روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند - شماره 4333

گرافیتی «بنکسی»‌ تخریب شد

 اثر هنری که «بنکسی»‌ هنرمند مشهور گرافیتی‌کار بر روی دیوار یک خانه روستایی قدیمی واقع در انگلستان خلق کرده بود به همراه این خانه تخریب شد.
به گزارش آرت‌نیوز،‌ خانه روستایی ۵۰۰ساله و متروکه‌ که اثر هنری «بنکسی» بر روی یکی از دیوارهای آن نقش بسته بود درحالی روز سه‌شنبه تخریب شد که «بنکسی»‌ روز بعد از تخریب، این گرافیتی را به عنوان یکی از آثار هنری‌ که خلق کرده تایید کرد.
این اثر هنری «صبح فرارسیده است»‌ نام داشت و پسربچه‌ای را به همراه گربه‌ای نشان می‌داد که پرده‌های آهنین را کنار زده‌اند و از پنجره منظره بیرون را تماشا می‌کنند.
روز چهارشنبه، «بنکسی»‌ با انتشار تصاویری از این گرافیتی در صفحه اینستاگرامش اصالت آن را تایید کرد و تصویری از ساختمان تخریب‌شده را نیز منتشر کرد.
محوطه اطراف این خانه روستایی به یک شرکت توسعه املاک تعلق دارد که قصد دارد  ۶۷ خانه در آن بسازد. اگرچه تخریب این خانه روستایی که در حدود سال ۱۵۲۹ ساخته شده بود، در اواخر سال گذشته تصویب شد، اما کسی به اهمیت نقاشی روی آن پی نبرده بود. «جرج کادوول»، پیمانکار این پروژه به «کنت آنلاین» گفت: «ما نمی‌دانستیم که این اثر هنری را بنکسی خلق کرده است. زمانی که متوجه شدم، حالم بد شد. ما از دیروز شروع به تخریب کردیم. مالک زمین حین کار ما را تماشا کرد و حتی او هم خبر نداشت.»
چندی پیش نیز اعلام شد دیوارنگاره‌ای که «بنکسی»‌ با موضوع خشونت خانگی علیه زنان در شهر «ماگریت‌»‌ واقع در انگلستان خلق کرده بود،‌ برای همیشه به پارک موضوعی «دریملند» این شهر منتقل می‌شود.
«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه