روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۳ اسفند - شماره 4331

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

اقدامات صنعت گاز در زمستان امسال نمود عینی مدیریت جهادی است

  نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه این استان، با حضور در دفتر مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی وی و مجموعه همکاران صنعت گاز در بخش‌های مختلف، تشکر و قدردانی کرد.”
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، آیت‌اله غلامعلی صفایی بوشهری ضمن قدردانی از مجموعه همکاران صنعت گاز، اظهار کرد: اقدامات شرکت ملی گاز ایران در زمستان امسال نمود عینی مدیریت جهادی برای خدمت رسانی به مردم و تلاش در مسیر جلب رضای خداوند متعال و نیل به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه، افزود: با توجه به شدت سرمای بی‌سابقه در روزهای سرد امسال، دشمن گمان می‌کرد که صنعت گاز کشور در عرصه تامین انرژی دچار مشکلات اساسی خواهد شد، اما بنا به شواهد موجود و اظهارات مقامات محلی و کشوری، با پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی مسئولان صنعت گاز کشور، شاهد بودیم که جریان پایدار گاز در سردترین روزهای سال در سراسر نقاط ایران برقرار و گرمابخش منازل هموطنان بود.
امام جمعه بوشهر با تأکید بر این‌که نفت و گاز از جمله نعمات خدادادی هستند و باید به نحو احسن شکرگزار این نعمات بود، گفت: نیازمند عزم ملی برای پاسداشت این نعمت ارزشمند هستیم. باید تلاش کرد با مدیریت تهدیدها و فرصت‌های حوزه انرژی، تمرکز بر مدیریت بهینه‌سازی مصرف در بخش‌های خانگی، نیروگاهی و صنعتی در نگاه و عملکرد کارشناسان و مسئولان امر در تمامی دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری، برجسته شود.
در این جلسه همچنین، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای مجموعه تحت مدیریت خود، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت گاز در 4 دهه گذشته، تکیه بر سرمایه انسانی و دانش مهندسان و متخصصان ایرانی است. پیش از انقلاب، این صنعت وابسته به متخصصان خارجی بود، اما امروز شاهد هستیم که مهندسان و متخصصان ایرانی صفر تا صد صنعت گاز در عرصه‌های مختلف از ساخت پالایشگاه تا خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت و تقلیل فشار را طراحی و اجرا می‌کنند.
معاون وزیر نفت در امور گاز در رابطه با اقدامات شرکت ملی گاز ایران در زمستان امسال، گفت: زمستان امسال از نظر شدت برودت دما، ماندگاری طولانی و گستردگی در شرق تا غرب کشور یکی از سردترین فصل‌های سال در چند دهه اخیر بود. ثبت دمای منفی 10 درجه در 30 استان که در برخی شهرهای استان خراسان رضوی و آذربایجان غربی تا منفی 25 درجه نیز به ثبت رسیده بود گواه این مدعا است. با این حساب انتظار می‌رفت این سرمای شدید و بلندمدت، روند گازرسانی در کشور را دچار مشکل کند اما به فضل الهی و تلاش همکاران ما در بخش‌های ستادی و عملیاتی سبب شد تا هموطنانمان در سراسر کشور از نعمت گاز در ایام سرد بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به سهم 70 درصدی گاز از سبد انرژی کشور گفت: تا اواسط بهمن ماه امسال تعداد روزهایی که مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری بیش از 600 میلیون مترمکعب بود، به 46 روز رسید؛ این در حالی است که سال گذشته مجموع روزهایی که مصرف گاز در این بخش‌ها به بالای 600 میلیون مترمکعب رسید، تنها 13 روز بود. این یعنی تعداد روزهایی که فشار بسیار زیادی به شبکه و خطوط گاز وارد شد؛ در زمستان امسال حدوداً 4 برابر زمستان پارسال بود.
معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، با ارائه آماری از میزان گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور به مقایسه پیشرفت صنعت گاز نسبت به پیش از انقلاب پرداخت و گفت: قبل از انقلاب تنها 5 شهر کشور از نعمت گاز بهره‌مند بودند که اکنون این عدد به 1226 شهر رسیده و به لحاظ درصد، بیش از 98 درصد خانوارهای ساکن شهرهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند. در روستاها نیز قبل از انقلاب فقط به یک روستا گازرسانی شده بود، این در حالی است که پس از انقلاب، مجموع روستاهایی که از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند به ۳۶ هزار و ۶۱۴ روستا رسیده که حدود 86 درصد از خانوارهای ساکن روستاهای کشور را شامل می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه