روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۰ بهمن - شماره 4303

وزیر کشور خبر داد؛

آغاز عملیات آواربرداری و بازسازی خوی طی روزهای آینده

اقدامات لازم برای اسکان زلزله زدگان خوی انجام شد

  وزیر کشور از آغاز عملیات آواربرداری و بازسازی خوی در پی وقوع زلزله در آذربایجان غربی طی روزهای آینده خبر داد.
احمد وحیدی در تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده خوی در آذربایجان غربی، گفت: از ساعات اولیه بروز این حادثه تلخ همه مسئولین در منطقه حضور قوی داشتند و با میدان داری استاندار و فرماندار و همکاری هلال احمر، سپاه، فراجا، اورژانس و همه واحدهای آبرسانی، برق و گازرسانی کار در منطقه آغاز شد.
وی افزود: به سرعت و تا نیمه‌های شب همه ارتباطات تلفنی، آب، برق و گاز برقرار شد و کار دوم یعنی ایجاد کمپ‌های متعدد صورت گرفت و چادرهایی نیز به شهروندان داده شد و کسانی که آمادگی دارند نیز می‌توانند در کمپ‌ها حضور پیدا کنند.
وحیدی ادامه داد: حضور به موقع اورژانس برای رسیدگی به بیماران و مصدومان انجام شد و مصدومین به بیمارستان منتقل شدند. بسیاری از آنها به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان خارج شدند. تعداد محدودی نیز برای اقدامات بیشتر در بیمارستان حضور دارند که البته مشکل خاصی ندارند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه دو فوتی در حادثه زلزله داشتیم و یک نفر هم ناشی از وقوع این حادثه سکته کرده است، افزود: آمار فوتی‌ها به صورت کلی به سه نفر رسید اما کسی زیر آوار نیست. در ۷۰ روستا آثار زلزله خود را نشان داده که با حضور نیروهای امداد و نجات هلال احمر بررسی‌های لازم انجام شده و کسی زیر آوار نبوده است.
وی ادامه داد: اسکان اضطراری با برپایی کمپ‌ها و تحویل چادرها آغاز شده و در حال تکمیل است تا اگر افرادی چادر به آنها نرسیده چادر در میان آنها توزیع شود و تلاش برای تهیه غذای گرم در حال پیگیری است تا مردم با آرامش بیشتری این واقعه تلخ را پشت سر بگذارند.
وی تاکید کرد: امیدواریم مرحله بعدی کار یعنی آواربرداری و بازسازی از روزهای آینده آغاز شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه