روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند - شماره 4333

زنگ خطر برای سفرهای نوروزی بیشترین دلیل تصادفات چیست؟

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا نسبت به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در دو روز اول اجرای طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌ها ابراز نگرانی کرد و در همین راستا توصیه‌ها و هشدارهایی را به مردم ارائه داد.
سرهنگ احمد شیرانی ، درباره شمار جانباختگان حوادث رانندگی در دو روز آغازین طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌های کشور گفـت:‌از روز ۲۴ اسفند تا ۲۶ اسفند ماه، ۶۹ فقره تصادف فوتی در جاده‌های کشور رخ داده که متاسفانه منجر به مرگ ۷۶ نفر شده است. همچنین در این مدت ۱۴۶۷ فقره تصادف جرحی نیز در جاده‌ها رخ داده که در جریان آن ۱۸۸۰ نفر مجروح شده‌اند. مجروحانی که برخی از آنها دچار معلولیت یا نقص عضو شده‌اند.
وی با بیان اینکه آمار تصادفات در دو روز اول اجرای این طرح بسیار نگران کننده است، گفت: این یک هشدار و زنگ خطر برای رانندگان در سفرهای نوروزی است. آماری که اعلام شده آمار جانباختگان در صحنه است و ممکن است برخی از مصدومان نیز در بیمارستان یا در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست بدهند. از این رو لازم است که رانندگان حتما قبل از رانندگی استراحت کافی داشته و به ازای هر دو ساعت رانندگی نیز با توقف در حاشیه امن مسیر دقایقی استراحت کرده و سپس به مسیر خود ادامه دهند. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره استان‌های دارای بیشترین تصادفات فوتی در این دو روز نیز گفت:‌ بیشترین تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان رخ داده است. همچنین کمترین وقوع تصادف نیز در جاده‌های استان‌های چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.
شیرانی بشترین علت وقوع حوادث رانندگی در این دو روز را عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز دانست و گفت:‌ این دو عامل منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث رانندگی شده است. همچنین عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف نیز از دیگر عوامل وقوع تصادفات است.  
به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا سرعت غیر مجاز هم از عوامل اصلی شکل گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین ساعات وقوع حوادث رانندگی بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ بوده است، گفت:‌ رعایت کامل مقررات رانندگی، بستن کمربند ایمنی، احترام به حقوق سایر رانندگان، رعایت سرعت مجاز جاده‌ها و ... از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بانک گردشگری محقق کرد؛
تامین مالی 9311 میلیارد ریالی طرح‌های گردشگری از محل منابع صندوق توسعه ملی
 بانک گردشگری تاکنون در مجموع 75 طرح حوزه گردشگری را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور به مبلغ بیش از 9311 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، این بانک به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در حوزه گردشگری طی سال‌های گذشته عملکرد مطلوبی داشته و 63 پروژه بخش گردشگری را در مناطق برخوردار از محل این صندوق تامین مالی کرده است.
در خصوص 63 طرح مذکور از محل منابع صندوق توسعه ملی 9865 میلیارد ریال قرارداد منعقد و 8117 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده که 5768 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
پروژه‌های تامین مالی شده بخش گردشگری در مناطق کمتر توسعه یافته از محل منابع صندوق توسعه ملی نیز 12 فقره به مبلغ 1194 میلیارد ریال تسهیلات مصوب است که تاکنون 1184 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
طرح‌های در حال بررسی بخش گردشگری از محل منابع صندوق توسعه ملی نیز شامل 12 طرح به مبلغ 5870 میلیارد ریال معرفی شده که 2630 میلیارد ریال آن مصوب شده است.
بانک گردشگری 100 شعبه در سراسر کشور دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه