روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 4360

نگاهی به عمکلرد سال 1401 بیمه پاسارگاد

 سود بیمه پاسارگاد در فصل آخر سال 1401 به 1.567 میلیارد تومان رسید تا جمع سود محقق شده در 12 ماهه سال گذشته به 3.325 میلیارد تومان (572 ریال به ازای هر سهم با احتساب سرمایه 5.817 میلیارد تومانی) برسد.
به گزارش روزنامه کائنات، درآمد بیمه پاسارگاد در این مدت به رقم 3.747 میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه قبل با رشد 53 درصدی همراه بود. هم چنین درآمدهای بیمه ای رشد 26 درصدی را شاهد بود. در سوی دیگر نیز خسارت پرداخت شده نسبت به مقطع مشابه سال قبل از آن افزایش 54 درصدی داشت.
در بخش هزینه ها نیز هزینه عمومی و اداری با افزایش 58 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل همراه بود. میانگین هزینه های بیمه ای نیز افزایش 24 درصدی نسبت به دوره مشابه سال 1400 داشت. در نهایت سود خالص بیمه پاسارگاد در بازه زمانی مورد گزارش با رشد 7 درصدی نسبت به 12 ماهه 1400 همراه شد.
مبلغ سرمایه گذاری های این شرکت بیمه ای نیز با رشد 42 درصدی نسبت به مقطع مشابه قبل به 20 میلیارد تومان رسید که سود حاصل از آن حدود 3.5 میلیارد تومان بوده است. سپرده های بانکی بلند مدت و کوتاه مدت بخش عمده سرمایه گذاری های این شرکت یعنی حدود 45 درصد را به خود اختصاص داده اند.

رتبه نخست بانک سینا در پوشش بودجه
تسهیلات فرزندآوری در شبکه بانکی
 بانک سینا توانسته است در پوشش تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، رتبه نخست را در شبکه بانکی کسب کند. به گزارش روزنامه کائنات به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، بانک مرکزی در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۱، سال گذشته سهم هر یک از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را تعیین کرد که بانک‌ها مکلف شدند در قالب بودجه تخصیص‌یافته، نسبت به ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
عملکرد بانک‌ها در سال گذشته نشان می‌دهد که بانک سینا توانسته است با پوشش ۷۲ درصد از بودجه تخصیص یافته در اعطای این تسهیلات، رتبه نخست درصد پوشش بودجه تسهیلات فرزندآوری را در نظام بانکی کسب کند.
غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا پیش از این گفته بود که با توجه به رسالت‌های این بانک در حوزه بانکداری اجتماعی، اعطای تسهیلات موضوع تبصره ۱۶ قانون بودجه شامل تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و… را در اولویت پرداخت‌های تسهیلاتی خود قرار داده است.

شناسایی سود ۲.۱ هزار میلیاردی بانک شهر
از واگذاری سهام تمدن
 بانک شهر ۲۰ درصد سهام تامین سرمایه تمدن را به گروه مالی شهر واگذار و سود ۲.۱ هزار میلیارد تومانی شناسایی کرد. به گزارش روزنامه کائنات، بانک شهر از انتقال 20 درصد سهام تامین سرمایه تمدن به گروه مالی شهر و شناسایی سود 2.1 هزار میلیارد تومانی خبر داد.
بر اساس این گزارش، مهدی احمدی مدیرعامل «شهر» اعلام کرد: پیرو افشای 20 دی ماه درخصوص واگذاری سهام شرکت تامین سرمایه تمدن به گروه مالی شهر در راستای اجرای برنامه ها و اقدامات به منظور خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت و کاهش زیان انباشته بانک و در اجرای مفاد ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی و در راستای اصلاح ساختار مالی بانک، بانک مرکزی و سازمان بورس طی مجوز 24 اسفند و 20 اردیبهشت با انتقال 20 درصد از سهام مذکور موافقت کردند. سود حاصل از واگذاری مذکور برای شرکت اصلی 2.1 هزار میلیارد تومان خواهد بود و در گروه بانک اثری ندارد.

امکان وکالتی کردن طرح‌های تسهیلاتی «نگین مهر»
و «نگین آتیه» در بانک سپه فراهم شد
 بانک سپه در راستای تسهیل شرایط حضور مشتریان خود در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، امکان وکالتی شدن سپرده طرح‌های نگین مهر و نگین آتیه را فراهم کرد.
به گزارش روزنامه کائنات و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، مشتریان بانک سپه که از محصولات طرح‌های نگین مهر و نگین آتیه استفاده می‌کنند، علاوه بر تعلق گرفتن حق تقدم دریافت تسهیلات از محل میانگین موجودی حساب طی دوره، امکان وکالتی کردن سپرده طرح‌های مذکور را نیز دارا می‌باشند.
لازم به ذکر است، محصول نگین آتیه یک محصول سپرده تسهیلاتی است که در آن کلیه متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت ویژه طرح و یا تکمیل آن با توجه به مدت زمان ماندگاری سپرده، از حق تقدم دریافت تسهیلات بهره مند شوند.
همچنین محصول نگین مهر برای آن دسته از مشتریان که تمایل به نگهداری وجوه خود در حساب‌های قرض‌الحسنه جاری (بدون دسته چک) را دارند، طراحی گردیده تا ضمن برخورداری از اجر معنوی، از امتیازحق تقدم دریافت وام نیز برخوردار شوند.

رشد قابل توجه تراکنش‌های بانکی در بانک ملی ایران
 تعداد تراکنش‌های سامانه های تحت نظارت حوزه نظام های پرداخت بانک ملی ایران طی 12 ماهه سال گذشته شتاب گرفت و رشدی قابل توجه و چشمگیری را نشان می دهد.
به گزارش روزنامه کائنات، تعداد تراکنش‌های سامانه های تحت نظارت حوزه نظام های پرداخت بانک ملی ایران نظیر پایا، ساتنا و پل طی سال گذشته ، به رکورد بیش از 250 میلیون تراکنش رسید که در مقایسه با سال گذشته سیر صعودی را نشان می‌دهد. همچنین طی این مدت، تعداد بیش از 12 میلیارد تراکنش شتابی  و در سامانه چکاوک بیش از 26 میلیون تراکنش ثبت شده است. لازم به یادآوری است، بیشینه تعداد تراکنش در سال گذشته برای پایا بیش از 157 میلیون، در ساتنا بیش از 22 میلیون و در پل بیش از 71 میلیون تراکنش ثبت شده است.

در جریان برگزاری اولین رویداد فینوتکس صورت گرفت؛
اهدا تندیس تاثیرگذاران تامین مالی و سرمایه گذاری به بانک تجارت
 در جریان برگزاری اولین رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری، «تندیس تاثیرگذاران تامین مالی نوآوری و فناوری کشور» به بانک تجارت اعطا شد.
به گزارش روزنامه کائنات و به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این رویداد که در پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری همزمان با دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس برگزار شد، حسن کیائی عضو هیات مدیره بانک تجارت به نمایندگی از این بانک تندیس تاثیرگذاران تامین مالی نوآوری و فناوری کشور این رویداد را دریافت کرد. معرفی ظرفیت‌های تامین مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، رفع مشکلات تامین مالی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان، رفع محدودیت‌های منابع، تشویق سازمان‌ها برای ورود به این عرصه و... از اهداف اصلی این رویداد است. بانک تجارت با حضور موثر دراکوسیستم نوآوری کشور و تعامل و مشارکت سازنده با استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها در زنجیره ارزش بانک، فعالیت چشمگیری در این حوزه داشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه