روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۳ اسفند - شماره 4331

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

در ایام خانه‌تکانی مراقب آب باشید

 لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خواستار همراهی مردم برای مدیریت مصرف آب در ایام پایانی سال شد.
ارومیه سمیه جعفری-خوش سیرت با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در همه سطوح جامعه امری مهم و ضروری است اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز بحران آب در شهرها و روستاها لازم است همه مردم مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دهند.
وی با اشاره به آغاز پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب در کشور و نیز استان با شعار من مراقب آب هستم تصریح کرد: عموم مردم از دیرباز و براساس سنت دیرینه و حسنه در ایام پایانی سال اقدام به خانه تکانی و نظافت منازل می‌‌کنند که این میزان مصرف بالا در روزهای پایان سال موجب افت فشار و اختلال در توزیع آب در برخی نقاط استان می شود، در این راستا پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه بانوان در جامعه و نقش الگویی آنان برای اعضای خانواده گفت: با توجه با این تفاسیر و به منظور بهره گیری از سرمایه اجتماعی بانوان، پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب راه اندازی شده است.
خوش سیرت افزود: بانوان استان با روحیه بسیارخوبی که در صرفه جویی و مدیریت خانواده دارند، انتظار می رود با همت بانوان، شاهد کاهش مصرف آب باشیم.
وی، آگاه سازی و حساس سازی شهروندان درخصوص آسیب ها و مخاطرات ناشی از مصرف بی رویه آب در خانه تکانی های نوروزی، تغییر الگوی رفتاری بانوان خانه دار هنگام نظافت منزل با کمترین میزان مصرف آب و ارائه الگوهای مناسب خانه تکانی و مصرف بهینه آب، ترویج فرهنگ استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب را از جمله دیگر اهداف پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب عنوان کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه