روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۰ بهمن - شماره 4303

توضیح معاون زاکانی درباره لیست منتشر شده از جذب چند هزار نفری در شهرداری تهران؛

پرچم‌دار تبدیل وضعیت ایثارگری در کشور هستیم

 معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در مورد لیست منتشر شده در خصوص جذب چند هزار نفری در شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری واکنش نشان داد.
اعضای شورای شهر تهران روز گذشته اصلاحیه « قانون درآمد پایدار و هزینه شهر تهران» را روی میز بررسی قرار دادند و باقری معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه قانون در سال جاری تغییر کرده است و بخشنامه‌های وزارت کشور نیز در خصوص قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها با تاخیر آمده است، گفت: امروز در قالب لایحه‌ای ۱۹ عنوان را برای بررسی تقدیم شورا کردیم.
اعضای شورای شهر تهران با رأی اکثریت خود یک فوریت این لایحه را تصویب کردند.
باقری در ادامه سخنان خود با اشاره به لیست منتشر شده مبنی بر جذب ۴۰۰۰ نفر در شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری، گفت: استنباط من این است که برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای به گونه‌ای است که نقاط قوت ما را تبدیل به ابهام کند. چرا که در موضوع تبدیل وضعیت در شهرداری تهران پرچم دار تبدیل وضعیت ایثارگری در کشور هستیم، به گونه‌ای که ۲۸۳۰ نفر جذب شدند که این یک نقطه قوت است اما یک لیست موهوم به صورت کهکشانی منتشر شده است که اگر همه تبدیل وضعیت‌ها را جذب تلقی کنیم، به عدد آن لیست نمی‌رسد.
وی با بیان اینکه یک بار به صورت رسمی اعلام می‌کنم که از ابتدای شروع به کار در دوره جدید مدیریت شهری ۳۰۰۰ نفر از کارکنان بنا به دلایل مختلف از شهرداری خارج شدند، گفت: شهرداری می‌تواند بر اساس قوانین ۱۵۰۰ نفر را جذب کند اما عملکرد ما نشان می‌دهد که ۶۷۰ نفر جذب جدید داشتیم که ۲۲۰ نفر آنها نیروهای شرکت واحد اتوبوسرانی هستند و ما حتی یک سوم این مجوز را استفاده نکردیم.
وی افزود: لیست این جذب نیروها را با ذکر تحصیلات و مشخصات به کمیته منابع انسانی شورای شهر دادیم.

انسیه خزعلی:
 مخالفت ایران با اجرای بند آموزش سند ۲۰۳۰
 همچنان پا بر جاست
 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه مدیریت کارگروه توانمندسازی اقتصادی آیورا که ایران به مدت دو سال عهده دار آن است، ارتباطی با ۲۰۳۰ ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع خود در مخالفت با اجرای بند آموزش سند ۲۰۳۰ در کشور پابرجاست.
انسیه خزعلی در حساب توییتر خود نوشت: «جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع خود در مخالفت با اجرای بند آموزش سند ۲۰۳۰ در کشور پابرجاست و مدیریت کارگروه توانمندسازی اقتصادی آیورا که ایران به مدت دو سال عهده دار آن است، ارتباطی با ۲۰۳۰ ندارد.»
وی در توییت دیگری افزود: آیورا (اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند) نهادی با هدف توسعه همکاری‌های تجاری-اقتصادی است و با ریاست جمهوری اسلامی ایران بر کارگروه بانوان آیورا، زنان متخصص ایرانی، زنان کشورهای عضو آیورا را توانمند می‌سازند. در تعاملات بین‌المللی بر اصول خود پافشاری می‌کنیم حتی اگر مرتبط با داخل کشور نباشد.»
گفتنی است، انسیه خزعلی شنبه شب در مناظره با معصومه ابتکار به عهده داری آیورا برای آموزش زنان حاشیه اقیانوس هند از سوی ایران اشاره کرد. در مقابل معصومه ابتکار مطرح کرد که آیا این امر در چارچوب سند ۲۰۳۰ است؟. نهایتا انسیه خزعلی با اشاره به داشتن حق تحفظ در قبول این سند و رایزنی برای آموزش‌ها پاسخ داد که «توانستیم آنطور که می‌خواهیم آموزش را تنظیم کنیم.»
این سخنان شائبه‌های اجرای بندهای مربوط به آموزش سند ۲۰۳۰ را ایجاد کرده بود.

عضو شورای شهر در توصیه ای عنوان کرد؛
شهرداری از لجبازی و پرداختن به امور غیر قانونی پرهیز کند
 رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از شهرداری خواست که از لجبازی پرهیز کند.
مهدی عباسی صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه از شهرداری می‌خواهم که رعایت اصول اولیه در رابطه با شورا و شهر و ماموریت‌های تکلیفی خود را داشته باشد و از چند کار پرهیز کند، گفت: لازم است که شهرداری از لجبازی که قطعا باعث می‌شود که بر کاری اصرار کنند که نه به صلاح خود و نه جامعه است، پرهیز کنند.
وی همچنین به شهرداری توصیه کرد که از پرداختن به امور غیر قانونی پرهیز کند و از آزمون و خطا که بی تردید مایه عبرت دیگران می‌شود نیز پرهیز کند.
عباسی ادامه داد: شهرداری از گزینشی کردن مصوبات شورا که حکومت سلیقه‌ها را رقم می‌زند نیز پرهیز کند.
عباسی اظهار کرد: رعایت سرعت عمل و پاسخ مسئولانه و پیگیری مطالبات مردمی باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد و لازم است که به اعضای شورا پاسخگو باشد نه اینکه پاسخ سوال‌مان در رسانه‌ها بیاید.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا:
دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا در ایران
 به‌روز رسانی می‌شود
 دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در جلسه امروز کمیته علمی، بازنگری آخرین دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت که شامل آخرین درمان‌ها، داروها، زیرسویه‌ها و گایدلاین های (راهنماهای بالینی) سایر کشورها بود و دستورالعمل کشوری تشخیص و درمان کرونا در ایران در هفته‌های آینده، بازنگری و به روز رسانی می‌شود.
دکتر حمیدرضا جماعتی اظهار داشت: در جلسه امروز، تغییرات جدید دستورالعمل مورد بررسی قرار گرفت؛ البته خیلی تغییرات زیادی نسبت به ورژن  این دستورالعمل وجود نداشت اما در این مدت، زیرسویه‌های جدیدی از کرونا شناسایی و باعث شد که فاز التهابی شدید و درگیری ریوی که در سویه‌های اولیه کرونا وجود داشت و همچنین میزان مرگ و میر بیماران در سویه ها و زیرسویه های جدید، کمتر شود اما جهش های جدید کرونا با سرایت زایی بیشتر همراه بوده است.
وی افزود: در صورتی که سازمان غذا و دارو پس از بررسی های لازم، داروی «پکسلووید» را وارد فهرست دارویی کشور کند، کمیته علمی کشوری کرونا، مصرف آن را برای افراد واجد شرایط از جمله افراد پرخطر، دارای بیماری متوسط تا شدید، نقص سیستم ایمنی، سن بالا و واکسینه نشده‌ها، توصیه می‌کند. کمیته علمی این دارو را چند هفته پیش برای این گروه از بیماران، تایید کرد اما در دستورالعمل جدید تشخیص و درمان کرونا، تاکید شده که مصرف و تجویز این دارو، منوط به تایید و ورود آن به فهرست دارویی کشور توسط سازمان غذا و دارو است.
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا خاطرنشان کرد: بررسی ها و مطالعات کشورهای مختلف نشان داده که داروی «پکسلووید» در افراد پرخطر، با سن بالا، واکسینه نشده‌ها، بیماران دارای بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی که امکان سکته و بستری آنها در بیمارستان وجود دارد، می‌تواند تا 88 درصد موثر باشد و از تحمیل فشار مضاعف بر بیمارستان‌ها و نیروهای مراکز درمانی، پیشگیری کند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، جماعتی با بیان اینکه وضعیت کرونا در کشور، ثابت مانده و رو به افزایش نیست، گفت: بر اساس پیش بینی ها باتوجه به ساختار ویروس، جهش های صورت گرفته در آن، ابتلای طبیعی بخشی از مردم کشور به کرونا و نیز واکسیناسیون در ابعاد گسترده، شاهد بستری و مرگ و میر پایین موج هشتم هستیم و امیدواریم با کاهش موارد کرونا در سایر کشورها، در آینده نزدیک شاهد اعلام پایان پاندمی کرونا باشیم.

سازمان جهانی بهداشت شیوع عفونت تنفسی
 در «پامیر» افغانستان را تایید کرد
 سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز شنبه شیوع یک عفونت شدید دستگاه تنفسی را در میان ساکنان قرقیز روستای پامیر در استان بدخشان افغانستان را تایید کرد.
این سازمان بین‌المللی در رشته توییتی اعلام کرد که یک عفونت شدید دستگاه تنفسی در میان ساکنان قرقیز در روستای پامیر کلان واقع در استان بدخشان افغانستان شیوع یافته و باعث آلوده شدن ده‌ها نفر و مرگ ۱۷ تن از آنها شده است.
این سازمان گفته است که تا ۲۶ ژانویه (سه روز قبل)، شمار افراد آلوده‌ شده به این عفونت ۹۷ تن بوده است. همچنین برخی منابع خبری شمار قربانیان این بیماری را تاکنون ۲۱ تن اعلام کرده اند.
سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که برای رسیدگی به حال بیماران تلاش می‌کند اما به‌ دلیل وجود راه‌های سخت و صعب‌العبور برای رسیدن به این روستا، امکان ارسال دارو و تجهیزات پزشکی دشوار است.
این سازمان گفته که در حال تدارک تجهیزات بیشتر برای آسیب‌دیدگان این محل است و بخشی از داروها و تجهیزات پزشکی را برای درمان بیماران به این منطقه ارسال کرده است.  به گزارش ایندیپندنت، دو هفته پیش نیز وزارت خارجه قرقیزستان اعلام کرد که شیوع یک بیماری ناشناخته در میان قرقیزها در پامیر کلان، گزارش شده و شماری نیز به‌ دلیل ابتلا به این بیماری جان باختند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌ دلیل نبود امکانات ارتباطی، یک هیئت را برای بازدید از محل و بررسی وضعیت این روستا به پامیر فرستاده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه