روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۸ بهمن - شماره 4301

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

بیش از ۷۰ درصد وظیفه مندی روسای شهرستانی در حوزه فعالیت های راهداری است

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اهمیت فعالیت های راهداری در خدمات دهی به مردم بویژه در فصل زمستان، گفت: بیش از 70 درصد این فعالیت ها را 11 شهرستان تابعه انجام می دهند.
عادل مصدقی در سومین جلسه شورای اداری سال 1401 با حضور معاون منابع انسانی اداره کل منابع انسانی پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و هیات همراه و معاونین و روسای ستادی و شهرستانی اداره کل افزود: هماهنگی با معاونت راهداری و کمک و همیاری یکدیگر در راهداری موجب افزایش صمیمت ها و همدلی های موجود در سایه حفظ سلامت و اخلاص کاری می شود.وی، تنوع و گستردگی کارهای راهداری را متعدد بیان کرد و گفت: خوب عمل کردن در این فعالیت ها نتایج آنها به مردم، اداره کل، استان و سازمان بر می گردد.مصدقی با بیان اینکه هم اکنون در حال اجرای طرح راهداری زمستانی هستیم، ادامه داد: لازم است آمادگی های لازم از قبیل تدارک شن و نمک، ماشین آلات و تجهیز راهدارخانه ها با توجه به هشدارهای هواشناسی بیش از گذشته صورت گیرد.
این مقام مسوول گلستان از ابلاغ دستورالعمل ها و تدارک برای آمادگی های لازم طرح راهداری نوروزی نیز خبر داد.
مصدقی، راههای روستایی را جزو راههای حساس، استراتژیک و پرمخاطب استان خواند و گفت: پروژه های خرد و پراکنده زیادی در این حوزه وجود دارد که برای اجرای با کیفیت آنها به برنامه ریزی های مدون نیاز داریم.وی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان را از دستگاههای اجرایی، فنی و تخصصی دانست و افزود: این مسوولیت برعهده ماست که قانونی و شرعی به گونه ای عمل کنیم که در متن جامعه و برای مردم باشیم.
این نشست با بیان نظرات و پیشنهادات پیرامون وضعیت منابع انسانی اداره کل و شهرستان ها ادامه یافت و با حضور معاون منابع انسانی اداره کل منابع انسانی پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حکم سرپرستی ابراهیم جاویدزاده به معاونت فنی و راههای روستایی، سلیم اصغری به معاونت راهداری و سیده رومیتا عقیلی به ریاست اداره برنامه و بودجه اهدا و از زحمات غلامرضا بیکی، قاسم دبوری فریمانی معاونین و مرجان مهدی زاده ریاست پیشین قدردانی شد

کسب رتبه برتر مخابرات منطقه گلستان
در واگذاری سرویس VDSL
 مخابرات منطقه گلستان در واگذاری سرویس vdsl  رتبه برتر کشوری را کسب کرد .در گزارش ارزیابی مخابرات مناطق که در جلسه شورای مدیران مخابرات کشور ارائه شد ، شاخص های ارزیابی تشریح و امتیازات مناطق مخابراتی اعلام شد .
در ارزیابی عملکرد مخابرات مناطق در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۱ ، شاخص های دایری ، تلفن ثابت و sipphone ،دایری ADSL،ftth و خدمات دیتا همینطور خالص سرویس های فوق بررسی و مخابرات منطقه گلستان با عملکرد مناسب در تمامی شاخص ها ، رتبه برتر را در واگذاری سرویس vdsl  کسب کرده است .
دکتر غلامعلی شهمرادی که در حاشیه این جلسه سخن می گفت : با تاکید بر ارائه سرویسهای اینترنت پرسرعت و ضرورت تغییر و بروز رسانی سرویس ها به سمت نیاز و درخواست مشتریان ، بر تلاش های انجام شده در راستای ارائه خدمات و سرویس های مناسب و با کیفیت اشاره کرد و افزود : اینترنت بعنوان نیاز اساسی مردم در شرایط کنونی مسئولیت مخابرات را در واگذاری آن در تمام نقاط استان سنگین تر کرده و به عنوان متولی ارتباط رسانی ، برنامه ریزی و تلاش حداکثری در این زمینه را مستمرا در دستور کار دارد.

آغاز نهضت جهادی مخابرات
 در شهرستان مینودشت
 نهضت جهادی توسعه فیبرنوری (نجما) در شهرستان مینودشت آغاز شد .به گزارش اداره روابط عمومی مخابرات منطقه گلستان طرح توسعه فیبرنوری (تحت عنوان نجما )در شهرستان مینودشت آغاز بکار کرد .
مهندس علی عباسی رئیس اداره مخابرات شهرستان مینودشت با بیان این مطلب که طرح توسعه فیبر در این شهرستان از ۲۴ متری شهرک رزمندگان که فاقد هرگونه امکانات تلفن ثابت بوده آغاز شده افزود :با اجرای این طرح اهالی منطقه مذکور می توانند از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره مند شوند .وی ازمکان هایی همچون ۳۰ متری الغدیر – خیابان پاسداران -خیابان شهید اوینی و خیابان سیدجمال الدین نام برد  وگفت : بسرعت در حال توسعه فیبرنوری  برای خدمت رسانی با کیفیت تر به مردم وسازمان هایی که درخواست کننده می باشند هستیم وتغییر زیرساخت به فیبرنوری برای ارائه خدمات وسرویسهای بروز وموردنیاز مشتریان با برنامه ریزی مدون وپشتیبانی ستاد مخابرات در استان در حال انجام است .

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان:
۵۳۰۰ دانشجو در گلستان آموزش های مهارتی خواهند دید
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان از اجرای طرح‌ مهارت آموزی «کهاد» و «نخلستان» ویژه دانشجویان در استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح پنج هزار و ۳۰۰ دانشجو آموزش خواهند دید.
حمزه کرایلو در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هر شخصی که می‌خواهد در جامعه امروز در قالب پیشرفت و توسعه گام بردارد حتماً باید بخش دانش و مهارت را با هم بیاموزد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان افزود: ۵۷ درصد ورودی‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای کشور را دانشجویان فارغ التحصیل تشکیل می‌دهند که پس از گذراندن چندین سال علم آموزی در دانشگاه به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه تا مهارت کسب و کار بیاموزند.
وی گفت: بهتر است که دانش ۳۰۰ جویان همزمان با تحصیل خود به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند و آموزش‌های مهارتی را کسب کنند.کرایلو بیان کرد: طرح «کهاد» شامل حال دانشجویانی می‌شود که در مسیر تحصیل هستند و دوره‌های مهارتی مرتبط با رشته تحصیل آن‌ها برگزار می‌شود و طرح «نخلستان» هم به ساماندهی فارغ التحصیلان دانشگاهی مربوط می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: در مجموع در دو طرح «کهاد» و «نخلستان» به پنج هزار و ۳۰۰ دانشجو و فارغ التحصیل مهارت‌های لازم آموزش داده می‌شود.
وی تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه شهید قاسم سلیمانی گرگان ۱۷ کارگاه آموزشی شامل پنجره‌های دوجداره، جوشکاری، درودگری، مکانیکی و غیره مهارت‌های لازم را در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه