دیگر از آثار مرجع و منبع ارزشمندی است که از سوی این دفتر منتشر شده است. کتاب نتنوگرافی نیز از جدیدترین کتاب‌های چاپ شده دفتر به‌شمار می‌رود.

نشست نقد و بررسی کتاب
 «درآمدی بر مطبوعات تلویزیون»
 نشست نقد و بررسی کتاب «درآمدی بر مطبوعات تلویزیون» در محل سرای علمی – فرهنگی دانشگاهی سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران واقع در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.
کتاب «درآمدی برمطالعات تلویزیونی» به معرفی جامع رشته دانشگاهی مطالعات تلویزیونی می‌پردازد و به دنبال سوالاتی همچون تلویزیون چیست و از چه جایگاهی در زندگی افراد، گروه‌ها و جوامع معاصر دارد؟، با استفاده از کدام مفاهیم نظری می‌توانیم آن را بشناسیم و مطالعه کنیم و چرا باید برای شناخت و مطالعه آن تلاش  و وقت صرف کنیم، است.
همچنین دراین کتاب آمده که تلویزیون درنگاه مطالعات، اغلب انتقادی دانشگاهی و ماهیتی چندبعدی دارد (به ویژه ابعادفناورانه، سازمانی، محتوایی و تعامل با مخاطب) و نیز ماهیتی چندمنظری (اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و ....) دارد. و هدف اساسی این کتاب کمک به آموزش و یادگیری مبانی مباحث مفهومی و نظری مطالعات تلویزیونی، بویژه برای دانشجویان رشته های علوم ارتباطات و مطالعات فرهنگی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه