روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۶ اسفند - شماره 4327

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد

اختصاص یک میلیون و ۱۴۰ هزار دلار برای پیش پرداخت واگن‌های جدید متروی تهران

 رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران با کمک دولت یک میلیون و ۱۴۰ هزار دلار برای پیش پرداخت واگن‌های جدید مترو کنار گذاشته است.
جعفر تشکری هاشمی در مراسم نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه باید باورمان بشود که حل بحران ترافیک فقط با توجه به بزرگراه سازی حل نمی‌شود، افزود: بعد از بزرگراه و خیابان سازی دیدیم که هرچه بسازیم ترافیک تمامی ندارد و مدام بیشتر می‌شود. لذا نگاهمان را به جای حمل‌ونقل شخصی به عمومی تغییر دادیم.
وی با بیان اینکه ما در اولین پروژه نگاهمان این بود که تونل‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند و نظرمان این بود که بزرگراه‌ها را گسترش بدهیم بحران حل می‌شود، ادامه داد: اما فهمیدیم که اگر مترو را گسترش ندهیم هرچه پیش از این انجام داده‌ایم بی نتیجه می‌ماند.
عضو شورای شهر تهران گفت: در این شرایط حرکت ما به مترو سازی رفت. روزی که کار در شهرداری را شروع کردم طول خطوط مترو ۷۹ کیلومتر بود و زمانی که مسئولیتم را تحویل دادم به ۳۰۰ کیلومتر رسیده بود. در ادامه احساس کردیم که باید برای مردم واگن طراحی کنیم و ۱۵۰۰ واگن واگذار شد.
وی با بیان اینکه عده‌ای علاقه به زیر زمین و مترو ندارند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بحث اتوبوس‌های تندرو مورد توجه قرار گرفت و در یک فعالیت تیمی ۱۹۸ کیلومتر بی ار تی ساخته شد.
تشکری هاشمی با ذکر این نکته که شهر با روش‌های سنتی قابل مدیریت نبود و به سمت هوشمند شدن رفت، گفت: نتیجه هوشمند شدن شهر این بود که بیش از ۳۰۰۰ فیبر نوری، دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شکل گرفت و توجه به خودروهای پاک،تشویق سازندگان به ساخت موتورهای برقی و دوچرخه سواری در اولویت کار ما قرار گرفت.
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهر انسان محور با ادعا ساخته نمی‌شود، اظهار کرد: با نگاه خوب شورا و شهرداری تهران ما موفق شدیم ‌۴۵ درصد بودجه را به مأموریت حمل‌ونقل اختصاص بدهیم و ۲۶۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه فقط برای خرید وسایل حمل‌ونقل عمومی لحاظ شده است. همچنین با کمک دولت یک میلیون و ۱۴۰ هزار دلار را برای پیش پرداخت واگن های جدید مترو کنار گذاشتیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه