روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ شنبه ۸ بهمن - شماره 4301

دستور رئیسی برای بررسی حمله به سفارت آذربایجان در تهران

انگیزه‌ کاملا شخصی در حمله به سفارت در تهران

 در پی حمله مسلحانه به سفارت جمهوری‌آذربایجان در تهران و دستگیری فرد مهاجم، پیگیرهای انتظامی و امنیتی و عکس‌العمل‌هایی در این‌خصوص به وقوع پیوست.
به گفته رئیس پلیس پایتخت این فرد به همراه دو فرزند خردسال خود صبح جمعه با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرد که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند. در تحقیقات اولیه فرد مهاجم انگیزه خود را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است.
گفته می‌شود این فرد با انگیزه شخصی به سفارت جمهوری‌آذربایجان در تهران حمله کرده است. در تحقیقات اولیه متهم مدعی شد: «فروردین‌ماه امسال همسرم به سفارت آذربایجان در تهران مراجعه کرد و دیگر به منزل مراجعه نکرد.» او انگیزه خود از حمله به سفارت جمهوری‌آذربایجان را اینگونه بیان ‌کرد: «در مراجعات مکرر به سفارت جمهوری‌آذربایجان در تهران هیچ پاسخی از آنها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری‌آذربایجان در تهران است و حاضر به دیدار با من نیست. تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشینکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت مراجعه کنم.»
 سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکوم‌کردن  اقدام مسلحانه انجام‌شده در ورودی سفارت جمهوری‌آذربایجان در تهران و تسلیت و ابراز همدردی عمیق با دولت و ملت آذربایجان اظهار داشت: «نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد.»
ناصر کنعانی تاکید کرد: «با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود.»
الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه‌ای به این حمله واکنش نشان داد و نوشت: «ما خواستار بررسی فوری این اقدام تروریستی و مجازات تروریست‌ها هستیم. حمله تروریستی به نمایندگی‌های دیپلماتیک غیرقابل قبول است.»
آیخان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان، در گفت‌وگویی با تی‌آرتی عنوان کرد: «طرف ایرانی مسئولیت کامل حمله به سفارت این کشور در تهران را برعهده دارد.»
او همچنین اعلام کرد: «دولت باکو درصدد است در آینده‌ای نزدیک سفارت خود در ایران را تخلیه کند.»
حسین امیرعبداللهیان و احمد وحیدی، وزرای خارجه و کشور، با توجه به حادثه پیش‌آمده در سفارت جمهوری‌آذربایجان در تهران اهداف و انگیزه مهاجم مسلح را بررسی کردند
همچنین. معاون سیاسی رییس جمهور از دستور رئیس جمهور برای بررسی حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران خبر داد.

علت واریز ۴۰ هزار میلیارد تومان به حساب شهروندان
خطای بانکی اعلام شد
شوک های وارد شده به 3 بی پول!
 متولیان بانک آینده در پاسخ به پیگیری خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کردند که علت واریز ۴۰ هزار میلیارد تومان به حساب یک شهروند در کرمان خطای فنی و سیستم بانکی بود.
طی چندروز اخیر دریافت پیامک واریز مبلغ ۴۰ هزار میلیاردتومان به حساب یک شهروند در استان کرمان خبرساز شده بود؛ این فرد در گفت وگو با برخی رسانه‌ها و نیز انتشار کلیپی موضوع را رسانه‌ای کرده بود.
پاسخ بانک آینده در پایتخت به این رویداد را شامل خطای فنی و سیستمی اعلام کردند.
روابط عمومی بانک آینده در این زمینه توضیح داده است: اخیرا برخی مشتریان بانک آینده پیامکی مبنی بر واریز مبلغی به حساب خود دریافت کرده بودند که موضوع، ناشی از خطای سیستمی و از سوی دست‌اندکاران فنی بانک آینده و شرکت خدمت‌دهنده مرتبط بوده که با بالاترین سرعت و بدون هیچ آسیب و هزینه‌ای برای گیرندگان پیام، پایان یافته است.
همچنین برخی منابع خبری اعلام کرده بودند در نتیجه این خطای سیستمی پیامک واریز به حساب ۲ شهروند در کشور هرکدام به مبلغ ۴۰ هزار میلیاردتومان ارسال و در مجموع این رخداد با رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان روی داده بود که علت آن نقص و خطای فنی اعلام شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه