روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند - شماره 4333

اکوکمپ کویری ایران فک پلمب شد

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از فک پلمب و بازگشایی منطقه نمونه گردشگری و اکوکمپ متین آباد خبر داد.
وزارت میراث فرهرنگی، گردشگری و صنایع دستی در نقل قولی از علیرضا ایزدی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ـ آورد که، «متاسفانه به‌دلیل بروز برخی مشکلات در منطقه نمونه گردشگری متین‌آباد نطنز، با دستور قضایی این منطقه پلمب و به روی گردشگران بسته شده بود.»
او ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین همدلی و مساعدت دستگاه قضایی در سطح استان و شهرستان، منطقه نمونه گردشگری متین‌آباد در آستانه تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران در منطقه بازگشایی شد.
ایزدی در عین حال گفت: بر رعایت تمامی شئونات اسلامی در بناها و محوطه‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان تأکید داریم و در کنار آن نسبت به اقتصاد کسب‌وکارهای گردشگری و آرامش و آسایش گردشگران هم همواره اهتمام داشته و داریم.
مسؤولان این اکوکمپ تایید کردند که این اکوکمپ کویری ظهر پنجشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ فک پلمب شد. متین‌آباد، نخستین اکوکمپ کویری ایران است که مسؤولان آن پیش‌تر گفته بودند پلمب این منطقه گردشگری منجر به سرگردانی نزدیک به پنج‌هزار مسافر نوروزی شده بود.
سیدعزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در اظهاراتی درباره پلمب تعدادی از اقامتگاه‌ها در آستانه سفرهای نوروزی، گفته است: به‌طور کلی توصیه‌ای برای پلمب کردن نمی‌کنیم، چون مراکز اقامتی مانند مغازه‌ای نیست که اگر پلمب شود، شخص برود از مغازه کناری خرید کند، به‌ویژه مراکزی که مردم از قبل رزرو کردند و گردشگران داخلی و خارجی در آن وجود دارد. پلمب این مراکز در واقع ضایع کردن حقوق افرادی است که آن جا اقامت داشتند و این مورد حل می‌شود.
او همچنین بیان کرد: توصیه ما این است به لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید همیشه سلامت لازم در مراکز اقامتی وجود داشته باشد. گردشگران ما عمدتأ خانواده محور و کاملا با مسائل فرهنگی آشنا هستند و به آن توجه می‌کنند و ما نیز وظیفه نظارتی‌مان را انجام می‌دهیم.
ضرغامی اضافه کرد: بنابراین فرض بر این است که دستگاه‌های نظارتی دیگری که وظیفه ذاتی نسبت به برخی مسؤولیت‌ها دارند در این زمینه هماهنگی کامل را با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشته باشند. این هماهنگی خوشبختانه در کشور خوب است و نوعا برای اداره مراکز اقامتی انجام می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: اگر موارد بسیار خاص و استثنایی هم وجود دارد، باید هماهنگی انجام شود. به نظر ما اشکال کار در این است که این هماهنگی با وزارتخانه انجام نشده است. به همکاران عزیزمان در این حوزه توصیه می‌کنیم که اقداماتی از قبیل پلمب کردن مراکز اقامتی حتما با هماهنگی‌ها و مقدمات لازم انجام شود.

کمال تبریزی چهره‌ها را به گفت‌وگو وا می‌دارد
 تاک‌شوی «طناز» با اجرای کمال تبریزی که در نوروز ۱۴۰۲ از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، با فصل دومی هم همراه خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی برنامه، رئالیتی تاک‌شوی «طناز» به میزبانی و اجرای کمال تبریزی و طراحی و تهیه‌کنندگی حامد قشلاقی همزمان با نوروز ۱۴۰۲ در یکی از پلتفرم‌های داخلی آغاز می‌شود.
این برنامه که فصل اول آن در شش قسمت تدوین شده و به زودی تولید فصل دوم آن آغاز خواهد شد، گفت‌وگوهایی با جمعی از چهره‌های سینما و تلویزیون را دربرمی‌گیرد و مهم‌ترین مشخصه آن اتخاذ رویکرد تخصصی به مباحث آموزشی درباره طنز از سوی میزبان و مهمان و ترکیب رئالیتی تاک‌شو و انیمیشن است.  
این نخستین تجربه اجرای کمال تبریزی کارگردان و نویسنده پیشکسوت سینما و تلویزیون است.
رئالیتی تاک‌شوی «طناز» شامل آیتم‌های دیگری از جمله گزارش، انیمیشن، موسیقی، پشت صحنه و … هم می‌شود.
زمان دقیق و پلتفرم پخش این برنامه گفت‌وگو محور متعاقبا اعلام خواهد شد.

وزیر ارشاد خبر داد:
چکش کاری لایحه جامع روزنامه‌نگاری در دولت
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چکش کاری لایحه جامع روزنامه‌نگاری در دولت خبر داد.
محمد مهدی اسماعیلی در سفر خود به خراسان شمالی و در حاشیه برنامه افتتاحیه جشنواره موسیقی مقامی که شامگاه ۲۵ اسفند ماه برگزار شد، در پاسخ به پرسشی در خصوص مشکلات رسانه ها، اظهار کرد: لایحه جامع روزنامه‌نگاری در حال چکش کاری در دولت است و به محض تمام شدن به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
وی تاکید کرد: بخش مهمی از مشکلات رسانه ها از جمله سختی کار نیز در آن دیده می‌شود تا پس از چکش کاری به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم حمایت های صندوق اعتباری هنر، بیان کرد: در دوران کرونا با دستور ویژه رئیس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق قرار گرفت تا پرداخت‌های بلاعوض به اعضای این صندوق انجام شود که در ۳ نوبت اتفاق افتاد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از ابتدای امسال نیز فعالیت های فرهنگی و هنری ما عادی شده است اما با این حال برای بخش های مختلف که در جمع بندی همکاران ما وجود داشت، کمک هایی را در نظر خواهیم گرفت.
وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص جایگاه فرهنگ و هنر در برنامه هفتم توسعه، گفت: در حال تدوین احکام فرهنگ و هنر در برنامه هفتم توسعه هستیم.
وی ادامه داد: حوزه های مختلف تلاش می کنند اهداف مورد نظر را به برنامه اضافه کنند. در خصوص حوزه فرهنگ و هنر نیز کارگروه فرهنگی آن با مسئولیت بنده بود.
اسماعیلی اظهار کرد: احکام را آماده کرده ایم و امیدواریم که روز جمعه بتوانیم با تفاهمی که در هیئت دولت برقرار می شود احکام پیش‌بینی‌شده به تایید برسد و به عنوان احکام لایحه تقدیم مجلس شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی:
می توان از افطار تا سحر
برای حضور در اماکن تفریحی برنامه‌ریزی کرد
 رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: مدیرانی که با صنعت گردشگری مرتبط هستند می توانند به گونه ای برای ساعات بین افطار تا سحر برنامه ریزی کنند که مردم بتوانند از ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی خود بهترین استفاده را داشته باشند.
محمد صالح جوکار با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، بیان کرد: مردم ما مردمی متدین هستند و برای شعائر اسلامی و ارزش های انقلاب جایگاه ویژه ای در نظر می گیرند. از آنجا که امسال ایام ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی مصادف شده است خیلی از خانواده ها شاید زودتر مسافرت های خود را شروع کردند و شاید برخی از خانواده ها نیز مسافرت خود را به ایامی دیگر منتقل کنند تا بتوانند از فرایض ماه مبارک رمضان بهره ببرند.
وی در ادامه اظهار کرد: کسانی که در این ایام نیز به مسافرت می روند باید رعایت حال دیگران را انجام دهند. مردم ما در همه شرایط همه جوانب را در نظر گرفته اند، ان شاءالله در ماه مبارک رمضان نیز این اتفاق خواهد افتاد. مدیرانی که با صنعت گردشگری مرتبط هستند می توانند به گونه ای برنامه ریزی کنند که مردم بتوانند از ایام تعطیلات خود بهترین استفاده را نیز داشته باشند.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در طول روز مردم روزه دار هستند اما می توان از افطار تا سحر به گونه ای برنامه ریزی کرد تا مردم بتوانند با حضور در اماکن تفریحی و گردشگری از تعطیلات خود استفاده کرده و بدین ترتیب مشکل خاصی نیز ایجاد نخواهد شد.
جوکار در پابان گغت: در همه کشورهای مسلمان نگاه ویژه ای به ماه رمضان وجود دارد و با برنامه ریزی جشن های مختلفی در این ماه برگزار می شود. ما نیز می توانیم با برنامه ریزی صحیح بستر مناسبی را برای استفاده بهینه مردم از تعطیلات در ایام نوروز و مبارک رمضان فراهم کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه