روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۸ بهمن - شماره 4301

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران تاکید کرد:

لزوم اجرای طرح‌های مهارتی برای ایجاد شغل

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۱ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۶۹۶ نفر ساعت آموزش‌ مهارتی در مراکز دولتی و همچنین آموزشگاه‌های آزاد استان ارایه شد.
سیدحسین درویشی اظهار داشت: از این تعداد پنج میلیون و ۱۷ هزار و ۸۷۲ نفر ساعت در ۲۰ مرکز دولتی و ۶ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۸۲۴ نفر ساعت نیز در یک‌هزار و ۶۰۰ آموزشگاه‌های آزاد، آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
وی ادامه داد: همچنین در طی این مدت در ۲۰ مراکز دولتی، ۵۸ هزار و ۱۱۶ نفر دوره و در یکهزار و ۶۰۰ آموزشگاه‌های آزاد نیز ۳۴ هزار و ۹۳۴ نفر دوره آموزش‌های مهارتی را فرار گرفتند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران میزان تعهد مراکز دولتی و آموزشگاه های دولتی برای ارائه آموزش به هنرجویان در سال جاری را ۱۶ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۰۲ نفر ساعت ذکرکرد و گفت که برابر داده های آماری ۷۰ درصد تعهدات در این بخش تاکنون محقق شده است.
وی شمار آموزشگاه‌های فعال بخش خصوصی در مازندران را یک‌هزار و ۶۰۰ آموزشگاه با ۲ هزار و ۱۴ مربی و در رشته های فرهنگ و هنر، خدماتی، صنعت و کشاورزی عنوان کرد و گفت که این مراکز در سال‌جاری ۹ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۶۰۲ نفر ساعت تعهد آموزشی دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه آموزشگاه های بخش خصوصی در رشته های فناورانه از جمله صنایع دریایی، گیاهان دارویی، بهداشت، زیست فناوری و فرهنگی آموزشی فعال هستند، گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۳۷ پروانه تاسیس تمدید و ۴۱۶ پروانه تاسیس نیز صادر شده است.
درویشی صدور ۹۰ رشته جدید، برگزاری ۶ جلسه هیات نظارت، شناسایی ۴۵ مراکز غیرمجاز، نظارت و بازرسی از یکهزار و ۴۳۶ آموزشگاه و خرید خدمات آموزشی به ۲۷۲ هزار و ۷۱۵ نفر ساعت را از جمله اقدامات آموزشگاه های بخش خصوصی در سالجاری در مازندران عنوان کرد.
وی اجرای طرح‌های مهارتی برای ایجاد شغل را از رسالت‌های مهم این اداره کل عنوان کرد و با بیان اینکه بر اساس ۲ شاخص تقاضا و جامعه محور برای ریشه‌کنی بیکاری و نشر مهارت آموزی در استان تلاش خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد آموزش‌های فنی ویژه مهارت‌آموزان درکارگاه‌های دولتی و ۸۰ درصد آموزش‌های خدماتی هم در کارگاه‌های آزاد استان ارائه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان این که در ۲ سال گذشته ۱۰ هزار فرصت شغلی در چهار خوشه خدمات، کشاورزی، معدن و هنر استان ایجاد شد، ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای با تمام توان برای گره‌گشایی از دغدغه بیکاری جوانان در استان تلاش خواهد کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه