روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ شنبه ۲۰ اسفند - شماره 4328

نامه شهرداری به اتاق اصناف تهران برای ساماندهی سد معبر واحدهای صنفی در پایتخت


 مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در راستای سهولت در رفت و آمد شهروندان و جلوگیری از سد معبر توسط کسبه شاغل در پایتخت به ویژه در ایام پایانی سال، سعید بیگی طی نامه ای از اتاق اصناف تهران، شمیرانات و ری خواستار ابلاغ دستور العمل اجرایی جلوگیری از سد معابراصناف در مسیرهای تردد عابرین شد.
به گزارش کائنات به نقل از  روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر - متن نامه ارسالی به شرح ذیل می باشد:
بسمه تعالی
«جناب آقای دکتر توسطی رئیس محترم اتاق اصناف تهران
با سلام و احترام، همانطور که مستحضرید در روزهای پایانی سال، با توجه به افزایش تردد در معابر و پیاده روهای سطح شهر تهران، برای حفظ آسایش و امنیت شهروندان، عدم انسداد معابر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از سوی دیگر و بر اساس بررسی های میدانی انجام شده توسط شهرداری تهران، سد معبر واحدهای صنفی مهمترین عامل انسداد معابر در شهر تهران است که حدود ۶۰ درصد از کل موارد سد معبر را شامل می شود.
همچنین در تماس شهروندان تهرانی با سامانه ۱۳۷ این عامل به عنوان یکی از عوامل مهم نارضایتی از سوی مردم مطرح شده است. این نوع مزاحمت در مشاغلی همانند، نمایشگاه‌های اتومبیل، خدمات و تعمیرات خودرو، بنکداران، میوه فروشی‌ها، فروشندگان پوشاک، پلاسکوها، ابزار فروشی‌ها و مشاغلی از این دست دارای فراوانی بیشتری است.
با توجه به توضیحات فوق، مقتضی است از طریق ابلاغ به روسای محترم اتحادیه های صنفی و با مشارکت واحدهای صنفی، در خصوص رفع سد معابری از این دست اقدام عاجل را مبذول دارید. بدیهی است افزایش بازرسی ها و نظارت در این خصوص راهگشا خواهد بود. شهروندان می‌توانند موارد مزاحمت‌های ناشی از سد معبر صنفی را به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند.»

احتمال قرنطینه شهر «شیانِ» چین بخاطر شیوع آنفلوآنزا
 مقامات شهر «شیان» در چین گفته‌اند که ممکن است در صورت لزوم برای مبارزه با شیوع آنفلوآنزا در آینده به قرنطینه این شهر دست بزنند.
به گزارش «ایوینینگ استاندارد»، مقامات این شهر می‌گویند ممکن است به عنوان بخشی از برنامه خود برای مهار شیوع موارد آنفلوآنزا که اخیرا افزایش یافته به اقدامات قرنطینه‌ای مانند آنچه در زمان همه‌گیری کووید انجام گرفت، بازگردند.
به رغم آنکه دولت چین اخیرا سیاست‌های مقابله با کووید صفر خود را لغو کرده است اما مقامات دولتی در شهر شمالی شیان چهارشنبه گذشته یک اخطار اضطراری صادر کردند که به مسئولان محلی اجازه می‌دهد در صورت رسیدن میزان انتشار ویروس آنفلوآنزا به سطوح بالا، مدارس و مشاغل را تعطیل کنند.
با این حال بسیاری از مردم و منتقدان نسبت به احتمال بازگشت قرنطینه، این بار بخاطر آنفلوآنزا ابراز نگرانی کرده‌اند به ویژه پس از انتقادات فراوانی که نسبت به سیاست کووید صفر در چین وجود داشت.
یکی از منتقدان گفته است که شیوع آنفلوآنزا همیشه و حتی قبل از پیدایش کووید هم بوده و زمانی که شیوع پیدا می‌کرد، زندگی طبق معمول ادامه داشت.
اما این طرح تازه درست زمانی علنی شده که آخرین موج کووید در چین رو به کاهش بوده و موارد ابتلا به آنفلوآنزا در سراسر چین افزایش یافته است.
افزایش موارد آنفلوآنزا همچنین منجر به کمبود داروهای ضد ویروسی در داروخانه‌های سراسر چین شده است.
گفتنی است که شهر شیان، برخی از سخت‌ترین قرنطینه‌های چین را در طول شیوع کرونا تجربه کرد. مردم محلی در دسامبر ۲۰۲۱ به مدت یک ماه از خروج از منازل خود حتی برای خرید غذا و سایر لوازم اولیه منع شده بودند.

تلف شدن ۲ شیر بر اثر کرونا در باغ‌وحش ژاپن
 مسئولان یک پارک تفریحی جانورشناسی در استان «واکایاما»ی ژاپن از تلف شدن دو قلاده شیر بر اثر ابتلا به عفونت کووید ۱۹ در این پارک حفاظت شده خبر دادند.
به گزارش روزنامه «ماینیچی»، یکی از این شیرها، نر و دیگری ماده بوده و مسئولان می‌گویند که این اولین مورد از تلف شدن حیوانات بر اثر این بیماری در این کشور است.
هرچند خبر تلف شدن این دو قلاده شیر روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام شد اما مسئولان این پارک سافاری می گویند که هر دو حیوان در ماه ژانویه امسال (۲۰۲۳) مرده‌اند و بیماری آنها با سرفه و آبریزش بینی شروع شد و پس از مدتی هر دو، دچار بی‌اشتهایی شدید شدند. مقامات پارک فاش کردند: دو نفر از نگهبانان باغ وحش که مسئول نگهداری از این شیرها بودند، تقریبا در همان زمان مبتلا به کووید-۱۹ بودند و معتقدند که این حیوانات پس از گرفتن ویروس از کارگران، علائم ذات الریه را بروز داده‌اند. آنها همچنین گفته‌اند: نگهبانان باغ وحش هنگام کار با افراد دیگر از ماسک استفاده می‌کردند اما در برخی موارد که به تنهایی مشغول کار بودند، ماسک نمی‌زدند.
به گفته انجمن باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌های ژاپن، مواردی از آلوده شدن حیوانات باغ‌وحش در ایالات متحده به ویروس کرونا وجود داشته، اما این اولین مورد ابتلا یا مرگ در باغ‌وحش ژاپن است.

معاون شهردار تهران خبر داد
کاشت لاله برای ایام نوروز در تهران
 معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بهره گیری از نورپردازی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته با تم رنگی خاص در نوروز امسال تا ماه رمضان از کاشت لاله در نوروز در سطح شهر تهران خبر داد.
حسین نظری در تشریح اقدامات ویژه شهرداری تهران برای ایام نوروز ۱۴۰۲ گفت: امسال در طرح «بهاران خدمت» که در حقیقت بهار با ماه شعبان و رمضان همزمان شده است طرح‌های ویژه تر و متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته اجرایی شده است.
وی افزود: برای سال جاری نورپردازی‌های متفاوت با تم رنگی خاص از ایام نیمه شعبان آغاز به کار کرده و تا ماه رمضان ادامه خواهد داشت. در این ایام با جلسات مشترک با وزارت نیرو هماهنگی لازم صورت گرفت که هم صرفه جویی در مصرف برق محقق شود و هم امکان استفاده از این نورپردازی‌ها برای ایجاد نشاط و نمایش چهره متفاوت از شهر به ویژه در ایام نوروز امکان پذیر باشد.
نظری درباره ایجاد فضای سبز و تحول در این بخش برای ایام نوروز گفت: تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از کاشت گل چهره متفاوت را در شهر رقم بزنیم که در همین راستا، در نوروز امسال در هر منطقه، نقطه‌ای که بیشتر در میادین اصلی مناطق است، انتخاب و کاشت لاله انجام خواهد شد.
 
شهروندان مسقط برای خشک کردن لباس در بالکن جریمه می‌شوند
  شهرداری مسقط، پایتخت عمان با صدور هشداری به ساکنان این شهر اعلام کرد که در صورت آویزان کردن لباس در بالکن خانه‌های‌شان با جریمه حدود ۱۳ هزار دلار آمریکا یا شش ماه زندان مواجه خواهند شد.
به گزارش خبری بی بی سی، شهرداری پایتخت عمان با صدور اعلامیه‌ای به ساکنان شهر یادآوری کرده که دستورات صادر شده در مورد ساماندهی ساختمان‌ها را در نظر بگیرند و الزاماتی که خشک کردن لباس‌ در بالکن را مشخص می‌کند، رعایت کنند.
قوانین شهرداری در مسقط، آویزان کردن لباس‌های شسته شده در بالکن‌ها را بدون نصب عناصر پوششی ممنوع کرده است. شهرداری تاکید کرد که این اقدامات برای حفظ زیبایی نمای شهری مسقط ضروری است. به گفته شهرداری، ساکنانی که رخت را در بالکن خانه‌های خود آویزان کنند مطابق قانون تا حدود ۱۳ هزار دلار جریمه نقدی و یا به حبس از ۲۴ ساعت و حداکثر شش ماه محکوم می‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه