روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت - شماره 4361

۲۸ شرکت روس به ایران خواهند آمد

پروژه‌های بزرگ نفتی بین ایران و روسیه تعریف شد

  معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: همکاری‌های ایران با روسیه در بخش نفت و گاز وارد موقعیت حساسی شده است و پروژه‌های بزرگی بین شرکت های دولتی ایران و روسیه تعریف کردیم.
احمد اسدزاده دیروز در نخستین نشست شرکت‌های ایرانی و روسی در بخش نفت و گاز که در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران با روسیه در بخش نفت و گاز وارد موقعیت حساسی شده است، افزود: پروژه‌های بزرگی بین شرکت‌های دولتی ایران و روسیه تعریف شده است.وی ادامه داد: کارهای بزرگ ظرافت‌های خاص خود را دارد و در کوتاه‌مدت نتیجه نمی‌دهد.
اسدزاده تأکید کرد: بنابراین لازم بود تا شرکت‌های متوسط و کوچک با هم در ارتباط باشند.وی گفت: امیدواریم این نشست آغازی باشد و در آینده نزدیک شاهد اجرای جلسه‌هایی ازاین‌دست باشیم.معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با بیان اینکه تولید و تجهیزات پیشرفته با وجود تحریم‌ها ادامه داشته است، افزود: تنها یک‌قلم تجهیزات سرراهی پا فشار ۱۵ هزار پی اس آی در کشور تولید شده است و در تولید کاتالیست نیز به خودکفایی رسیدیم و حتی صادرات آن به روسیه انجام می‌شود.
توسعه و تکمیل زنجیره ارزش انرژی میان ایران و روسیه ضروری است
همچنین حسین شاملی دستیار ویژه معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی ، با بیان اینکه صنعت نفت و گاز در سال‌های آینده نقش کلیدی در روابط بین ایران و روسیه خواهد داشت، افزود: ارتباطی همراه با توسعه پایدار برای دو کشور از این مسیر ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: هر گونه راه‌حل برای ایجاد این ارتباط به توسعه ارتباط بین بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور بستگی دارد.
شاملی با اشاره به اینکه ایران و روسیه در تأمین انرژی پایدار دنیا دو کشور تأثیرگذار هستند و همکاری شرکت دو کشور می‌تواند به تأمین انرژی دو کشور کمک کند، گفت: باور داریم استفاده از فناوری به‌صورت مشترک در توسعه و بهره‌برداری منابع نفت و گاز دو کشور اثر کلیدی دارد و استفاده از تجربیات در آموزش منابع انسانی و ایجاد مکانیسم‌های جدید مالی با مشارکت بخش خصوصی محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: این موارد برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش بخش انرژی دو کشور ضروری است و دو کشور می‌توانند به ارتقا نقش خود در تأمین امنیت انرژی جهان و رشد اقتصادی خود بپردازند.
شرکت‌های روس برای همکاری نفتی به ایران می‌آیند
اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که در نمایشگاه نفت ۲۰۲۳، ۲۸ شرکت روس به ایران خواهند آمد.
 بنا بر اعلام معاونت امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران، شرکت‌های روسی حاضر در نمایشگاه، راهکارهای کارآمدسازی صنعت نفت و گاز و صنایع سوخت و انرژی را در اختیار شرکای بالقوه خود در ایران و سایر بازدیدکنندگان از دیگر کشورها قرار خواهند داد. این شرکت‌ها در فضایی اختصاصی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در سالن ۳۸ نمایشگاه بین‌المللی حضور دارند و کالا و خدمات خود را عرضه می‌کنند.
بازدیدکنندگان می‌توانند فناوری‌های جدید آنالیز و اندازه‌گیری، تجهیزات و خدمات حفاری، پمپاژ و تعمیر چاه‌ها، سیستم‌های انتقال نفت برای تولید و تامین، تجهیزات بارگیری و تخلیه فرآورده‌های نفتی و سایر مایعات فنی، تجهیزات تصفیه آب و همچنین فناوری ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنایع سوخت و انرژی و بسیاری موارد دیگر را مشاهده و ارزیابی کنند.
برابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی تهران و دیگر نهادهای مربوطه، نمایندگان ۲۸ شرکت روس طی ۴ روز حضور در نمایشگاه در بیش از ۴۰۰ نشست مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با فعالان اقتصادی بخش خصوصی اعم از تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات صنعت نفت و گاز حضور پیدا می‌کنند و همچنین نشست‌هایی چندجانبه با مقامات و مسئولان دولتی خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه