روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۶ اسفند - شماره 4327

رئیس قوه قضائیه: تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر مشمول عفو شده‌اند

عوامل مسمومیت دانش آموزان مفسد فی الارض هستند

 کائنات -رئیس قوه قضائیه گفت: کسانی که دانش آموزان را مسموم می‌کنند مفسد فی الارض هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار اقشار مختلف مردم اصفهان ، با اشاره به نگرانی خانواده‌ها از سلامت دانش‌آموزان، اظهار کرد: سلامت جان و روان دانش آموزان برای ما فوق‌العاده حائز اهمیت است. در اینکه به نظر می‌رسد این اتفاقات کار سازمان‌یافته و کاری است که دشمن یا ایجاد کرده و یا در حال سوءاستفاده یا نهایت بهره‌برداری از آن است، شکی نیست.
وی با اشاره به حرف‌ها و موضع‌گیری‌های دشمنان شناخته شده جمهوری اسلامی در این مدت و به خصوص ماه اخیر، گفت: برخی افراد در داخل کشور هم همان خط التهاب را دنبال کرده و ایجاد ترس و دلهره را بیشتر می‌کنند، اما نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا علت و عوامل اصلی را شناسایی و با آنها برخورد کنیم و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه هفته‌ای نیست که گزارش‌های این موضوع جمع‌آوری و تحلیل نشود، افزود: از همه صاحب‌نظران سلامت، اطلاعات و امنیت کمک گرفته و از بهترین آزمایشگاه‌ها و تست‌هایی که گرفته شده و مواردی که بررسی شده استفاده خواهیم کرد. در مجموع اقدام جدی همه جانبه در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم و عامل یا عوامل اصلی شناخته شوند.
وی با تأکید بر اینکه این اقدام از مصداق‌های اصلی افساد فی‌الارض است، گفت: چنانچه عوامل این جریان شناخته شود بدون تردید طبق تعریف قانون جزو مفسد فی‌الارض هستند و اگر این عوامل شناسایی و دستگیر شوند قوه قضائیه به‌صورت کاملاً ویژه و خارج از وقت به آن رسیدگی می‌کند و عناصری که دخیل هستند به اشد مجازات خواهند رسید.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: بر اساس قانون با مباشر، شریک، مسبب و ‌... هرکسی به نحوی از انحا در این مورد دخیل باشد به‌صورت قاطع برخورد خواهد شد و هیچ اغماضی نخواهد شد.
وی همچنین به کسانی که همراه با دشمن التهاب آفرینی و دروغ‌پراکنی می‌کنند هشدار داد و گفت: در هر استانی حداقل یک شعبه در مرکز استان به صورت اختصاصی کسانی که دروغ، شایعه و التهاب آفرینی می‌کنند را احضار می‌کند. از دو حالت خارج نیست، این افراد یا همراه با دشمن هستند و با سوءنیت دست به این اقدامات می‌زنند و یا غفلت کرده و سو نیت ندارند، اما باز هم به جهت اهمیت مطلب نمی‌شود از غفلت آنها گذشت و حتماً برخورد خواهد شد. اما اگر بعد از این برخورد دوباره دروغ و مطلب بدون استناد منتشر کنند و بر این اضطراب و دلهره بیفزایند نمی‌شود از آن گذشت.
وی از رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان نیز خواست شعبه خاصی به این موضوع اختصاص داده و افراد احراز  شوند و بر اساس مقداری که احراز می‌شود، حتماً با آنها برخورد شود.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مسائلی که امروز اساس آن دشمنی با نظام و ارزش‌هاست صرفاً گناه و یا یک قانون نیست که زیر پا گذاشته شود، تصریح کرد: در برخی ناهنجاری‌ها دشمن بدون تردید در حال سوءاستفاده و دامن زدن است. این ناهنجاری‌ها هم خلاف عفت عمومی و هم شرع و قانون است که یک مصداق آن کشف حجاب است.
رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: دستور کاری در مجلس در حال پیش‌بینی است و قوه قضائیه آمادگی کامل دارد و قوه مجریه هم در حال تدارک است تا بعد از این همه فرصتی که داده شده، با کسانی که با انجام گناهی می‌خواهند نظم عمومی را به هم بزنند و مردم را جریحه‌دار کنند، برخورد شود. این مسئله با گناه فردی و موردی فرق دارد و به زودی اقداماتی می‌شود که نتیجه آن را خواهید دید.
وی همچنین به فرمان عفو رهبری پس از حوادث اخیر اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری عنایتی داشتند و در راستای عفو تعدادی از افراد حاضر در اغتشاشات فرمان صادر کردند، اگرچه دشمن باز هم تلاش می‌کند و دست‌بردار نیست، چون به برخی مسائل داخلی امید بسته، اما به هیچ کدام از اهداف خود نرسید و شکست خورد.
محسنی اژه‌ای ادامه داد: اگرچه دشمن در اغتشاشات اخیر شکست خورد اما اذیت کرد و شهید و مجروح روی دست ما گذاشت. به لطف خدا و با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و از همه مهتر بصیرت مردم دشمن این بار هم به اهداف خود نرسید، اما کارش را تمام نکرده است. در اغتشاشات اخیر با فضایی که دشمن ایجاد کرد و از طریق رسانه‌ها موجی به وجود آورد برخی افراد تحت تأثیر قرار گرفتند، اما بعد اعلام کردند ما نمی‌دانستیم هدف دشمن چیست و فریب خوردیم. مقام معظم رهبری نیز مثل همیشه با حسن نظر و رحمانیت الهی این مسئله را پذیرفتند و عده‌ای مشمول عفو شدند.
وی با بیان اینکه ممکن است موارد دیگری هم باشد که مشمول عفو رهبری قرار گیرد و تا پایان سال در حال رسیدگی است، افزود: البته این عفو فقط مخصوص اغتشاشات نبود و همیشه در چند مناسبت پیشنهاد عفو مطرح می‌شود؛ ۲۲ بهمن، ۱۲ بهمن، نیمه شعبان و عید فطر. امسال پیشنهاد دادیم از ۲۲ بهمن تا عید فطر حداقل چند مناسبت جمع و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب عفو انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه