روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ اسفند - شماره 4332

همایش تجلیل از فعالین و منتخبین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان برگزار شد

 همایش تجلیل از فعالین و منتخبین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان به مناسبت سی‌امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در اهواز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان  به مناسبت سی‌امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در اهواز برگزار شد.
حجت‌الاسلام خداداده در این همایش اظهار کرد: ظرفیت مسجد در نظام توحیدی بر هیچ کس پوشیده نیست، اگر این ظرفیت‌ها در شهرها و محله‌ها احیا شود نیازی به حرف‌ها و بحث‌های پیچیده نخواهیم داشت.
 رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: مسجد محل نزول ملائکه خداوند است و ما در مسجد تنها نقش رفع‌کننده موانع را برعهده داریم؛ وظیفه هدایت افراد در مسجد برعهده ملائکه است.
 وی با بیان اینکه وظیفه ما دعوت به مسجد و توحید است، اضافه کرد: دشمن امروز موانع بسیاری را برای دوری مردم از مسجد ایجاد کرده، بنابراین باید جذابیت‌هایی ایجاد کنیم که این موانع برداشته شوند؛ اگر جوان در مسیر صحیح مسجدی شدن قرار گرفت بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
 حجت‌الاسلام خداداده، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۱ ابراز کرد: هنگامی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که کانون‌های مساجد را فراموش نکنید، عملا دشمن پروژه فراموش سازی کانون‌های مساجد را آغاز کرد و برخی در داخل به این فراموش سازی دامن زدند، ما در دور جدید فعالیت‌های ستاد کانون‌های مساجد باید مقابل این فراموش سازی بایستیم.
 وی باطل السحر توطئه‌های دشمنان را دعوت همگانی به مسجد دانست و عنوان کرد: باید نهضت بازگشت به مسجد جدی گرفته شود و این وظیفه سنگین برعهده ستاد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
 رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، با بیان اینکه ستاد کانون‌های مساجد حمایت‌کننده کانون‌های مساجد است، یاد آور شد: با حمایت کانون‌های مساجد می‌توانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف از جمله موسیقی، کتاب، سینما و ... در جهت دعوت به مسجد گام برداریم.
آیت‌الله محسن حیدری، نیز در این همایش اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان ظرفیت بسیار بالایی دارند و این ظرفیت را انقلاب اسلامی از دهه ۷۰ در اختیار مساجد قرار داد.
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در طول ۳۰ سال اقدامات ارزشمندی صورت گرفت اما برای اینکه حرکت کانون‌ها پویایی بیشتری داشته باشد باید ۲ برابر تلاش کرد.
 وی با بیان اینکه استان خوزستان با توجه به ظرفیت خود نسبت به شاخص کشوری عقب است، اضافه کرد: ضرورت دارد برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان تلاش بیشتری شود.
 آیت‌الله حیدری، با تاکید بر اینکه برای جذب حداکثری جوانان باید شاخص‌های جذب را مقداری ساده‌تر بگیریم، تصریح کرد: نباید فعالیت‌های کانون‌های مساجد مختص بچه‌های مسجد باشد بلکه باید طیف گسترده‌ای از جوانان را در بربگیرد زیرا ماهیت تاسیس کانون‌ها پوشش فرهنگی و هنری جوانان است.
 وی یاد آور شد: مقاومت اصلی با شیطان بزرگ امروز در میدان جوانان و نوجوانان است، امروز دشمن همه تلاش خود را برای ایجاد فاصله میان جوانان و انقلاب اسلامی به کار گرفته است.
در پایان این همایش از فعالین و منتخبین کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان و همچنین از خانواده شهیدان محمدرضا عسکری فرد، محمد تاج‌بخش و احمد یلالی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه