روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ شنبه ۲۰ اسفند - شماره 4328

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران خبر داد؛

پتروشیمی‌ها پیشتاز در صادرات کشور


  معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تحقق دیپلماسی اقتصادی در گرو توسعه دیپلماسی گمرکی است، از افزایش حداکثری در سرعت انجام تشریفات گمرکی در سال آینده خبر داد و با اشاره به آخرین وضعیت آمار تجارت خارجی کشور گفت: پتروشیمی ها در صادرات کشور پیشتاز هستند.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران که در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی سخن می گفت در ادامه با اشاره به اینکه گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و نقش محوری و هماهنگ کننده را در مبادی ورودی و خروجی کشور دارد از افزایش حداکثری در سرعت تشریفات گمرکی در سال آینده خبر داد.
رضوانی فر در همایش پلیس امنیت اقتصادی کشور عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ تسهیلات و اقدامات ویژه ای در گمرک جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش حداکثری در سرعت تشریفات گمرکی صورت خواهد پذیرفت.
رضوانی فر افزود: ارائه خدمات ویژه در قالب فعالان اقتصادی مجاز (AEO)، موافقت با انتقال کالا به انبار های اختصاصی، اخذ ضمانت نامه بانکی، افزایش سرعت کار و ۲۴ ساعته کردن فعالیت برخی از گمرکات از اهم مواردی است که در سال آینده در جهت تسهیل گری و روان سازی تشریفات گمرکی با سرعت بیشتری در دستور کار گمرک ایران قرار خواهد گرفت.
محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی کشور با اشاره به آخرین وضعیت آمار تجارت خارجی کشور بیان کرد: محصولات پتروشیمی از حیث ارزش کالا، ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی کشور را به خود اختصاص داده است.
رضوانی فر در ادامه با بیان اینکه تحقق دیپلماسی اقتصادی کشور در گرو توسعه دیپلماسی گمرکی است، اظهار داشت: توسعه دیپلماسی اقتصادی و گمرکی از اولویت های گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال آتی خواهد بود.
وی افزود: در این راستا ارتباط موثر دو جانبه با کشورهای همسایه و همچنین حضور موثر در مجامع بین المللی با هدف اثر گذاری و اعتلای جایگاه گمرک جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خواهد بود.
رضوانی فر با اشاره به اینکه اهمیت و جایگاه گمرک در اقتصاد کشور کاملا روشن بوده و به واسطه وظایف ذاتی گمرک، تعامل سازنده با سایر گمرکات کشورهای همسایه می تواند در تسهیل و روان سازی تجارت خارجی کشور نقش بسزایی ایفا کند، تاکید کرد: بواسطه قدمت حضور ایران در سازمان جهانی گمرک و تجربه چند دهه ای گمرک، ما را مصمم کرده است که با برنامه ریزی مدون نقش موثر در مجامع جهانی مرتبط با گمرک داشته باشیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه